printlogo


کد خبر: 227142تاریخ: 1399/9/4 00:00
اخبار

وزیر بهداشت خبر داد
برنامه‌ریزی برای تهیه 18 میلیون دوز واکسن
وزیر بهداشت گفت: از ۳ مدل، کار تأمین واکسن کرونا را دنبال خواهیم کرد. سعید نمکی در حاشیه جلسه ملی کمیته واکسن کرونا گفت: در این کمیته به کمک دانشمندان و محققان کار واکسن کرونا را دنبال می‌کنیم. وی افزود: از ۳ مسیر این کار را دنبال می‌کنیم؛ اول خرید واکسن از منابعی است که در دنیا مورد تایید هستند و ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار تعیین منبع با خود ماست و ۴ منبع را برای خرید انتخاب کردیم و قرار است حدود 18 میلیون دوز واکسن کرونا را خریداری کنیم و همچنین رایزنی‌هایی با سایر واکسن‌سازهای دنیا داریم که مازاد بر تولید واکسن آنها را خریداری کنیم. نمکی ادامه داد: نوع دوم مدلی است که بتوانیم در قالب قرارداد مشترک تولید داخل و همراهی دانش فنی بیرون دنبال کنیم و امروز گزارشی در این باره ارائه شد. وی اظهار کرد: مدل سوم تکیه بر دانش و تولید داخل است که 4 مورد از شرکت‌ها در قالب وبینار به سازمان جهانی بهداشت گزارش عملکرد دادند و به ۲ مورد در کمیسیون روز چهارشنبه اجازه ورود به فاز انسانی را خواهیم داد تا حداقل یکی از آنها بتواند آزمایشات فاز انسانی را آغاز کند.
***
پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی به سربازان ماهر
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح از ایجاد باشگاه ماهرسان و پرداخت وام به سربازان ماهر پس از پایان خدمت خبر داد. سردار موسی کمالی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ باید تمام سربازان تحت آموزش تخصصی مهارت‌آموزی قرار بگیرند، مقرر شد تا شرایطی فراهم شود که دست‌کم ۳۰ درصد از این سربازان بتوانند با استفاده از مهارت کسب شده به شغل مناسب و مورد نیاز خود برسند. وی با بیان اینکه به سربازانی که عضو باشگاه ماهرسان باشند بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام برای اشتغال‌زایی، ازدواج و خرید لوازم خانگی و تامین هزینه ازدواج داده می‌شود، گفت: از پایان آذرماه ۹۹ این سامانه به‌روز‌رسانی شده و سربازان ماهر می‌توانند پس از ترخیص از خدمت با کدملی به عضویت آن در بیایند. 
***
سوء‌قصد به جان سرپرست آموزش‌و‌پرورش قرچک با اسلحه
دیروز فردی با حضور در دفتر مدیریت آموزش‌و‌پرورش قرچک، سرپرست این اداره را با اسلحه مورد هدف قرار داد که 4 تیر شلیک شده و به پا، دست و کمر فراهانی، سرپرست آموزش‌و‌پرورش قرچک اصابت کرده است. بهمن خطیبی، فرماندار قرچک با اشاره به حادثه سوء‌قصد به جان سرپرست اداره آموزش‌و‌پرورش شهرستان گفت: این فرد شناسایی شده و تحت تعقیب است. وی با اظهار تأسف از حادثه به وجود آمده در محل اداره آموزش‌و‌پرورش، افزود: بلافاصله عوامل امنیتی و انتظامی در محل حادثه حضور پیدا کردند. نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با بیان اینکه ابعاد حادثه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: با هرگونه تعرض به جان و مال مردم به سرعت و بشدت برخورد می‌شود و خوشبختانه حال عمومی مضروب خوب است. 
***
«استاد» دزدها دستگیر شد
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قدیمی‌ترین موبایل‌قاپ تهران، بعد از آزادی از زندان و ارتکاب ۳۰ فقره سرقت خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای از دستگیری موبایل‌‌قاپ 50ساله که قدیمی‌ترین سارق موبایل و کیف در تهران است، خبر داد. وی اظهار داشت: با توجه به وقوع چندین فقره موبایل‌قاپی در محدوده کلانتری 13 آبان، تیم عملیات این کلانتری نسبت به جمع‌آوری سرنخ و تصاویر دوربین‌های مداربسته برای شناسایی و دستگیری متهم اقدام کرده و در بررسی‌ها مشخص شد این موبایل‌قاپی‌ها توسط یکی از قدیمی‌ترین سارقان کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ تهران در حال انجام است. این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به بازداشت این سارق و سپری کردن مدت زمان حبس، مأموران احتمال دادند که وی از زندان آزاد شده و مجدداً به سرقت روی آورده که پس از اخذ دستور از مقام قضایی، ضمن مراجعه به منزل این سارق، وی را بازداشت کردند. موقوفه‌ای با اشاره به کشف حدود 27 تلفن‌همراه و تبلت مسروقه از منزل این متهم، گفت: متهم اقرار کرد که این اموال مسروقه را در چند روز اخیر در مناطقی همچون نیاوران و دربند تا 13 آبان سرقت کرده و به بیش از 30 فقره موبایل‌قاپی اعتراف کرد. وی افزود: او به دلیل سن بالا، بیشتر در ترک موتوسیکلت نشسته و با اغفال افراد جوان و آموزش موبایل‌قاپی به آنها، اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دهد، البته خود نیز در برخی موارد به تنهایی اقدام به سرقت می‌کند. 
***
آغاز توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مراکز منتخب
مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از توزیع کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس «کووید-۱۹» از دیروز خبر داد و گفت: این تست برای مراجعانی است که برای دریافت خدمات مراقبت به مراکز منتخب خدمات جامع سلامت مراجعه می‌کنند. دکتر سیامک سمیعی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طبق دستور معاون بهداشت وزارت بهداشت، کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس «کووید-۱۹» از دیروز توزیع شد، گفت: بر این اساس تا پایان هفته تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سهمیه کیت سریع آنتی‌ژن خود را دریافت می‌کنند. وی افزود: در مرحله اول مصرف تقریبی یک هفته دانشگاه‌ها بر اساس جمعیت‌شان در اختیارشان قرار می‌گیرد. در این مرحله هدف تامین کیت‌های مورد نیاز فعالیت‌های دانشگاه‌ها در گام چهارم است. سمیعی با بیان اینکه نمونه‌برداری و آزمایش بر اساس پروتکل‌های ابلاغی انجام می‌شود و هزینه‌ای برای گیرنده خدمت ندارد، ادامه داد: این وسایل برای انجام آزمایش در آزمایشگاه نیست، بلکه برای مواردی مانند مراجعانی است که برای دریافت خدمات مراقبت به مراکز منتخب خدمات جامع سلامت مراجعه می‌کنند.  

Page Generated in 0/0051 sec