printlogo


کد خبر: 227034تاریخ: 1399/9/2 00:00
اخبار

عبور سخت پرسپولیس از سد صنعت نفت
تیم فوتبال پرسپولیس دومین دیدار خود در لیگ برتر بیستم را با یک پیروزی سخت پشت سرگذاشت تا از رده دوازدهم جدول چند پله‌ای بالاتر بیاید و در رده چهارم قرار بگیرد. روز سوم از هفته دوم لیگ برتر عصر شنبه با دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعت‌ نفت در ورزشگاه آزادی پیگیری شد که این بازی با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. سیامک نعمتی (۴۳- پنالتی) برای پرسپولیس گل زد. سرخپوشان تهرانی که در نخستین دیدار خود برابر سایپا متوقف شده و با یک امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی جا گرفته بودند، برای رسیدن به بالای جدول به دنبال پیروزی برابر صنعت نفت بودند و بازی را از همان ابتدا هجومی آغاز کردند.
در حالی که پرسپولیس به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بود، نفتی‌ها با دفاعی چندلایه تلاش کردند تاکتیک گل‌محمدی را خنثی کنند. به همین خاطر در یک‌سوم دفاعی خود لایه‌های دفاعی تشکیل دادند و اجازه ندادند این تیم به دروازه‌شان نزدیک شود. پرسپولیس در نیمه اول بارها تا آستانه باز کردن دروازه صنعت نفت پیش رفت اما مدافعان و دروازه‌بان تیم خوزستانی اجازه ندادند توپ‌های این تیم به گل تبدیل شود. در دقیقه ۳۸ پرسپولیس در یکی از موقعیت‌هایش با شوت سیامک نعمتی دروازه صنعت نفت را هدف قرار داد اما دروازه‌بان حریف با واکنشی خوب توپ را به کرنر فرستاد اما در دقیقه ۴۰ فشار حملات سرخپوشان کار خودش را کرد و مدافع صنعت نفت روی محمدحسین کنعانی‌زادگان مرتکب خطای پنالتی شد. این ضربه پنالتی در دقیقه ۴۳ توسط سیامک نعمتی به گل برتری سرخپوشان تبدیل شد. این نخستین گل پرسپولیس در لیگ جاری بود. نیمه دوم اما شرایط متفاوتی داشت. سرخپوشان برخلاف نیمه اول روی دروازه حریف خیمه نزدند و بیشتر به فکر حفظ بازی و مراقبت از گلی بودند که در نیمه اول به ثمر رسانده بودند. در مقابل صنعت نفت قصد حمله به سوی دروازه میزبان را داشت اما حملات این تیم زهر لازم را برای به خطر انداختن دروازه سرخپوشان نداشت. در دقایق پایانی صنعت نفت فشار حملاتش را زیاد کرد و در 5 دقیقه پایانی صاحب چند ضربه ایستگاهی شد که طالب ریکانی، کاپیتان نفتی‌ها این ضربات را با کم‌دقتی به بیرون زد.
در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه خطای مدافعان پرسپولیس روی صنعت نفت باعث عصبانیت و واکنش گل‌محمدی شد که او پس از شوت کردن توپ از کنار زمین با کارت قرمز داور مواجه شد تا بازی بعدی تیمش را از روی سکو دنبال کند. پرسپولیس که با تساوی در هفته اول برابر سایپا در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته بود با جهشی کم‌سابقه به رده چهارم جدول صعود کرد و با تفاضل گل بهتر شرایط خود را سروسامان داد.
***
موسوی رسماً به پیاچنزا پیوست
ستاره تیم‌ ملی ایران راهی لیگ والیبال سری A ایتالیا شد. باشگاه پیاچنزای ایتالیا با انتشار خبری در سایت رسمی خود اعلام ‌کرد سیدمحمد موسوی، ستاره تیم‌ ملی والیبال ایران در فصل جدید سری A برای این تیم به میدان خواهد رفت. موسوی پیش از این در ابتدای فصل با عقد قراردادی به تیم سایپای تهران پیوسته بود. این دومین تجربه موسوی به عنوان لژیونر است، او فصل گذشته نیز برای تیم اولشتین لهستان در پلاس‌لیکا توپ می‌زد. 
***
دبیر: همگام با اتحادیه جهانی کشتی پیش بروید
جلسه کمیسیون داوران کشتی کشور صبح دیروز با حضور رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که در محل سالن کنفرانس خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد، نمایندگان جامعه داوری کشور، موضوعات و موارد مربوط به داوری را بررسی کردند. رئیس فدراسیون کشتی درباره بحث انتخاب مدرسان داوری کشتی کشور تصریح کرد: همگام با اتحادیه جهانی پیش بروید، نه جلوتر و نه عقب‌تر و هر میزان که اتحادیه جهانی نیاز به مدرس دارد، داوری ما نیز به نسبت آن باید مدرس داشته باشد.
وی درباره درآمد داوران از طریق تبلیغات گفت: طبق قانون هر درآمدی در زیرمجموعه فدراسیون کشتی متعلق به فدراسیون کشتی است اما در این باره، کار را به کمیسیون داوران و سرپرست آن آقای مصلایی‌پور سپردم تا مبالغ به دست آمده از این راه را برای کمیسیون و همچنین داوری کشور هزینه کند. دبیر با بیان اینکه به داوری کشور اعتقاد راسخ دارم، اظهار داشت: برای اینکه تیمی قدرتمند در رقابت‌های جهانی و المپیک داشته باشیم باید داورانی قوی و با نفوذ از کشورمان در اتحادیه جهانی حضور داشته باشند و من به‌عینه این موضوع را در مسابقات مختلف دیده‌ام که داوری چقدر تأثیرگذار بوده و از شما می‌خواهم روز‌به‌روز جهت رشد و ارتقای داوری کشورمان در جهان گام بردارید. در این جلسه نفرات حاضر از جایگاه داوری کشور دفاع کردند و گفتند جامعه داوری یک قشر زحمتکش و بی‌ادعا در کشتی است. اعضا همچنین بر افزایش کیفیت شاخص‌های ارزیابی برای تعیین مدرسان داوری و همچنین درجه‌های مختلف کشتی تأکید کردند.

Page Generated in 0/0067 sec