printlogo


کد خبر: 227097تاریخ: 1399/9/3 00:00
انتقاد نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به حاشیه‌ها در وزارت بهداشت:
به جای حاشیه‌سازی با کرونا مقابله کنید

معاونان وزیر بهداشت به جای ارئه راهکارهای علمی و اصولی برای مهار این بیماری، با خرده‌گیری از وزارت بهداشت حاشیه‌سازی می‌کنند، در حالی که کرونا روزانه جان بیش از ۴۵۰ نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در شرایطی که کرونا این روزها شیوع گسترده‌ای دارد و برای گرفتن جان شهروندان کمین کرده است، معاونان وزارت بهداشت به جای تلاش مجدانه برای ارائه راهکارهای کارشناسانه مقابله با این بیماری، با خرده‌گیری از وزارت بهداشت حاشیه‌سازی می‌کنند، در حالی که باید در کنار وزیر وی را در اجرای برنامه‌ها همراهی کنند. 
سیدمحمد پاک‌مهر در گفت‌وگو با «وطن امروز» با بیان اینکه متولی اصلی سلامت جامعه وزارت بهداشت است و عملکرد این وزارتخانه باید طوری باشد تا اعتماد مردم به توصیه‌های کارشناسان بهداشت جلب شود، افزود: کشور اکنون در شرایط اپیدمی موج سوم قرار دارد به طوری که آمار ابتلا و فوتی‌های کرونایی بشدت بالاست، بنابراین تیم وزارت بهداشت باید تمام تلاش خود را جهت مهار بیماری مرگبار کرونا به کار گیرند زیرا وزارت بهداشت محور تصمیم‌گیری است نه اینکه به مسائل حاشیه‌ای بپردازد. وی خاطرنشان کرد: کرونا بیماری ناشناخته‌ای است که پس از حدود یک سال، جامعه جهانی هنوز نتوانسته درمان آن را پیدا کند؛ این ویروس با رفتاری پنهانی هر چند وقت تغییر ژن می‌دهد و کار دانشمندان برای دستیابی به داروی این بیماری را سخت کرده است؛ آنها هنوز مبهوت مانده‌اند که ویروس کرونا ویروسی دستکاری شده است یا خیر. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: مسؤولان و معاونان وزارت بهداشت در این شرایط سخت کرونایی به جای چاره‌اندیشی برای ایجاد راه‌حلی درست و اصولی آنطور که به مهار ویروس کرونا منجر شود، اقدام به استعفا می‌کنند. پاک‌مهر با بیان اینکه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه برای مقابله با کرونا بخوبی شکل عملیاتی به خود گیرد، افزود: آشفتگی‌ها در تیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا کاملا مشهود است چرا که خروجی برنامه‌های مبارزه با بیماری «کووید-19» در کشور تاکنون با توجه به آمار بالای مرگ‌‌ومیر روزانه و مبتلایان قابل قبول نیست. وی در پاسخ به اینکه آیا اعمال محدودیت‌های جدید برای کاهش انتقال ویروس کرونا اثربخش است، چرا که این محدودیت‌ها قرار است در شب اتفاق بیفتد و در این مدت زمان که نه کسی در خیابان است و نه تجمع و فعالیت آنچنانی شبانه را شاهدیم، افزود: چنین اقدامی هر چند لازم است اما برای قطع انتقال ویروس کرونا کافی نیست.
همچنین سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم تبعیت از تصمیمات اتخاذشده توسط وزیر بهداشت در دوران کرونا گفت: در شرایط بحران نیاز است در بحث‌‌های تحقیقاتی و کارآزمایی‌‌های بالینی دقت عمل لازم وجود داشته باشد. دکتر زهرا شیخی در گفت‌‌وگو با تسنیم، درباره استعفای رضا ملک‌‌زاده در شرایط وخیم کرونایی این روزها و عدم پاسخگویی معاون تحقیقات وزارت بهداشت به ابهامات حوزه عملکردی خود، اظهار کرد: بحثی که داریم، درون‌‌سازمانی است و تصمیماتی که وزیر محترم بهداشت اتخاذ کنند کاملا قابل احترام است و به عنوان فردی که تصمیم‌‌گیرنده و بالاترین مقام وزارت بهداشت و درمان است، همه باید از تصمیمات وزیر بهداشت در این روزهای حساس تبعیت کنند و بحث‌‌های مطرح‌شده در نامه دکتر ملک‌‌زاده جای تأمل دارد. وی افزود: وزارت بهداشت متولی امر سلامت مردم است و پژوهش و تحقیقات در این وزارتخانه جایگاهی ویژه دارد، بنابراین از معاونت این وزارتخانه انتظار می‌‌رود با توجه به اینکه تصمیم‌‌گیری‌‌ها بر اساس نتایج پژوهش‌‌ها اتخاذ می‌شود، این پژوهش‌‌ها و نتایج‌شان بر پایه عقلانیت و خردورزی و کاملا علمی و به دور از تبعیض در انتخاب و اجازه کارآزمایی‌‌های بالینی باشد و صرفا اولویت‌بندی‌‌ها بر پایه سنجش علمی صورت گیرد؛ اینکه آیا این اتفاق افتاده است یا خیر، سوالی بوده که اذهان مردم و جامعه علمی کشور را به خود مشغول کرده است. 

Page Generated in 0/0055 sec