printlogo


کد خبر: 227262تاریخ: 1399/9/6 00:00
اخبار

تشکیل پرونده مالیاتی برای تمام صاحبان کارتخوان
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از تشکیل پرونده مالیاتی برای تمام صاحبان کارتخوان خبر داد. مهران محرمیان گفت: ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی با سازمان امور مالیاتی وارد فاز اجرایی شد. برای همه صاحبان کارتخوان که مؤدی مالیاتی نیستند با تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات، پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد، بانک مرکزی و سازمان مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی هماهنگی کامل دارند.
***
تداوم توزیع روزانه مرغ با قیمت ستاد تنظیم بازار
علیمراد سرافرازی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شروع کرده و بدون هیچ محدودیتی در سراسر کشور و در تمام سازمان‌ها، اصناف و فروشگاه‌ها تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت. 
***
کاهش 15 درصدی صدور پروانه ساختمانی در بهار
بررسی نتایج طرح گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادرشده توسط شهرداری‌های کشور در فصل بهار سال ٩٩ نشان می‌دهد در شهر تهران ١٢٨١٨ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته 9/26 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 3/15 درصد کاهش داشته است. متوسط تعداد واحدهای مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان 6/7 واحد بوده است. همچنین برای کل نقاط شهری کشور در بهار سال ١٣٩٩ تعداد ١٠٢١٦٠ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ١٥ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 8/6 درصد افزایش داشته است. ‏متوسط تعداد واحدهای مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان 7/2 واحد بوده است‌. 
***
بهره‌برداری از ۹ نیروگاه جدید تا پایان امسال
وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری از ۶ نیروگاه از ابتدای امسال تاکنون گفت: ۹ نیروگاه دیگر نیز تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. رضا اردکانیان ادامه داد: در تابستانی که پشت سر گذاشته شد، نه‌تنها خاموشی رخ نداد و صادرات انرژی هم بیشتر بود، بلکه حتی میزان انرژی‌ای که به بخش صنعت داده شد ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت، یعنی در سال جهش تولید به عنوان یک صنعت زیربنایی توانستیم انرژی بیشتری را هم عرضه کنیم. 
***
سقوط اوراق تسهیلات مسکن به دامنه  ۶۰ هزار تومان
رکود بازار مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در کنار افزایش عرضه اوراق تسهیلات مسکن صادره در آبان ۹۹ با نماد معاملاتی «تسه ۹۹۰۸» در بازار سرمایه، سبب شده قیمت اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک عامل بخش مسکن در معاملات دیروز، با سقوط به کانال ۶۰ هزار تومانی، در دامنه ۶۶ تا ۷۲ هزار تومان برای نمادهای مختلف زیرمجموعه تسه به فروش برسد. همچنین تابلوی اوراق تسهیلات مسکن در معاملات دیروز فرابورس با منفی 5/4 تا ۵ درصد برای همه نمادهای تسه ثبت شده و تابلوی این اوراق را قرمزپوش کرده است. با توجه به فشار عرضه اوراق تسهیلات مسکن صادره در آبان‌ماه با نماد تسه ۹۹۰۸ که با فروش حدود ۴۰ هزار برگه سبب کاهش قیمت این اوراق شده اما دارندگان سایر نمادها از عرضه آن در معاملات دیروز خودداری کرده‌اند؛ به گونه‌ای که تنها در ۲ نماد، حجم عرضه‌ها به هزار برگه می‌رسد و در سایر نمادهای تسه، میزان عرضه اوراق تسهیلات مسکن کمتر از ۱۰۰ برگه و تعداد معاملات مربوط نیز عمدتا تک‌رقمی است. 
***
قیمت نفت افزایش یافت
خوش‌بینی به عرضه واکسن کرونا باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. آنطور که رویترز گزارش داده، قیمت نفت دیروز برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و گزارش‌هایی را که حاکی از افزایش بیش از حد انتظار موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده است، کمرنگ کرد و رقابت را به امید اینکه واکسن «کووید-۱۹» تقاضای سوخت را افزایش دهد، گسترده کرد. هر بشکه نفت خام برنت با ۵۴ سنت یا 1/1 درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به قیمت قبلی تقریبا ۴ درصد رشد داشت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز پس از افزایش بیش از ۴ درصدی در روز سه‌شنبه ۴۷ سنت یا 1/1 درصد افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. 

Page Generated in 0/0066 sec