printlogo


کد خبر: 227299تاریخ: 1399/9/8 00:00
اخبار

مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۳ استان کشور
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن اشاره به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۳ استان کشور گفت: تعداد تلفات پرندگان به‌ دلیل ابتلا به این بیماری زیاد نبوده است اما اکنون آمار دقیقی از تلفات ندارم. شهاب‌الدین منتظمی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در حال‌ حاضر سازمان دامپزشکی مرگ پرندگان مهاجر به ‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ۳ استان تایید کرده که یکی از آنها تالاب میقان در استان مرکزی و دیگری تالاب میل در استان اردبیل است، همچنین در یکی از نقاط تالابی در استان مازندران نیز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش شده است. وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست از قبل احتمال می‌داد بخشی از پرندگان مهاجر که از کشور روسیه وارد ایران می‌شوند به این بیماری مبتلا باشند، از این ‌رو جلساتی با سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت برگزار و هشدارهای لازم برای افزایش پایش و مدیریت این موضوع به دستگاه‌های مختلف در استان‌های کشور داده شد. منتظمی با تاکید بر اینکه همکاران ما در استان‌ها هرگونه تلفات پرندگان مهاجر را به سازمان دامپزشکی برای نمونه‌برداری اعلام می‌کنند، تصریح کرد: در حال‌ حاضر تمام لاشه‌های پرندگان مرده جمع‌آوری و به‌ صورت بهداشتی دفع شده است. وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه پروانه شکاری برای مناطق درگیر بیماری صادر نمی‌شود و تمام مناطق به‌ صورت مرتب پایش و لاشه‌ها با رعایت پروتکل‌ها جمع‌آوری می‌شود. 
***
زمین‌گیری ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در صورت عدم کمک دولت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از حمل‌و‌نقل عمومی، گفت: برقراری سرویس حمل‌و‌نقل عمومی، وظیفه‌ای حاکمیتی است و دولت‌ها هستند که هزینه‌های ناوگان حمل‌و‌نقل شهری را می‌پردازند و برای جابه‌جایی شهروندان یارانه می‌دهند. محمود ترفع با تشبیه منابع تأمین هزینه‌های ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به ۳ ضلع مثلث، افزود: یک ضلع این مثلث مدیریت شهری است که با وجود مسائل و مشکلات ناشی از کاهش منابع درآمدی شهرداری تهران، به تمام تعهدات خود عمل کرده است. وی در ادامه از دولت به عنوان ضلع دوم این مثلث نام برد و اعلام کرد: دولت نه‌تنها به تعهدات خود در زمینه تأمین 5/82 درصد از هزینه خرید اتوبوس نو برای ناوگان فرسوده تهران عمل نکرده است، بلکه سهم یک‌سومی خود از هزینه تمام‌شده کرایه اتوبوس‌ها را نیز نپرداخته است. ترفع همچنین ضلع سوم مثلث مذکور را مردم دانست و تأکید کرد: سهم مسافران از مبلغ کرایه اتوبوس یک‌سوم هزینه تمام شده است در صورتی که در حال حاضر، کمتر از ۱۰ درصد این هزینه از مسافران دریافت می‌شود و مدیریت شهری نه‌تنها کل سهم دولت را می‌پردازد، بلکه بیش از ۹۰ درصد از سهم مسافران را نیز پرداخت می‌کند. وی خاطرنشان کرد: در صورت ادامه وضع موجود، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بیش از این دوام نمی‌آورد و اگر امسال را با همه‌ سختی‌ها و مشکلات موجود به پایان برسانیم، سال آینده زمین‌گیر خواهد شد. 
***
باراش باران و برف در اکثر استان‌های کشور در هفته جاری
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در بیشتر استان‌های کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: طی روزهای آینده در نیمه غربی و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شاهد بارش خواهیم بود که بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتا به‌ صورت برف خواهد بود. وی در ادامه گفت: از روز شنبه (۸ آذر) بارش برف و باران برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، زنجان، قزوین، گیلان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، البرز، تهران، سمنان و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، قم، شمال فارس و غرب یزد و همچنین بارش پراکنده برای استان‌های مازندران، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه افزود: برای روز دوشنبه نیز بارش باران و برف در نوار شمالی کشور و بارش پراکنده در استان‌های بوشهر، خوزستان، قم، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. 
***
رعایت ۹۵ درصدی محدودیت‌های تردد توسط هموطنان
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره میزان رعایت محدودیت‌های کرونایی توسط مردم، توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»، سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: خوشبختانه بیش از ٩٥ درصد مردم محدودیت‌های ترددی را رعایت کرده‌اند. وی همچنین بیان کرد: افرادی که در پلاک خودروی خود دست می‌برند مرتکب جرم می‌شوند که خودروی آنها توقیف شده و خودشان هم به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند؛ پلاک، شناسنامه وسیله نقلیه است.  سرهنگ جهانی تاکید کرد: طی این مدت آزادراه تهران- قم نسبت به هفته قبل با ٨٢ درصد و جاده چالوس هم با ٨٣ درصد کاهش تردد روبه‌رو بوده است. جهانی در ادامه افزود: تاکنون حدود ۵۰ هزار جریمه برای ترددهای شبانه صادر شده است. وی تصریح کرد: در آزادراه رشت- قزوین با ٧٨ درصد و جاده هراز با ٥٠ درصد کاهش تردد مواجه بودیم و در مجموع می‌توان گفت حدود ٤٠ درصد کاهش تردد داشته‌ایم. معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: ١٠ هزار و ١٦٩ نفر در حوزه‌های راهور و انتظامی در حال اجرای این طرح ترددی هستند و ٢ هزار و ٦٤ تیم گشت نیز در حال نظارت هستند. جهانی تاکید کرد: همچنین در این مدت ٤٨ درصد تصادفات فوتی و ٦٤ درصد تصادفات خسارتی هم کاهش یافته است. 

Page Generated in 0/0054 sec