printlogo


کد خبر: 227222تاریخ: 1399/9/6 00:00
وزیر خارجه روسیه، آمریکا را عامل تهدیدهای تروریستی سوریه و عراق دانست
پاسخ پدافند هوایی سوریه به رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: صبح دیروز رسانه‌های خبری از تهاجم هوایی رژیم اشغالگر قدس به منطقه‌ای در حومه دمشق و مقابله پدافند هوایی سوریه با آن خبر دادند. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، حملات اسرائیل به استان‌های ریف دمشق و قنیطره بوده است. تلویزیون دولتی سوریه نیز ویدئوکلیپی منتشر کرد که پدافند دفاع هوایی سوریه را در حال دفع حملات اسرائیل در حوالی جبل‌المانی در حومه دمشق نشان می‌دهد. این دومین مرتبه در یک هفته اخیر است که رژیم صهیونیستی دست به چنین اقدامی می‌زند. آخرین حمله این رژیم به سوریه چهارشنبه ۱۸ نوامبر بود که منجر به کشته شدن 3 سرباز، زخمی شدن یک سرباز و خسارات مادی شد. 
 
* لاوروف: آمریکا عامل تهدیدهای تروریستی در عراق و سوریه است
وزیر خارجه روسیه دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فواد حسین همتای عراقی خود در مسکو گفت: آمریکا با تهدیدهای تروریستی که در عراق، لیبی و سوریه به وجود آورده است، مبارزه می‌کند. لاوروف ادامه داد: روسیه از تلاش‌های بغداد در برقراری ثبات و خنثی کردن تهدیدات تروریستی در این کشور استقبال می‌کند. وی گفت: تلاش‌های ترامپ برای عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل نباید جایگزین حل‌و‌فصل عادلانه مساله فلسطین شود. 
 
* نتانیاهو هفته آتی به بحرین و امارات می‌رود
شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم نخستین سفر علنی خود را به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس طی چند روز آینده آغاز خواهد کرد. وی هفته آینده از یکشنبه تا چهارشنبه به بحرین سفر می‌کند. همچنین قرار است گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته آینده بعد از سفر نتانیاهو، به بحرین برود. شیمون آران، فعال رسانه‌ای اسرائیلی هم در توئیتی نوشت: نتانیاهو بزودی به امارات و بحرین می‌رود و به نظر می‌رسد این سفر هفته آینده باشد. مقدمات اتخاذ شده و هماهنگی‌ها انجام شده اما هنوز جزئیات نهایی این سفر مشخص نشده است. بحرین و امارات ۱۵ سپتامبر با نظارت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توافق صلح با رژیم صهیونیستی امضا کردند. 

Page Generated in 0/0332 sec