printlogo


کد خبر: 227255تاریخ: 1399/9/6 00:00
مصائب 9/9/99؛ آخرین تاریخ رند قرن
سلامت نوزاد را قربانی تاریخ تولد رُند نکنید

اسدالله خسروی:  با وجود اینکه پزشکان تاکید دارند زایمان زودرس، سلامت کودک و مادر را تهدید می‌کند اما خیلی از والدین برای ثبت تاریخ خاص و متفاوت در شناسنامه فرزندان‌شان هر کاری می‌کنند تا تاریخ تولد کودک‌شان به اصطلاح لاکچری(!) ثبت شود. 
به گزارش «وطن امروز»، ثبت تاریخ تولد رند این روزها برخی از والدین را وادار به رزرو اتاق‌های عمل زایمان با هزینه‌های بسیار بالا کرده است؛ خیلی از آنها هنوز تاریخ دقیق زایمان فرزندان‌شان نرسیده است اما حاضرند برای اینکه تاریخ تولد فرزندا‌ن‌شان خاص باشد سلامت کودک و مادر را به خطر بیندازند. 9/9/99 آخرین تاریخ تولد رند قرن است و والدین زیادی سعی دارند تاریخ تولد فرزندان‌شان در این روز ثبت شود، هر چند آنها بخوبی می‌دانند زایمان زودرس تبعات منفی خود را در پی دارد و سلامت کودک و حتی مادر را تهدید می‌کند اما باز علاقه‌مند به این هستند که تاریخ تولد متفاوت در شناسنامه فرزندشان نقش ببندد. زهره الهیان، پزشک و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره تبعات منفی زایمان زودرس کودکانی که به خاطر ثبت تاریخ تولد در یک روز خاص و رند به دنیا می‌آیند، گفت: به نظر می‌رسد والدین نباید با سطحی‌نگری به این موضوع بیندیشند، چرا که سلامت کودک مهم‌تر از هر چیزی است. 
وی خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج و فرزندآوری باید به معنویات و سلامت جسمی و روحی توجه جدی شود. سلامت معنوی باید در بحث ازدواج، نام‌گذاری فرزند و فرزندآوری مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه چند سالی است که برخی‌ها برای اینکه تاریخ تولد فرزندشان رند شود اقدام به زایمان زودرس می‌کنند که این موضوع سلامت کودک را به خطر می‌اندازد. الهیان بر سلامت جسمی و معنوی به جای سطحی‌نگری‌ در بحث فرزندآوری تاکید کرد و اظهار داشت: سرنوشت و سلامت فرزند را نباید به تاریخ تولد رند وصل کرد، چرا که احتمال دارد با زایمان زودرس، سلامت کودک تهدید شود و تبعات جبران‌ناپذیری را تا آخر عمر دامنگیر والدین کند.  همچنین سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر لزوم توجه والدین به سلامت فرزندان خود به جای توجه به تاریخ تولد رند، اظهار کرد: امکان صدور شناسنامه متولدین ۱۵روز اول آذر به تاریخ رند وجود دارد. سیف‌الله ابوترابی در تشریح ثبت تاریخ تولد در روز 9/9/99 گفت: سازمان ثبت احوال کشور محدودیتی برای ثبت این وقایع ندارد، لذا اگر فردی در تاریخ پنجم یا ششم آذر به دنیا بیاید می‌تواند به سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کند و در نهم آذرماه با تاریخ صدور 9/9/99 شناسنامه دریافت کند.

Page Generated in 0/0115 sec