printlogo


کد خبر: 226987تاریخ: 1399/9/1 00:00
در روز صدرنشینی گل‌گهر با قلعه‌نویی استقلال به فولاد باخت
روز نکو

هفته دوم لیگ برتر از روز پنجشنبه با انجام 3 بازی آغاز شد و دیروز جمعه با بازی مهم فولاد و استقلال روز دومش را سپری کرد. در روز نخست، سپاهان موفق شد با یک گل از سد آلومینیوم اراک بگذرد. نساجی در حالی که تا دقایق پایانی یک بر صفر از تراکتور پیش بود، در نهایت به تساوی یک - یک رضایت داد و در آخرین بازی روز اول هفته دوم، نفت مسجدسلیمان با تساوی یک - یک برابر سایپا به کارش پایان داد. اما دیروز جمعه 3 بازی دیگر انجام شد که در مهم‌ترین آنها فولاد توانست 2 بر یک از سد استقلال بگذرد. گل‌گهر با قلعه‌نویی در ادامه روند رو به رشدش توانست 2 بر صفر برنده داربی کرمان شود و از سد مس رفسنجان بگذرد و در آخرین پیکار روز دوم، ذوب‌آهن و ماشین‌سازی به تساوی یک - یک رسیدند. با این نتایج هم‌اکنون گل‌گهر با 6 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. 
 
* نکونام باز هم از سد استقلال گذشت
همان‌طور که عنوان شد استقلال در دیدار مقابل فولاد در هفته دوم لیگ برتر برابر فولاد خوزستان شکست خورد. داور در این مسابقه ۲ بار به نشانه اعلام پنالتی در سوت خود دمید. در این بازی که در ورزشگاه اختصاصی فولاد برگزار شد، وریا غفوری (۶۳- پنالتی) برای استقلال و فرشاد احمدزاده (۷۳) و «لوسیانو پریرا» (۸۹- پنالتی) برای فولاد گلزنی کردند. بازی ۲ تیم در نیمه نخست چنگی به دل نزد. فولاد با هدایت جواد نکونام نیمه نخست را هجومی آغاز کرد و پرس تیم استقلال را از زمین حریف در دستور کار قرار داد. با این حال اشتباهات فولادی‌ها در ارسال پاس به همدیگر باعث شد موقعیت چندانی نصیب این تیم نشود. استقلال هم که به دنبال کسب دومین برد خود در لیگ برتر بود، در نیمه نخست نتوانست دروازه فولاد را جز در یک صحنه تهدید کند. در دقیقه ۲۰ محمدحسین مرادمند، مدافع استقلال توپ ارسالی از نقطه کرنر را با ضربه سر به سمت دروازه فولاد زد اما بازیکنان فولاد توپ را از روی خط دروازه بیرون کشیدند. در نیمه دوم این تیم استقلال بود که با نظر محمدحسین زاهدی‌فر در دقیقه ۶۲ صاحب یک ضربه پنالتی شد. وریا غفوری، کاپیتان استقلال یک دقیقه بعد این ضربه پنالتی را وارد دروازه فولاد کرد تا آبی‌ها از حریف خود پیش بیفتند. شادی استقلالی‌ها بعد از گل اول فقط ۱۰ دقیقه طول کشید. فولاد در دقیقه ۷۳ صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه استقلال شد. «آیاندا پاتوسی» توپ را روی دروازه استقلال ارسال کرد و فرشاد احمدزاده موفق شد در غفلت مدافعان استقلال با ضربه سر گل تساوی را به ثمر برساند. در دقیقه ۸۴ و بعد از آنکه داور به محمد آبشک، بازیکن فولاد کارت زرد نشان داد، درگیری‌هایی بین بازیکنان و اعضای کادر فنی ۲ تیم شکل گرفت. زاهدی‌فر، داور مسابقه در نهایت حسین کعبی، مربی فولاد را هم به دلیل شرکت در این درگیری‌ها از روی نیمکت اخراج کرد. تلاش ۲ تیم برای کسب نتیجه به اعلام یک ضربه پنالتی برای تیم فولاد ختم شد. لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی فولاد در دقیقه ۸۹ این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا استقلال بازی برده را با باخت عوض کند. فولاد با این تساوی ۴ امتیازی شد و استقلال هم که در بازی هفته اول به پیروزی رسیده بود، با نتیجه بازی دیروز ۳ امتیازی باقی ماند. 
 
* کارشناسی داوری استقلال - فولاد
حیدر سلیمانی معتقد است هر دو پنالتی گرفته ‌شده در دیدار استقلال و فولاد بدرستی اعلام شده است. حیدر سلیمانی، پیشکسوت داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داوری دیدار فولاد- استقلال اظهار کرد: زاهدی‌فر قضاوت خوبی را در دیدار فولاد - استقلال داشت. در نیمه اول هیچ اتفاق خاصی در زمین نیفتاد و او کار سختی نداشت. وی ادامه داد: در صحنه پنالتی اعلام‌شده به سود استقلال، مدافع فولاد پای قائدی را زد و خطا درست بود. در دقیقه ۸۷، مرادمند کولیبالی را شارژ کرد و خطا درست بود و داور بدرستی پنالتی گرفت. 
 
* 2 بازی باقی‌مانده امروز شنبه
۲ بازی پایانی هفته دوم لیگ برتر در نخستین روز تعطیلات کرونایی در تهران برگزار می‌شود و پرسپولیس میزبان
صنعت نفت‌ آبادان است و پیکان به مصاف شهرخودرو می‌رود. 
روز اول آذر همزمان با تعطیلات فراگیر کرونایی ۲ بازی پایانی هفته دوم لیگ برتر در تهران برگزار می‌شود. 
در ادامه نگاهی به این 2 مسابقه که زیر سایه کرونا برگزار می‌شود می‌اندازیم.
 
* کورس مربیان قرمز و آبی
این مسابقه در واقع نوعی تقابل مربیان قرمز و آبی لیگ محسوب می‌شود. مهدی تارتار، سرمربی پیکان، پرسپولیسی است و سیدمهدی رحمتی، کاپیتان اسبق استقلال، هدایت فنی شهرخودرو را برعهده دارد. رحمتی به اندازه تارتار تجربه مربیگری ندارد اما کادرفنی نسبتا خوبی در اختیار دارد. تارتار هم با همان کادر مربیان خودش سوار بر پیکان شده است. پیکان در هفته اول بازی برده را به نفت آبادان واگذار کرد تا از برزیل ایران دست خالی به تهران بازگردد. شهرخودرو اما یک پیروزی شیرین خانگی به دست آورد. 
شهر خودرو اگر بتواند تیم خودروساز لیگ را شکست دهد در ۲ بازی تمام امتیازهای ممکن را جمع‌آوری کرده ولی پیکان نمی‌خواهد در زمین خودش هم بازنده شود. باید دید کورس پیکان با شهرخودرو چه نتیجه‌ای خواهد داشت. 
 
* فینالیست آسیا مقابل برزیل ایران!
فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در هفته اول لیگ مقابل سایپا متوقف شد و اکنون باید به مصاف تیم جوان شده صنعت نفت برود. نفتی‌ها هفته اول یک برد خانگی به دست آوردند و با روحیه به دنبال برد هستند. طالب ریکانی، کاپیتان زردپوشان در شرایط مناسبی قرار دارد و گل پیروزی‌بخش تیمش را هم به پیکان همین بازیکن زد. پرسپولیس هم به دلیل تغییرات زیاد هنوز در خط دفاع به هماهنگی کامل نرسیده است، با این حال مشکل اصلی سرخپوشان در خط حمله است؛ جایی که عیسی آل‌کثیر به دلیل شادی پس از گل ماه‌ها محروم شد تا هم خودش غصه‌دار شود و هم تیم پرسپولیس را از داشتن یک مهاجم ششدانگ محروم کند. 
آل‌کثیر از همین نفت آبادان به پرسپولیس آمده بود اما به دلیل محرومیت فقط تماشاگر مسابقه است. قهرمان 4 دوره اخیر لیگ برتر در این هفته مقابل نفت به دنبال نخستین برد فصل خود است اما عبور از نفت با روحیه کار آسانی نیست. فینالیست آسیا شرایط نسبتا دشواری را تحمل می‌کند و دستیاران گل‌محمدی هم به نوعی از شرایط‌شان در باشگاه رضایت کامل ندارند.
 

Page Generated in 0/0128 sec