printlogo


کد خبر: 227011تاریخ: 1399/9/1 00:00
اخبار

آزاد‌سازی قدس شریف مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی به همایش «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان‌های اسلامی» که پنجشنبه در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، پیامی ارسال کرد. در بخشی از این پیام آمده است: امروز رژیم غاصب صهیونیستی با تمام قوا وارد میدان شده و استکبار جهانی هم که طبل رسوایی‌اش در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری بلند شد، از آنان پشتیبانی می‌کند تا بتوانند به جنایات خود ادامه دهند و تجاوز و کشتار وحشیانه خود را علیه ملت مظلوم فلسطین ادامه دهند و از طرفی سازمان‌های بین‌المللی نیز سکوت مرگباری را اختیار کردند؛ این ننگ بر دامن بعضی کشورها که به طرح عادی‌سازی با رژیم غاصب صهیونیستی وارد شده‌اند خواهد ماند. مسلمانان باید بدانند عمل به این آیه شریفه لازم است: «محمد رسول‌الله والذین معه أشداء على الکفار رحماء بینهم» (سوره فتح آیه ۲۹) و هر گونه ارتباط با رژیم کودک‌کش و هواداران آن حرام و وظیفه اول مسلمین مقابله با آنان است. دشمنان اسلام بدانند در موضوع فلسطین آحاد مسلمانان متحد و هم‌نظر هستند و قدس شریف را قلب تپنده جهان اسلام دانسته و اجازه غصب آن مکان مقدس را نخواهند داد و حکام کشورهای مرتبط با اسرائیل غاصب و جعلی بدانند سقوط و نابودی آنان نیز نزدیک است و ان‌شاء‌الله بزودی این رژیم جنایتکار از منطقه محو خواهد شد و امت اسلام با وحدت و همدلی این امر را محقق خواهد نمود. 
***
پمپئو: تحریم‌ها ادامه دارد
در حالی که دولت ترامپ روزهای پایانی خود را طی می‌کند، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد در مواجهه با ایران، ایالات‌متحده تمام گزینه‌ها را روی میز در اختیار دارد. به گزارش تسنیم، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با اورشلیم‌پست در پاسخ به این سوال که آیا در مواجهه با ایران تمام گزینه‌ها روی میز قرار دارد یا نه، گفت: البته‌. دولت در این ۴ سال کاملا در این زمینه شفاف بوده است. دلیلی هم ندارد این مساله امروز یا فردا تغییر کند. ارزیابی من این است که ما بسیار موفق بوده‌ایم و تاریخ این مساله را بازتاب خواهد داد. من زمانی را که نخستین‌بار کمپین فشار حداکثری را آغاز کردیم به خاطر دارم. ما از برجام خارج شده بودیم و جهان می‌گفت کارمان جواب نمی‌دهد. می‌گفت تحریم‌های آمریکا به‌تنهایی جواب نخواهد داد. وی مدعی شد: تحریم‌ها به طور چشمگیری ظرفیت‌های ایران برای آسیب‌رسانی به جهان را کاهش داده است. همان‌طور که از غنی‌سازی مداوم‌شان مشخص است، آنها همچنان فعال هستند و اساس فعالیت‌هایی را که انجام می‌دادند تغییر نداده‌اند. وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه این دولت آمریکا ائتلافی قوی علیه ایران ایجاد کرده، مدعی شد واشنگتن به اعمال تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد. 
***
فرمانده تروریست‌های سنتکام:
فشار حداکثری علیه ایران بعد نظامی ندارد
فرمانده تروریست‌های سنتکام مدعی شد: کمپین فشار حداکثری علیه ایران تنها ابعاد دیپلماتیک و اقتصادی داشته و بعد نظامی را شامل نمی‌شود. به گزارش مهر، کنت مکنزی، فرمانده تروریست‌های سنتکام در کنفرانسی خبری در شورای ملی روابط آمریکا و اعراب مدعی شد: هدف نهایی ایران خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق است. وی با طرح این ادعا که ایران مدت‌ها تهدیدی برای خاورمیانه بوده است، اظهار کرد: ایران از عراق به عنوان میدان جنگ نیابتی خود با آمریکا استفاده می‌کند. فرمانده تروریست‌های سنتکام مدعی شد: ایران ستیزه‌جویی‌هایی را در زمینه‌های مختلف به صورت سری و آشکار نشان داده است تا باعث کاهش حمایت از سیاست‌های ایالات‌متحده در منطقه شود. کنت مکنزی همچنین در اظهارات خود مدعی شد: فشار حداکثری علیه ایران تنها بعد دیپلماتیک و اقتصادی دارد و بعد نظامی را شامل نمی‌شود. 
***
کریس مورفی:
سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران شکستی تمام‌عیار بوده است
سناتور آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اذعان کرد. به گزارش ایسنا، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی روز گذشته در توئیتی نوشت: پمپئو ۱۲ شرط برای ایران را ذیل فشار حداکثری مطرح کرد. حتی یکی از این ۱۲ شرط نیز محقق نشده. به جایش ایران ۱۰ برابر اورانیوم غنی‌شده نسبت به سال ۲۰۱۶ در اختیار دارد. وی در ادامه توئیت خود نوشت: سیاست ترامپ در قبال ایران یک شکست تمام‌عیار بوده است. 
***
تکرار ادعاهای آمریکا علیه ایران توسط کانادا
آژانس امنیت سایبری کانادا مدعی شد این کشور به دلیل فعالیت سایبری هکرهای تحت حمایت کشورهایی از جمله ایران، چین و روسیه با یک تهدید بزرگ استراتژیک از جانب این کشورها رو‌به‌رو است. در گزارش دوسالانه مرکز برقراری امنیت ارتباطات کانادا که روز چهارشنبه منتشر شد، ادعا شده است: برنامه‌های تحت حمایت دولت در کشورهای چین، روسیه، ایران و کره‌شمالی بزرگ‌ترین تهدید استراتژیک علیه کانادا را ایجاد می‌کند. فعالیت‌های سایبری تحت حمایت دولت‌ها به طور کلی پیچیده‌ترین تهدید علیه کانادایی‌ها و سازمان‌های کانادایی است. این نهاد کانادایی همچنین درباره افزایش خطر عوامل تهدیدهای سایبری که در تلاش هستند به «زیرساخت هاب حیاتی» در کانادا بویژه شبکه برق حمله کنند، هشدار داد. 

Page Generated in 0/0062 sec