printlogo


کد خبر: 227293تاریخ: 1399/9/8 00:00
اسطوره آخرین لحظات زندگی خود را چگونه گذراند؟
آن 10 ساعت پایانی

از زمان عمل جراحی تومور مغزی (سوم نوامبر) تا هنگام مرگ (بیست‌وپنجم نوامبر) اسطوره فوتبال آرژانتین روزهای زیادی سپری شد اما به گفته نزدیکانش دوران نقاهتش بخوبی پیش می‌رفت و در حال بهبود بود. مطمئنا حمله قلبی که منجر به مرگش شد ربطی به تومور نداشت. ۱۰ ساعت پایانی شماره ۱۰ ابدی به این شکل گذشت:
محله سن آندرس: مارادونا در خانه‌اش که در منطقه تیگره بوئنوس آیرس قرار دارد دوران نقاهتش را سپری می‌کرد. یک اتاق با تجهیزات پزشکی کامل در آنجا وجود داشت تا بخوبی از اسطوره آرژانتینی مراقبت شود و سلامتی‌اش به خطر نیفتد. روند بهبود دیگو بخوبی پیش می‌رفت و پزشکش، لئوپولدو لوکه خیلی خوشبین بود. 
ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) چهارشنبه: مارادونا از روی تخت خود بلند شد، چیزی خورد و کمی راه رفت و دوباره به تخت برگشت تا استراحت کند. در کنارش مانند همیشه ماکسی دست راستش، مورلا دامادش و جانی وکلیش به همراه برادرزاده‌اش و خدمتکار حضور داشتند. 
ساعت ۱۲ ظهر: دیگو در حال استراحت بود. سوییس مدیکا، پرستار به همراه یک روانشناس همیشه در کنارش بودند. او ظهر به دارو نیاز داشت و به همین خاطر باید بیدار می‌شد اما واکنشی نشان نداد. در این لحظه بود که رسانه کلارین خبر داد حال اسطوره آرژانتین وخیم است. 
رسیدن آمبولانس‌ها: او واکنشی نشان نمی‌داد. مارادونا به سرعت تحت نظر پزشکان قرار گرفت اما کسی نتوانست برایش کاری انجام هد. دالما، جیانیا و یانا در مسیر خانه پدرشان بودند. 5 آمبولانس خود را به خانه مارادونا رساندند اما در طول این یک ساعت کسی نتوانست برای دیگو کاری انجام دهد و عمل احیا بی‌نتیجه بود. کلارین خبر درگذشت اسطوره فوتبال آرژانتین را اعلام کرد. او ما را ترک کرده بود. نارسایی قلبی موجب اِدِم ریه‌اش شده بود. استراحت دیگو ابدی شد. 
ادعاهای جنجالی درباره مرگ مشکوک: از سوی دیگر وکیل دیگو مارادونا با بیان اینکه مارادونا به مدت ۱۲ ساعت تحت نظارت پزشکی قرار نداشته است، از تأخیر در رسیدن آمبولانس به منزل این اسطوره فوتبال جهان انتقاد کرد و آن ‌را یک جرم احمقانه دانست. یک روز بعد از درگذشت این اسطوره فوتبال دنیا که خیلی‌ها از او به عنوان بهترین بازیکن فوتبال تاریخ یاد می‌کنند، حواشی مربوط به مرگ او بالا گرفته است. 
ماتیاس مورلا، وکیل مارادونا با انتشار پیامی درباره رسیدگی‌های پزشکی به مارادونا حسابی جنجال‌ساز شده است. مورلا در بخشی از پیام خود آورده است: «این غیرقابل توضیح است که به مدت ۱۲ ساعت هیچ نظارت و کنترل پزشکی روی مارادونا وجود نداشته است. رسیدن آمبولانس هم بیش از ۳۰ دقیقه طول کشید. این یک جرم احمقانه است. این واقعیت را نباید نادیده گرفت و من خواهشمندم نتایج آن تا پایان بررسی شود». به گزارش سایت «اسپورتیوو»، این ادعا به نوع دیگری از سوی آلفردو کاهه، پزشک تکرار شده است. کاهه با تاکید بر اینکه نیازی به جراحی مغزی مارادونا نبوده است، گفت: این یک مرگ غیرطبیعی و غیرعادی است. دیگو به درستی درمان نشده است. 
این پزشک ادامه داد: مارادونا باید در بیمارستان بستری می‌شد. او نباید بعد از یک هفته از بیمارستان مرخص می‌شد. فرستادن او به خانه احمقانه بود. کاهه گفت: او باید یک پزشک در کنارش می‌داشت که در موارد اضطراری به او کمک کند. 

Page Generated in 0/0058 sec