printlogo


کد خبر: 226908تاریخ: 1399/8/28 00:00
اخبار

تقدیر نمایندگان از وزارت اطلاعات در دستگیری سرکرده حرکه.. النضال
۲۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای دستگیری سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال را به ملت ایران تبریک گفتند و حمایت مجدد خود را از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. به گزارش «وطن امروز»، متن این بیانیه که توسط علی کریمی‌فیروزجایی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است:
«شناسایی و به دام انداختن فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب حرکه النضال، عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز و دیگر اقدامات ددمنشانه، که در تلاش برای برنامه‌ریزی و هدایت عملیات‌های دیگری در تهران، خوزستان و دیگر شهرهای کشورمان بود با اقدامات تخصصی سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات مایه فخر و مباهات و التیامی بر زخم‌های برجای مانده از این گروهک جنایتکار و رذل است. ما نمایندگان مجلس ضمن محکوم کردن حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و اذناب و عوامل زبون آنها در منطقه، این اقدام شجاعانه و انقلابی و دیگر موفقیت‌های اخیر مثل دستگیری جمشید شارمهد و ضربات کاری به هسته‌های ترور علیه ملت ایران را محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تبریک عرض کرده و با اعلام حمایت مجدد خود از اقدامات قاطعانه و انقلابی سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات، آمادگی خود را برای هر گونه اقدام در راستای نابودی کامل عوامل و هسته‌های تروریستی و ضدانسانی اعلام می‌کنیم».
***
ممکن است کرونا بر برگزاری انتخابات تأثیر بگذارد
سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت قانون جدید انتخابات و اینکه اصلاح قانون انتخابات به انتخابات سال آینده می‌رسد یا خیر؟ گفت: درباره اصلاح قانون انتخابات هنوز نمی‌توانم اظهارنظر کنم، زیرا مصوبه مربوط به آن هنوز در مجلس نهایی نشده و ظاهرا قرار است از هفته آینده در دستور کار صحن قرار گیرد، بنابراین باید فعلا منتظر ماند. عباسعلی کدخدایی درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: همچنان کارشناسان ما با دوستان‌مان در وزارت کشور در این زمینه در حال مذاکره هستند. سوالی شده بود که آیا شرایط کرونایی کشور ممکن است در این زمینه تاثیرگذار باشد که عرض کردم مثل همه اتفاقات مانند انتخابات مرحله دوم مجلس که با تدابیر خاصی برگزار شد و تبلیغات میدانی نبود و در فضای مجازی و صداوسیما انجام شد، لذا ممکن است در این زمینه هم تدابیر اینگونه اندیشیده شود ولی مطمئن نیستم و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و به صورت قطعی نمی‌توانم اظهارنظر کنم. 
عباسعلی کدخدایی همچنین درباره آخرین وضعیت قانون جدید انتخابات و اینکه اصلاح قانون انتخابات به انتخابات سال آینده می‌رسد یا خیر؟ گفت: درباره اصلاح قانون انتخابات هنوز نمی‌توانم اظهارنظر کنم، زیرا مصوبه مربوط به آن هنوز در مجلس نهایی نشده و ظاهرا قرار است از هفته آینده در دستور کار صحن قرار گیرد، بنابراین باید فعلا منتظر ماند. 
***
تقدیر و تشکر قطر از ایران
وزیر خارجه قطر ضمن تقدیر و تشکر از کشورمان گفت ایران بخشی از منطقه است و باید اختلافات با این کشور حل شود. 
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، محمد‌بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر گفت: تمام ادعاها علیه قطر که دلیل تحمیل تحریم علیه این کشور بود، جعلی است. وی گفت قطر از همان ابتدا خواهان گفت‌وگویی مبتنی بر احترام مشترک و احترام به حاکمیت هر کشوری بود. محمد‌بن عبدالرحمن در ادامه تاکید کرد: از اینکه ایران حریم هوایی‌اش را در سایه تحریم به روی ما باز کرد تقدیر و تشکر می‌کنیم و ما برای ایجاد گفت‌وگویی نتیجه‌بخش برای حل اختلافات منطقه تلاش می‌کنیم. وزیر خارجه قطر با تقدیر از تلاش‌های امیر فقید کویت در حل بحران قطر با دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس گفت: ایران بخشی از منطقه است و ایجاد توافق میان این کشور و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری در راستای زندگی مسالمت‌آمیز امری ضروری است.
***
لاف در غربت عادل الجبیر!
وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه گفت اگر از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ممانعت نشود، عربستان نیز برای دفاع از ملت و خاک خود حق دارد به این سلاح دست یابد. به گزارش ایسنا به نقل از القدس العربی، عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه گفت: اگر نمی‌توان ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع کرد، حق عربستان نیز در مسلح کردن خود به سلاح هسته‌ای محفوظ خواهد بود. وی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری آلمانی خاطرنشان کرد: بی‌شک این یکی از گزینه‌ها است، اگر ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود بسیاری از کشورها از آن الگو‌برداری خواهند کرد. عربستان اعلام کرده است که تمام تلاش خود برای حمایت از ملت و خاک خود را به کار خواهد گرفت. الجبیر در حالی علیه ایران رجز می‌خواند که کشورش با گذشت 5/5 سال و با حمایت کامل کشورهای غربی در برابر گروه انصارالله یمن زمینگیر شده است. 

Page Generated in 0/0065 sec