printlogo


کد خبر: 226966تاریخ: 1399/8/29 00:00
وزارت اطلاعات اسناد مکاتبات سری گروهک «حرکه.. ‌النضال» با سرویس اطلاعاتی عربستان را منتشر کرد
ضربه اطلاعاتی به سعودی

گروه سیاسی: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اسناد مکاتبات سری گروهک حرکه ‌النضال با سرویس اطلاعاتی سعودی را منتشر کرد. این اسناد که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران منتشر‌ شده، نشان‌دهنده مکاتبات این گروهک تروریستی با سرویس اطلاعاتی سعودی است.
به گزارش «وطن امروز»، وزارت اطلاعات هفته گذشته در اطلاعیه‌ای از شناسایی و دستگیری فرج‌الله چعب، سرکرده این گروهک تجزیه‌طلب خبر داد و اعلام کرد: عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، شناسایی و به دام افتاد.
در متن اطلاعیه وزارت اطلاعات همچنین آمده بود: «با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان(عج)، فرج‌الله چعب، سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه ‌النضال شناسایی و دستگیر شد. سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال در سال‌های اخیر قصد چندین عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و اخیرا در حال برنامه‌ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند.
این گروهک که تحت حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی قرار دارد، به‌رغم صدور حکم بین‌المللی برای سرکردگان آن گروه، عملیات تروریستی در ایران را مدیریت می‌کرد. عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز که اکنون در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد؛ از دیگر عملیات تروریستی و خونین این گروهک نیز جزئیاتی بیان کرده است». 
«حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز»، (جنبش عربی آزادی‌بخش اهواز) از جمله مشهورترین گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب است.
تشکیلات نظامی و تروریستی «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» و شاخه نظامی آن با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر- جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود- است، شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید. افراد این گروه تجزیه‌طلب عقیده دارند باید مبارزه مسلحانه تا آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج‌فارس!) ادامه داشته باشد. آنها جزایر سه‌گانه بوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می‌دانند و علاوه بر آن در نقشه‌های خود عنوان مجعول خلیج ع‌ر‌ب‌ی را به جای خلیج‌فارس برگزیده‌اند.

Page Generated in 0/0349 sec