printlogo


کد خبر: 227041تاریخ: 1399/9/2 00:00
اخبار

ساخت خانه بانوی بندرعباسی توسط گروه جهادی «نورالرضا»
مسؤول گروه جهادی نورالرضا از ساخت منزل مسکونی برای بانوی بندرعباسی که چند روز پیش منزلش تخریب شد، خبر داد. به گزارش فارس، محمود مدینه‌نگاه، مسؤول گروه جهادی نورالرضا اعلام کرد: این گروه جهادی آمادگی ساخت یک باب منزل مسکونی برای خانمی که منزلش در بندرعباس تخریب شد را دارد. وی ادامه داد: قرار شد مسؤولان زمین لازم را به ما بدهند تا ما آن را بسازیم و اگر زمین نیز تامین نشود، با خیران صحبت کرده‌ایم تا در زمینه تهیه زمین مورد نظر همکاری لازم را داشته باشند. مسؤول گروه جهادی نورالرضا با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در جنوب کرمان و ساخت ده‌ها خانه، خاطرنشان کرد: معمولا ما خانه‌ها را در مدت زمان یک تا ۲ ماه با متراژهای ۵۵ تا ۶۰ متر می‌سازیم. مدینه‌نگاه تصریح کرد: اگر مشکل تهیه زمین برای ساخت این واحد مسکونی حل شود، کار ساخت را آغاز می‌کنیم؛ البته در حال حاضر نیز بسیاری از گروه‌های خیر برای تامین زمین مورد نیاز اعلام آمادگی کرده‌اند. وی اضافه کرد: تا زمانی که منزل مسکونی این خانم آماده شود، وی در مکانی موقت اسکان داده می‌شود.
***
سارقان طلاجات زنان سالخورده دستگیر شدند
جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا از دستگیری سارق طلاجات زنان سالخورده در یکی از استان‌ها خبر داد و از هموطنان خواست مراقب سوءاستفاده مجرمان باشند. سردار «فرامرز به‌گذر» اظهار داشت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی به بهانه کمک به فقرا و نیازمندان در نزدیکی مساجد و معابر، پرسه ‌زده و طلاجات (گوشواره، انگشتر، دستبند و...) آنان را به سرقت برده‌اند، بلافاصله تحقیقات پلیسی آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند سارقان را در یک اقدام ضربتی شناسایی و دستگیر کنند. وی افزود: کارآگاهان ابتدا چهره فرضی سارقان را مشخص کردند و سپس با انجام تحقیقات میدانی و روش‌های علمی کشف جرائم، موفق شدند سارقان را شناسایی و دستگیر کنند. ماموران همچنین در بازرسی از خودروی آنان مبالغ زیادی اسکناس، دلار تقلبی و طلاجاتی که همان روز از زنان سالخورده کف‌زنی کرده بودند، کشف کردند. این مقام مسؤول با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۴۰ فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده‌اند، تصریح کرد: پلیس طبق قانون با مخلان امنیت برخورد قاطع کرده است اما شهروندان نیز باید نسبت به ترفندهای متقلبانه و فریبکارانه شیادان آگاه باشند. 
***
ثبت حق‌الوکاله وکلا الزامی شد
در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، از این پس ثبت حق‌الوکاله وکلا در سامانه قرارداد الکترونیک الزامی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از وصول گزارش‌های متعدد درباره فرار مالیاتی وکلا، رئیس دستگاه قضا بخشنامه‌ای را صادر کرد که به موجب آن وکلا موظف به رعایت اصول متعددی شدند، یکی از این اصول ثبت حق‌الوکاله در سامانه مخصوص است. این سامانه که بر اساس بند «ش» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ راه‌اندازی شده است، وکلا را مکلف می‌کند وکالتنامه و قراردادهای مالی حق‌الوکاله خود را در سامانه تنظیم و ثبت کنند، در غیر این صورت حق وکالت نخواهند داشت. 
***
تعطیلی مراکزتعویض پلاک در مراکز استان‌ها
«مراکز شماره‌گذاری در شهرهای با وضعیت نارنجی، زرد و سفید کرونایی تعطیل نبوده و فعال است». رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از تعطیلی مراکز تعویض پلاک در تمام مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: مراکز شماره‌گذاری در شهرهایی با وضعیت نارنجی، زرد و سفید کرونایی تعطیل نبوده و فعال است. سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت فعالیت مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری پلیس راهور در سراسر کشور با توجه به وضعیت متفاوت کرونایی اظهار داشت: با ابلاغ ستاد ملی کرونا و با توجه به وضعیت قرمز کرونا، مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در همه مراکز استان‌ها به مدت ۲ هفته ‌تعطیل است. وی گفت: تمام مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز بوده و مراکز تعویض پلاک در آنها تعطیل هستند اما در شهرهایی که در وضعیت نارنجی، زرد و سفید قرار دارند مراکز شماره‌گذاری فعال هستند. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا درباره فعالیت مراکز شماره‌گذاری در استان تهران اعلام کرد: استان تهران در این موضوع به صورت یکپارچه دیده شده و با توجه به وضعیت قرمز، تمام مراکز تعویض پلاک ‌در استان تهران به مدت ۲ هفته تعطیل است.
***
هشدار نسبت به کم‌توجهی به سلامت کودکان و کاهش رشد باروری
به گفته یک جمعیت‌‌شناس، بر اساس آمار سال ۹۵ حدود ۷ میلیون کودک در بازه سنی صفر تا ۴ سال و حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک در بازه سنی ۵ تا ۱۰ سال در کشور وجود دارند که علت بیشتر بودن آمار کودکان صفر تا ۴ سال نسبت به کودکان ۵ تا ۱۰ سال، رسیدن جمعیت دهه 60 به سن ازدواج است اما به طور کلی جمعیت کودکان در کشور رو به کاهش است. شهلا کاظمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، همزمان با «روز جهانی کودک» با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش باروری جمعیت کودکان نسبت به سال‌های گذشته رو به کاهش است، اظهار کرد: مطابق آمار سال ۹۵ تعداد کل کودکان زیر ۱۰ سال، حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معادل ۱۷ درصد از جمعیت کل کشور است. این جمعیت‌شناس گفت: از سوی دیگر شاهد کم‌توجهی به تست سلامت قد، وزن و تغذیه کودکان یک تا 5 سال هستیم که نیاز است سالی یک مرتبه انجام شود، در حالی که اگر خواهان جمعیت جوان، سالم و بالنده هستیم باید به کودکان توجه بیشتری نشان دهیم. 

Page Generated in 0/0061 sec