printlogo


کد خبر: 227131تاریخ: 1399/9/4 00:00
اخبار

دستفروشی قهرمان جهان در اندیمشک
پس از انتشار فیلم دستفروشی «محسن مدهنی» قهرمان کشتی نوجوانان جهان در اندیمشک، فدراسیون کشتی از پیگیری این موضوع خبر داد. به گزارش ایسنا، محسن مدهنی، قهرمان کشتی فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۱۷ با انتشار فیلمی از دستفروشی خود در شهر اندیمشک به علت بیکاری و اجبار خبر داد و گفت: ماموران شهرداری مانع این کار شده‌اند. این کشتی‌گیر فنی و با آتیه خوزستانی ۲ سال پیش پرچم ایران را در رقابت‌های جهانی یونان به اهتزاز درآورد و حالا با بی‌تفاوتی مسؤولان ورزش مجبور به رها کردن کشتی و دستفروشی در اندیمشک شده است. کشتی‌های فنی مدهنی در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۷ مورد توجه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته بود. در همین ارتباط محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی اظهار کرد: ما هم از طریق فضای مجازی در جریان این موضوع قرار گرفتیم و در حال پیگیری آن هستیم. 
***
باخ خطاب به رهبران جی۲۰: از بی‌طرفی سیاسی در المپیک حمایت کنید
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ( IOC)‌ از رهبران گروه «‌جی۲۰‌» خواست از بی‌طرفی سیاسی در المپیک حمایت کنند. به گزارش سرویس رسانه‌ای کمیته بین‌المللی المپیک، توماس باخ در جریان نشست آنلاین رهبران گروه جی20 گفت: در دوره شیوع ویروس کرونا روشن شد ورزش می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. در این دوره همه درک کردیم ورزش تا چه اندازه برای سلامتی جسمانی و روانی مردم اهمیت دارد. سازمان جهانی بهداشت در همین راستا با IOC تفاهمنامه همکاری امضا کرد. ما کمپینی با سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل تحت عنوان «با هم سلامت باشیم» را در سطح جهانی راه‌اندازی کردیم. کمیته بین‌المللی المپیک در کمپین تهیه واکسن کرونا نیز مشارکت دارد. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک افزود: بحران کرونا درس مهمی به ما آموخت و آن اینکه نیاز به همبستگی بیشتری داریم. ما بزودی شاهد این موضوع در بازی‌های المپیک توکیو خواهیم بود و جشن می‌گیریم. وی خاطرنشان کرد: متواضعانه از شما می‌خواهم از بی‌طرفی سیاسی در بازی‌های المپیک حمایت کنید. این باعث می‌شود المپیک به نماد بزرگ جهانی از همبستگی بدون تبعیض تبدیل شود. 
***
حق پخش تلویزیونی؛ مانع اخراج کی‌روش از تیم‌ ملی کلمبیا
سایت ESPN اعلام کرد اگر معیار مربیان پیشین تیم‌ملی کلمبیا مدنظر فدراسیون فوتبال این کشور باشد کارلوس کی‌روش اخراج می‌شود اما یک عامل ممکن است مانع این تغییر شود. نشریه ESPN ضمن اشاره به اتفاقات رخ داده در تیم‌ملی فوتبال کلمبیا که کارلوس کی‌روش را تا مرز اخراج از این تیم پیش برده است، به بررسی وضعیت سرمربی تیم ‌ملی این کشور پرداخت. کی‌روش بعد از ۲ باخت سنگین متوالی به اروگوئه و اکوادور در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ وضعیت خوبی ندارد. 
ESPN در بخشی از گزارش خود به مشکل کی‌روش در پست دفاع راست و کمبود بازیکن در این پست اشاره کرد که باعث شد تیم‌ ملی کلمبیا به دلیل جابه‌جایی بازیکن در این پست لطمه زیادی بخورد. این وبسایت همچنین وضعیت سرمربیان تیم ‌ملی کلمبیا از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۱ را بررسی کرده و به عمر کوتاه مربیان کلمبیا در این دوره و پیش از سرمربیگری «خوزه پکرمن» پرداخته است؛ تغییر 8 مربی در طول این سال‌ها که زمان زیادی برای کار پیدا نکردند و معمولا بعد از چند باخت از کلمبیا کنار گذاشته شدند. 
ESPN در بخشی از گزارش خود آورده است: «اگر همان معیارها اعمال شود، مطمئنا کی‌روش هم اخراج خواهد شد و فدراسیون کلمبیا به دنبال گزینه‌های دیگر می‌رود اما یک چیز ممکن است سرمربی سابق رئال‌مادرید را نجات بدهد. هنوز مشخص نیست فدراسیون کلمبیا قادر به اخراج کی‌روش باشد. درآمد حق پخش تلویزیونی مسابقات انتخابی جام‌‌جهانی ناامید‌کننده بوده است. درآمدی هم از طریق فروش بلیت مسابقات وجود ندارد. اوضاع مالی کساد است». 

Page Generated in 0/0077 sec