printlogo


کد خبر: 226989تاریخ: 1399/9/1 00:00
اخبار

حسن یزدانی محبوب‌ترین آزادکار جهان شد
حسن یزدانی در نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی به‌ عنوان محبوب‌ترین آزادکار کشتی جهان شناخته شد. اتحادیه جهانی کشتی با قرار دادن نام ۱۶ آزادکار نام‌آشنای کشتی آزاد جهان از علاقه‌مندان به کشتی در سراسر جهان خواست آرای خود را برای شناخت محبوب‌ترین آزادکار جهان اعلام کنند. حسن یزدانی با ۲ طلای جهان و یک طلای المپیک در دور نخست با رأی طرفداران کشتی برابر والنتین یوردانف نابغه سبک‌وزن کشتی جهان که ۸ طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد پیروز شد. یزدانی سپس مقابل طاها آکگل ترک، دارنده ۲ طلای جهان و یک طلای المپیک پیروز شد و به جمع ۴ نفر برتر این نظرسنجی راه یافت. یزدانی در نیمه‌نهایی نیز با رأی بیشتر مقابل بوایسار سایتیف نابغه کشتی جهان از روسیه که ۳ طلای المپیک و ۶ طلای جهان را در ویترین افتخارات خود دارد پیروز شد و به فینال رسید. در سوی دیگر نیز عبدالرشید سعدالله‌یف ملقب به تانک روس که مدال‌های طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد و بخت اصلی کسب طلای المپیک توکیو است، پس از شکست جان اسمیت و جردن باروز آمریکایی و فرانک چامیزو، کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا به فینال محبوب‌ترین آزادکاران جهان راه یافت. 
در نظرسنجی فینال این مسابقه‌ فضای مجازی، حسن یزدانی با کسب ۵۴ درصد آرا (بیش از ۵۰ هزار رأی) مقابل سعدالله‌یف روس به پیروزی رسید و محبوب‌ترین آزادکار جهان از نظر دنبال‌کنندگان کشتی در فضای مجازی شد. 
***
جزئیات «یاغی‌نشدن» مدافع استقلال در باشگاه پرسپولیس
مدافع فصل گذشته استقلال تهران به خاطر قرار دادن یک بند جنجالی ناگهانی با پرسپولیس به توافق نهایی نرسید. به گزارش مهر، شاهین طاهرخانی پس از فسخ قرارداد با باشگاه استقلال تهران پیشنهاداتی را از چند تیم لیگ برتری نظیر تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، پیکان و پرسپولیس داشت اما ترجیح داد جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی را انتخاب کند؛ انتخابی که با تماس‌های متوالی طاهرخانی با یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس برای امضای قرارداد نهایی‌اش به مدت ۲ روز ادامه داشت تا یحیی گل‌محمدی در نهایت راضی به جذب این بازیکن شود. طاهرخانی پس از تماس چهارشنبه‌شب مسؤولان باشگاه پرسپولیس مبنی بر امضای قرارداد بدون حضور مدیربرنامه‌هایش در ساختمان این باشگاه حاضر شد تا قرارداد ۲ساله‌ای را که از پیش مورد توافق قرار گرفته بود امضا کند. با این حال مدافع فصل گذشته استقلال تهران ناگهان خواستار گنجاندن ‌بندی در قرارداد خود مبنی ترانسفر خود در نیم‌فصل به تیم‌های اروپایی می‌شود. باشگاه پرسپولیس مخالفت خود را با این بند اعلام می‌کند اما اصرار طاهرخانی سبب می‌شود ابراهیم شکوری، معاون اجرایی سرخ‌ها موافقت مشروط داشته باشد. باشگاه پرسپولیس تنها در صورتی راضی به گنجاندن این بند در قرارداد طاهرخانی می‌شود که این بازیکن در صورت پرداخت ۳۰۰ هزار دلار و درصدی از قرارداد خود با باشگاه اروپایی بتواند از پرسپولیس برود؛ بندی که این بار مورد موافقت طاهرخانی قرار نمی‌گیرد و این بازیکن تنها در صورت پرداخت ۱۰۰ هزار دلار قصد داشت از چنین‌ بندی در قراردادش استفاده کند؛ اختلافی که باشگاه پرسپولیس زیر بار آن نمی‌رود و باعث رفتن این مدافع به باشگاه پیکان و عقد قرارداد با خودروسازان می‌شود.

Page Generated in 0/0065 sec