printlogo


کد خبر: 227285تاریخ: 1399/9/8 00:00
«ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی:
از حزب‌الله آموختم با صهیونیست‌ها مذاکره نکنم

گروه بین‌الملل:  اسیر فلسطینی که طی ۳ ماه و نیم گذشته در اعتصاب غذا به سر برده بود، سرانجام روز پنجشنبه آزاد شد. نکته قابل توجه در این بین تاکید «ماهر الاخرس» بر الگو‌گیری از مقاومت لبنان و سیدحسن نصرالله در مقابله با رژیم صهیونیستی است. 
 
* هیچ‌گونه مذاکره‌ای با اشغالگران در کار نیست
به گزارش «وطن امروز»، ماهر الاخرس که ۱۰۴ روز در اعتراض به حکم بازداشت اداری یا موقت خود اعتصاب غذا کرده بود، پنجشنبه گذشته (۲۶ نوامبر) آزاد شد. ماهر الاخرس با تشکر و قدردانی از جریان مقاومت گفت: «مردم و مقاومت لبنان چیزهای بسیاری به ما آموختند. آنگاه که اشغالگران در سال ۲۰۰۰ از سیدحسن نصرالله خواستند بر سر خارج شدن و عقب‌نشینی مذاکره کند، نصرالله به آنها گفت همان‌طور که بدون مذاکره به لبنان آمدید، جنگیدید و ویران کردید، بدون مذاکره نیز خارج خواهید شد. هیچ نوع اعمال فشاری در جهان نمی‌تواند حزب‌الله را وادار به مذاکره کند». الاخرس در ادامه گفت: «من این درس را از آنها آموختم، اینکه هیچ‌گونه مذاکره‌ای با اشغالگران در کار نیست و این مثال را باید الگوی خود قرار دهیم و ما الگوی خود قرار دادیم». 
 
* سکوت سازشگران در برابر ظلم به فلسطینی‌ها
ماهر الاخرس ۴۹ ساله اهل شهرک سیله‌الظهر جنین از ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ در مخالفت با بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده بود. در این مدت دادگاه‌های رژیم صهیونیستی به ‌رغم وخامت وضعیت سلامت الاخرس و درخواست نهادهای بین‌المللی و حقوقی برای توقف سیاست بازداشت اداری، با آزادی او مخالفت می‌کردند. الاخرس در شرایطی در این مدت تحت بازداشت و اعتصاب بود که جز جریان مقاومت، هیچ یک از مقامات کشورهای عربی و جریان رسانه‌ای آنها اقدامی در راستای انتشار اخبار الاخرس و اعتصاب غذای او نداشتند. این در حالی است که نزدیک به 5 هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که در میان آنها ۳۹ زن و ۱۷۰ کودک و ده‌ها سالخورده وجود دارند. 

Page Generated in 0/0045 sec