printlogo


کد خبر: 227195تاریخ: 1399/9/5 00:00
اخبار

تکذیب افزایش دامنه نوسان بورس
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره شایعه افزایش دامنه نوسان گفت: از طرف سازمان بورس، شرکت بورس و نیز فرابورس، پیشنهادی برای افزایش دامنه نوسان مطرح نشده است. محسن خدابخش همچنین انجام معاملات الگوریتمی را جز در موارد خاصی تخلف عنوان کرد و افزود: در حال حاضر اگر معاملات الگوریتمی جز برای بازارگردان‌ها که مشخص هستند، در موارد دیگری استفاده شود، به طور قطع از طرف سازمان بورس با آن برخورد می‌شود. وی اضافه کرد: تاکید سازمان در این باره نظارت دقیق است و در صورتی که افرادی اقدام به انجام تخلفاتی مانند معاملات الگوریتمی کرده باشند، حداقل کدهای آنلاین آنها بسته شده و از انجام معاملات به طور آنلاین محروم می‌شوند. مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در رابطه با تصمیمات اخیر سازمان برای عمق‌بخشی به بازار گفت: فعلا تمرکز بورس‌ها و سازمان بورس بر بازارگردانی است و باید بازارگردانی در بورس‌ها به نحو صحیح انجام شود؛ این امر راه افزایش نقدشوندگی بازار و حرکت قیمت‌ها در مدار منطق است. 
***
کاهش 19 درصدی ارزش صادرات 8 ماه امسال نسبت به سال گذشته
رئیس کل گمرک ایران گفت: آمار تجارت خارجی ایران در 8 ماه نخست امسال، حاکی از تبادل ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است. مهدی میراشرفی با اعلام این خبر بیان کرد: میزان واردات کالا در این مدت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که از این رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد. وی افزود: ارزش کل واردات کالا در این مدت ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب یک درصد و ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: در بخش صادرات نیز بیش از ۷۵ میلیون تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شده که از نظر وزنی ۱۴ درصد و از حیث ارزش ۱۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. 
***
عدم افزایش قیمت آرد و نان
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دولت به عنوان تأمین‌کننده گندم که ماده اولیه نان است هیچ تغییری در قیمت گندم و آرد نداده است، اظهار داشت: گندم با قیمت ثابت و قبلی به کارخانه‌های آرد و نانواخانه‌ها عرضه می‌شود و درباره آرد مورد نیاز نانوایان نیز هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم. وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های حمل‌و‌نقل آرد و دستمزد کارگران و سایر نهاده‌ها و آیتم‌های مؤثر در تولید، به استانداران سراسر کشور اختیار داده شده است نسبت به بررسی و آنالیز قیمت تمام‌شده هر کدام از نان‌ها با هماهنگی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اقدام کنند. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان کرد: استانداران در صورت نیاز به تعدیل نرخ با توجه به شرایط متفاوت شهرستان‌ها، اقدام لازم را به عمل می‌آورند. یزدان سیف تأکید کرد: تداوم فعالیت نانوایی‌ها به عنوان یک واحد فعال اقتصادی، نیازمند پوشش هزینه‌های تولید است. 
***
تشکیل ستاد ویژه در وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل گرانی مرغ
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت مرغ گفت: از زمانی که جهش قیمت مرغ اتفاق افتاده، ستادی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا به سرعت این مشکل برطرف شود. مرتضی رضایی افزود: اگر جلوی ضرر و زیان مرغداری‌ها گرفته و قیمت‌ها هم اصلاح نشود، مرغداری‌ها گله‌های خود را حذف می‌کنند. وی افزود: باید صنعت مرغ مادر را نجات دهیم، چون اگر جوجه نباشد شاهد این اتفاقات خواهیم بود. رضایی گفت: در تامین نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا نسبت به نیاز کشور عقب هستیم که دلیل آن هم کاهش تولید است. 
***
آغاز ثبت‌نام وام یک میلیونی کرونا
طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌ میلیون‌ تومانی باشند. نکته مهم اینجاست که افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان و بیمه‌پردازان سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند. گفتنی است متقاضیان صرفا باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال کنند. شهروندان عزیز تنها یک بار پیامک ارسال کنند. مهلت متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک به سر شماره 6369 از دیروز سه‌شنبه 4 آذر شروع شده و تا سه‌شنبه هفته آینده 11 آذر ادامه خواهد داشت. 
***
قیمت بیت‌کوین در یک قدمی 19 هزار دلار
در معاملات دیروز، قیمت بیت‌کوین برای نخستین بار در ۳ سال گذشته به مرز 19 هزار دلار رسید و با بیشینه تاریخی خود فاصله کمی دارد. آنطور که رویترز گزارش داده است، در معاملات دیروز، قیمت بیت‌کوین 3 درصد رشد کرد و به 18 هزار و 918 دلار رسید که در ۳ سال گذشته بی‌‌سابقه است. تنها در ماه نوامبر قیمت این ارز مجازی 40 درصد رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون هم 160 درصد رشد قیمت داشته است. افزایش تقاضا برای دارایی‌های با ریسک بالاتر به خاطر اجرای سیاست‌های مالی و پولی برای کمک به اقتصاد کشورها در راستای مقابله با کرونا از جمله دلایلی بود که باعث شد شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین در معاملات روزهای گذشته باشیم.

Page Generated in 0/0052 sec