printlogo


کد خبر: 226898تاریخ: 1399/8/28 00:00
با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)
کیت ایرانی تشخیص سریع کرونا رونمایی شد

کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی‌ژن کرونا که در مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌تواند مبتلایان به کرونا را شناسایی کند، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد. 
به گزارش «وطن امروز»، مراسم رونمایی از کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی‌ژن کرونا، دیروز با حضور اسحاق جهانگیری، محمدرضا مخبر‌دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران برگزار شد. 
سیدسجاد مروجی، مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت در حاشیه این مراسم گفت: در این مرحله کیت تشخیص سریع مبتنی بر آنتی‌ژن کرونا را تولید کردیم. 
وی در ادامه اظهار داشت: این کیت که امروز با حضور مسؤولان رونمایی شد، روانه بازار هم خواهد شد. 
مروجی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته که کرونا شروع شد، کار روی کیت‌های تشخیصی کرونا را آغاز کردیم و سپس تولید نسل جدید کیت تشخیصی آغاز شد. این کیت در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌تواند شناسایی افراد مبتلا را انجام دهد. 
وی بیان داشت: این کیت می‌تواند زنجیره بیماری را قطع کند و به عبارتی در بیماریابی نقش بسیار بااهمیتی دارد. 
مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت با تاکید بر اینکه این فناوری توسط محققان ایرانی به دست آمده است، گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در چند ماه گذشته به کار تحقیق و پژوهش در حوزه کیت‌های تشخیصی کرونا رو آورد. وی افزود: این کیت عملکرد مشابه تست‌های تشخیصی پی‌سی‌آر دارد. 
مروجی درباره تفاوت این محصول با کیت‌های معمولی گفت: این کیت برای بیماران سرپایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و دسترس‌پذیری افراد در مناطق دوردست و محروم را فراهم می‌کند. 
وی ادامه داد: این کیت قیمت بسیار پایین‌تری در مقایسه به کیت‌های موجود در بازار دارد و قیمت آن حدود ۳۰ درصد کیت پی‌سی‌آر در بازار است. این محصول فناورانه می‌تواند صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی برای کشور داشته باشد.
 
* توزیع 22 میلیون ماسک توسط اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان
از سوی دیگر، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) شاهد توزیع بیش از 22 میلیون ماسک در 16 استان کشور و در 200 نقطه از سراسر کشور توسط اعضای انجمن‌های اسلامی بودیم. حسین تاریخی اظهار کرد: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا، کمک‌رسانی‌ها از طریق این اتحادیه شکل و شمایلی جدید پیدا کرده است که فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدیدی برای این امر فراهم کرده است. وی ادامه داد: از همان روزهای نخست، بسیج امکانات و حضور میدانی اعضای انجمن‌های اسلامی در مبارزه با بیماری منحوس کرونا آغاز شد. ضدعفونی کردن معابر و تولید ماسک و فعالیت‌های میدانی آغاز شد و روح حماسه و ایثار و جهاد همچون گذشته در اعضای انجمن‌های اسلامی درخشیدن گرفت. تاریخی افزود: در طرح همدلی و مواسات نیز اعضای انجمن اسلامی کمک‌های شایانی را به نیازمندان داشتند و در همین مدت، مجموعه احسان در  این انجمن تشکیل شد تا مرکزی باشد برای دست‌گیری از نیازمندان. در این مدت شبکه منسجم تشکیلاتی اتحادیه به صورت مویرگی در شهرستان‌های سراسر کشور توسعه یافت و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) شاهد توزیع بیش از 22 میلیون ماسک در 16 استان کشور و در 200 نقطه از سراسر کشور توسط اعضای انجمن‌های اسلامی بودیم. 

Page Generated in 0/0242 sec