printlogo


کد خبر: 227001تاریخ: 1399/9/1 00:00
اخبار

قیمت تست PCR ارزان می‌شود
رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه از پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی ۲ داروی کرونا در حوزه بستری خبر داد و در عین حال گفت: هزینه تست PCR در مراکز خصوصی معقولانه می‌شود. سیدسجاد رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پوشش بیمه‌ای فاویپیراویر و رمدسیویر، گفت: اگر دارویی در پروتکل‌های درمانی کرونا باشد، می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد. فعلا فاویپیراویر و رمدسیویر فقط در حوزه بستری استفاده می‌شود و هر ۲ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. وی با بیان اینکه ابلاغیه پوشش بیمه‌ای این ۲ دارو در حوزه بستری چند روز قبل از سوی وزیر بهداشت، صورت گرفته است، افزود: در حوزه بستری ۹۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و اگر فردی توانایی پرداخت همان ۱۰ درصد را هم نداشته باشد، از طریق مددکاری بیمارستان پیگیری و پرداخت می‌شود. رضوی در ادامه از تصویب تعرفه‌های حدود ۲۵۰ خدمت دندان‌پزشکی در دولت خبر داد و گفت: بنابراین مردم از این به بعد می‌دانند که برای خدمات دندان‌پزشکی طبق تعرفه مصوب چقدر باید بپردازند. تعرفه حدود ۲۵۰ خدمت دندان‌پزشکی در دولت مصوب شده و فکر می‌کنم در هفته آینده ابلاغ می‌شود. وی همچنین گفت: تعرفه تست تشخیصی PCR نیز مصوب شده و در این هفته عدد و رقم آن ابلاغ می‌شود که قیمت آن از قیمت‌های موجود کمتر خواهد شد. 
***
عیادت رئیس کل دادگستری هرمزگان از مصدوم حادثه تخریب یک منزل
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس، عیادت کرد. علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی، از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد. صالحی ضمن عیادت از مصدوم این حادثه و دیدار با اعضای خانواده او، در جریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان وی قرار گرفت. وی در این رابطه تصریح کرد: بر اساس گزارش مسؤولان بیمارستان، روند درمان مصدوم ادامه دارد و کادر درمانی با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده است. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود. وی همچنین عنوان داشت: همه خدمات بیمارستانی برای فرد مصدوم، رایگان خواهد بود و باید طول درمان او نیز به صورت کامل طی شود.  صالحی تأکید کرد: آنچه درباره تخریب محل سکونت این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه عملکرد مسؤولان و کارکنان شهرداری و نحوه برخورد با آنچه از سوی آنها غیرقانونی خوانده شده است، به طور دقیق در دست بررسی است.
 همچنین گروه جهادی هیأت نورالرضا تهران، برای ساخت منزل جدید پیرزن بندرعباسی که خانه‌اش توسط شهرداری تخریب شد، اعلام آمادگی کرد. مسؤول این گروه می‌گوید پس از تعیین زمین، ساخت بنا را انجام می‌دهیم.
***
اجرای طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستأجران شهر تهران
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران از اجرای طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستأجران شهر تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، جلسه طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستأجران شهر تهران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ادامه طرح‌های کمک مؤمنانه، با حضور دبیران شورایاری مناطق ۲۲گانه شهر تهران و رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در مجموعه فرهنگی- ورزشی شهدا برگزار شد. در این مراسم مجتبی سالک، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با تاکید بر لزوم هماهنگی شورایاری‌ها و فرماندهان بسیج حوزه‌ها جهت به نتیجه رسیدن این طرح اظهار داشت: بر اساس این طرح، هر منطقه بویژه مناطق محروم شهر تهران باید حداقل ۱۰ خانواده مستأجر را که در شرایط کنونی، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند شناسایی و در راستای بهبود وضعیت معیشتی آنان اقدام کنند. وی تصریح کرد: در طرح رسیدگی به وضع معیشتی مستأجران شهر تهران، به دنبال کاهش اجاره‌بهای مسکن با وساطت شورایاری‌ها، ائمه جماعات، مالکان خیر و فرماندهان بسیج حوزه‌ها هستیم تا بتوانیم در یک حرکت خداپسندانه، بار سنگین هزینه مسکن در زندگی مردم را کاهش دهیم. 
***
بازار تهران در دسته مشاغل سرپوشیده و تعطیل است
دبیر کمیته اجتماعی - انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه بازار تهران در دسته مشاغل سرپوشیده و گروه ۲ قلمداد می‌شود، گفت: در شهرهای قرمز، مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و۴ در طرح جدید تعطیل خواهد بود. حسین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح فعالیت بازار تهران در طرح جدید و محدودیت‌های اعمال‌شده، گفت: تمهیدات در نظر گرفته شده درباره فعالیت بازارها در محدودیت‌های جدید با توجه به سرپوشیده و روباز بودن آن با یکدیگر متفاوت است، به طوری که بازار تهران در دسته مشاغل سرپوشیده و در گروه ۲ قلمداد می‌شود، لذا در مشاغلی که نباید فعالیت کنند دیده شده است. وی درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران با اجرای طرح جدید محدودیت‌ها از شنبه، گفت: طرح ترافیک تهران با اجرای طرح جدید از روز شنبه یکم آذرماه به قوت خود باقی است و اجرا خواهد شد. دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به سوالی درباره نحوه تردد خودروهای افرادی که ضرورت رفت‌وآمد در شیفت دوم کاری یعنی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را دارند نیز گفت: این افراد باید از طریق کارفرما پلاک خودروی خود را به پلیس اعلام کنند. در حال حاضر سازوکار این موضوع در دست طراحی است. در مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان شده است افرادی که در مشاغل ضروری فعالیت می‌کنند و ضرورت تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را دارند باید تاییدیه فرمانداری داشته باشند. 

Page Generated in 0/0061 sec