printlogo


کد خبر: 227226تاریخ: 1399/9/6 00:00
استقلال حاشیه‌ها را با پیروزی برابر ماشین‌سازی پشت سر گذاشت
خوشبختی با سوپرگل

استقلال که در ۲ دیدار ابتدایی لیگ بیستم صاحب یک پیروزی و یک شکست شده بود، پس از پشت سرگذاشتن یک هفته پرحاشیه موفق شد سومین دیدار خود را هم با برتری به پایان برساند. روز نخست از هفته سوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر با دیدار تیم‌های استقلال و ماشین‌سازی در ورزشگاه آزادی پیگیری شد که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید. میلیچ در دقیقه ۵۷ تنها گل این بازی را برای استقلال زد. شاگردان محمود فکری در نیمه اول بخش زیادی از زمان بازی را در اختیار داشتند و حملاتی را روی دروازه تیم تبریزی پی‌ریزی کردند اما حملات آنها آنقدر زهردار نبود که بتواند دروازه ماشین‌سازی را با خطر جدی مواجه کند. استقلال هر چند تلاش کرد در نیمه اول به گل دست پیدا کند اما برای رسیدن به این مهم برنامه خاصی نداشت و ارسال از جناحین در دستور کار این تیم بود که هیچ ثمری برای شاگردان فکری نداشت. در نیمه دوم هم روند کند و کسل‌کننده استقلال تا دقیقه ۵۷ ادامه داشت اما در این لحظه میلیچ با یک ضربه زیبا و دیدنی که با خطای ایستگاهی به دست آمد، آبی‌پوشان را یک بر صفر از حریف پیش انداخت. در همین دقیقه محمود فکری تصمیم به تعویض شیخ دیاباته گرفت تا روند تیمش را هجومی‌تر کند. با ورود دیاباته به زمین شرایط به سود استقلال تغییر کرد و این تیم چندین بار صاحب موقعیت گلزنی شد. البته ماشین‌سازی هم یک بار تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفت که ضربه بازیکن این تیم به تیر افقی دروازه برخورد کرد. همچنین در دقیقه ۷۵ مهدی قائدی با دروازه‌بان حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما پس از برخورد با وی نقش بر زمین شد که توپ به دیاباته رسید و ضربه این بازیکن هم به بدن مدافع حریف خورد. مدافعان ماشین‌سازی یک بار دیگر هم ضربه سر شیخ دیاباته را از روی خط دروازه برگشت دادند. در دقایق باقیمانده هر چند استقلال برای رسیدن به گل تلاش کرد اما بیشتر تمرکز این تیم روی حفظ گل ‌زده بود تا بتواند این دیدار را با پیروزی به پایان برساند و پس از یک هفته پرحاشیه به ۳ امتیاز خانگی دست پیدا کند و به وضعیت خود در جدول سروسامان دهد. 
در دیگر دیدارهای روز گذشته گل‌گهر و فولاد به تساوی یک - یک رضایت دادند. سایپا یک بر صفر از سد نساجی گذشت و دیدار آلومینیوم و مس رفنسجان با تساوی بدون گل به پایان رسید. 
هفته سوم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه با انجام 4 مسابقه به پایان می‌رسد که در یکی از مهم‌ترین آنها پرسپولیس در مسجدسلیمان به مصاف نفت این شهر می‌رود. 
نفت مسجدسلیمان بدون باخت و برد و با ۲ امتیاز لیگ برتر را شروع کرده و در مقابل پرسپولیس به دنبال نخستین برد خود است. سید مجتبی حسینی سال‌ها به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در کنار او کار کرده و بخوبی با تفکرات فوتبالی مربی پرسپولیس آشناست، البته سرخپوشان در این مسابقه یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت ندارند و حمید مطهری در غیاب یحیی هدایت فنی سرخپوشان را برعهده خواهد گرفت. حالا حسینی می‌خواهد با امتیاز گرفتن در این بازی و حتی شکست دادن پرسپولیس، دوباره در فوتبال عرض اندام کند. در سوی دیگر، پرسپولیس قهرمان ۴ دوره لیگ برتر فوتبال می‌خواهد دوباره در جمع مدعیان باشد، از این رو باید در این مسابقه پیروز شود. برای این منظور پرسپولیس باید بدون سرمربی در شهر نخستین‌ها (مسجدسلیمان) از سد حریفی چغر و پرتلاش بگذرد. 
 
* رویارویی جذاب یحیی و مجتبی 
سید مجتبی حسینی که سال‌ها به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی فعالیت می‌کرد، امروز قرار است تیمش را مقابل یحیی تجهیز کند. محرومیت یحیی گل‌محمدی مانع از دوئل رو در روی او با مجتبی حسینی می‌شود اما در هر صورت شاهد جدال اندیشه‌های ۲ مربی‌ای خواهیم بود که سال‌ها روی یک نیمکت می‌نشستند. زوج گل‌محمدی- حسینی نخستین‌‌بار در خط دفاعی تیم صباباتری در نیمه دوم دهه 80 دیده شد. زوج قدبلند و باهوشی که با تجربه فراوان و هماهنگی کامل سعی در مهار مهاجمان حریف داشتند و چند سال بعد هم این هماهنگی را به نیمکت منتقل کردند. یحیی 3 سال زودتر از حسینی کار مربیگری را آغاز کرد. او برای نخستین بار پس از برکناری محمدحسین ضیایی جانشین او شد و پس از صبا نیز هدایت تیم تربیت یزد را برعهده گرفت. نساجی تیم بعدی گل‌محمدی بود. همان جایی که از حسینی خواست کنار او روی نیمکت بنشیند تا شاید آن زوج هماهنگ خط دفاعی صبا یک بار دیگر تشکیل شود. همکاری گل‌محمدی-‌ حسینی در 5 باشگاه ادامه پیدا کرد. مجتبی حسینی مغز متفکر و تئوریسین گل‌محمدی بود و در نساجی، پرسپولیس، نفت و ذوب‌آهن نقش دستیار اول او را داشت. این زوج اگر چه در پرسپولیس عملکرد موفقی نداشتند اما در ذوب‌آهن موفق به کسب ۲ عنوان قهرمانی در جام حذفی شدند. یحیی در پرسپولیس حساب ویژه‌ای روی حسینی باز کرده بود و او را در روز معارفه به عنوان کمک اول خود معرفی کرد؛ انتخابی که به مذاق حسین عبدی خوش نیامد و باعث جدایی او شد. آنها پس از پرسپولیس به ذوب‌آهن رفتند و ۲ جام قهرمانی حذفی در ۲ فصل کسب کردند اما در فصل سوم یحیی گل‌محمدی با ذوب‌آهن نتیجه نگرفت تا توسط مدیرعامل باشگاه اخراج شود. گل‌محمدی هنگامی که در حال بستن ساک خود برای بازگشت به تهران بود، متوجه شد مغز متفکرش پیشنهاد سرمربیگری را پذیرفته و قرار است جای او را بگیرد؛ خبری که یحیی را شوکه کرد. حسینی اگرچه تلاش کرد کار خودش را برای یحیی توضیح دهد اما گل‌محمدی از دستیارش ناراحت بود. رابطه آنها تیره و تار شد و آنها برای مدتی حتی با هم حرف نمی‌زدند. 
 
* قهر و آشتی گل‌محمدی و حسینی
اکسین ‌البرز تیم بعدی بود که گل‌محمدی با انتخابش همه را شگفت‌زده کرد اما اکسین قرارداد مالی خوبی به یحیی پیشنهاد داده بود و گل‌محمدی هم راهی این تیم شد. یحیی که جانشین فیروز کریمی شده بود، تصمیم گرفت وحید رضایی را به عنوان دستیار اول خود معرفی کند. یک فصل گذشت تا گل‌محمدی از سوی سران باشگاه تراکتور به تبریز فراخوانده شد. گل‌محمدی در حالی تراکتور را تحویل گرفت که پنجره‌های نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی بسته بود و او مجبور بود با تلفیقی از بازیکنان قدیمی و بازیکنان جوان راهی میدان شود. در آن مقطع سیدجواد منافی نقش دستیار یحیی را بازی می‌کرد تا اینکه تنها پس از گذشت 3 هفته از لیگ، یک دوست مشترک زمینه آشتی یحیی با حسینی را فراهم آورد. گل‌محمدی و حسینی بیشتر از یک سال حتی یک کلام هم با هم حرف نزده بودند اما آن دوست مشترک، در جلسه‌ای چندساعته زمینه‌های آشتی آنها را فراهم آورد و حسینی را که در آن مقطع دستیار مجید جلالی در پیکان بود، به تبریز برد. 
زوج گل‌محمدی- حسینی یک بار دیگر تشکیل شد تا جواد منافی از سوی گل‌محمدی برکنار شود، آن هم در حالی که منافی و گل‌محمدی از همان زمان بازی ارتباط بسیار خوبی با هم داشتند و در چند تیم مختلف نیز با هم کار کرده بودند. منافی و یحیی در پورای تهران شکل گرفتند و در پرسپولیس و تیم امید رشد کردند و سپس توسط علی پروین به تیم ‌ملی بزرگسالان رسیدند تا ارتباط عمیقی بین آنها وجود داشته باشد اما در کمال تعجب، پس از ورود حسینی، گل‌محمدی ترجیح داد منافی را برکنار کند؛ اتفاقی که خشم منافی را برانگیخت و...!
از آن اتفاق چند سالی می‌گذرد اما هنوز منافی و گل‌محمدی با هم صحبت نمی‌کنند. با این همه تشکیل دوباره زوج
یحیی- حسینی مثل قبل موفق نبود و گل‌محمدی با تراکتور هم ناکام بود تا مدیران تراکتور در همان نیم‌فصل او را اخراج کرده و حسینی را به عنوان مغز متفکر او به عنوان سرمربی انتخاب کنند. حسینی هم خیلی زودتر از حد تصور برکنار شد تا یک بار دیگر راه آنها از هم جدا شود؛ گل‌محمدی به شهرخودرو رفت و حسینی به مس کرمان. گل‌محمدی در مشهد حمید مطهری را به عنوان دستیار اولش برگزید و حسینی تا آستانه صعود به لیگ برتر پیش رفت اما تنها به خاطر یک گل، شاهد صعود تیم آلومینیوم اراک بود. 
حال در فصل جدید و در هفته سوم یک بار دیگر گل‌محمدی و حسینی را در یک قاب اما روی ۲ نیمکت متفاوت خواهیم دید. 
یحیی محروم است و باید از روی سکوهای بدون تماشاگر با فریاد شاگردانش را هدایت کند و حسینی که بتازگی بخشیده شده، از روی نیمکت باید زمینه‌ پیروزی تیمش را در این بازی خانگی فراهم آورد. 

Page Generated in 0/0144 sec