printlogo


کد خبر: 227253تاریخ: 1399/9/6 00:00
اخبار

قاضی‌زاده هاشمی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا شد
گروه اجتماعی: بعد از اعتراض مجلسی‌ها سرانجام دولت با حضور نماینده مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا موافقت کرد. به گزارش «وطن‌ امروز»، دولت در ستاد ملی مقابله با کرونا همواره نظرات خود را به اعضا تحمیل می‌کرد و کمترین جزئیات از دستور جلسات منتشر می‌شد و همواره حضور نداشتن نماینده پارلمان در این جلسات مورد انتقاد کارشناسان بود. سرانجام با موافقت حسن روحانی، حضور نماینده خانه ملت در این ستاد قطعی شد و سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی پس از توافق رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآمد. پس از اعتراضات و مطالبات مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم حضور نمایندگان در ستاد ملی مقابله با کرونا، با توافق محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و حسن روحانی رئیس‌جمهور، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآمد. توافق رئیس مجلس و رئیس‌جمهور بر مبنای سوابق و همچنین کسوت نایب‌رئیسی اول مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی دارای مدرک دکترای تخصصی پزشکی است و از دوره هشتم تاکنون در مجلس شورای اسلامی حضور دارد. وی چند دوره از سوابق نمایندگی خود را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گذرانده است. علاوه بر کمیسیون بهداشت و درمان، در مجلس نهم عضویت در کمیسیون اجتماعی را هم تجربه کرده است. وی در دوره دهم مجلس نیز ۴ سال به عنوان دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان انتخاب شد. قاضی‌زاده‌هاشمی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی است و ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در کارنامه وی وجود دارد. 
***
هتل‌های بنیاد مستضعفان برای حمایت از مدافعان سلامت به‌خط می‌شوند
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به اوج‌گیری دوباره کرونا در موج سوم، بنیاد مستضعفان آمادگی دارد با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا امکانات در اختیار خود را برای اسکان و تامین غذای گرم مدافعان سلامت تا پایان مبارزه با کرونا به کار گیرد. سیدپرویز فتاح با اعلام این خبر اظهار کرد: بنیاد مستضعفان از ابتدای شیوع کرونا در کشور به واسطه امکانات در اختیارش، خدماتی را برای تامین محل اسکان پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌های درگیر مبارزه با کرونا، ارائه داد و علاوه بر امکان اسکان شبانه‌روزی، طبخ و توزیع غذای گرم کادر درمان را نیز برای برخی بیمارستان‌های درگیر فراهم کرد. رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در حال حاضر نیز با توجه به درگیری کشور با موج سوم شیوع ویروس کرونا، بنیاد مستضعفان آماده ارائه هر گونه خدمات اسکان و تامین غذای گرم و میان‌وعده کادر زحمتکش درمان و مدافعان سلامت در تهران و برخی از شهرهاست. وی ادامه داد: بر همین اساس بنیاد مستضعفان آمادگی دارد با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا، امکانات در اختیار خود را برای اسکان و تامین غذای گرم مدافعان سلامت تا پایان مبارزه با کرونا به کار گیرد.
***
ورود اتوبوس‌های برقی جدید به تهران
مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه‌ریزی برای ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی به پایتخت خبر داد. مهدی همتی‌مقدم درگفت‌‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در نظر دارد نسل جدید اتوبوس‌های برقی در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در گذشته اتوبوس‌های برقی در سطح شهر سرویس‌دهی داشتند اما به دلیل فناوری قدیمی، مشکلاتی در حین سرویس‌دهی داشتند که در نظر داریم از نسل جدید اتوبوس‌های برقی در تهران استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه این اتوبوس‌های نسل جدید حداقل ۸ میلیارد تومان قیمت دارند، افزود: حاضریم خطوط پرمسافر را به سرمایه‌گذاران اتوبوس برقی واگذار کنیم که بهره‌برداری از خط نیز بر عهده سرمایه‌گذار باشد. این مساله سبب می‌شود سرمایه‌گذار درآمد خوبی از فروش بلیت کسب کند و همچنین درآمد تبلیغاتی از اتوبوس‌ها‌ و ایستگاه‌ها داشته باشد. 
***
بر گزاری نخستین جشنواره انیمیشن یک‌دقیقه‌ای «مترو میشن»
نخستین جشنواره انیمیشن یک‌دقیقه‌ای مترو، با هدف اعتلای فرهنگ شهروندی و ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران کلانشهر زیرزمینی تهران و نیز استفاده از ظرفیت‌های هنری - فرهنگی با عنوان «مترو میشن» برگزار می‌شود. 
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره علت برگزاری این جشنواره گفت: در طول سال‌هایی که سامانه حمل‌و‌نقل عمومی بویژه متروی تهران در حال ارائه خدمت به شهروندان بوده، معضلات اجتماعی و فرهنگی متعددی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است.
 سیدمجتبی تقوی‌نژاد در تشریح موضوعات جشنواره «مترو میشن» گفت: در این جشنواره موضوعاتی همچون مترو، اخلاق و آموزش شهروندی، مترو و بانوان، مترو و کودکان، مترو و دستفروشان و مترو و فضای مجازی به رقابت گذاشته می‌شود که پس از بررسی از سوی هیأت داوران به آثار برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات لازم برای شرکت در این مسابقه را با مراجعه به سایت
www.metromation.metroplus1.ir‌ کسب کنند. 

Page Generated in 0/0063 sec