printlogo


کد خبر: 227315تاریخ: 1399/9/8 00:00
اخبار

پیشرفت هسته‌ای پاسخی به این ترورهاست
رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: شهید محسن فخری‌زاده علاوه بر تخصص دفاعی و هسته‌ای، در ساخت کیت تشخیص و پیشبرد واکسن ایرانی کرونا هم نقش مهمی داشت. 
مهرداد بذرپاش در صفحه توئیتر خود به ترور دانشمند هسته‌ای ایران دکتر فخری‌زاده که دیروز در آبسرد دماوند توسط دشمنان کوردل جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمد، واکنش نشان داد. 
وی نوشت: یکی از دوستان شهید محسن فخری‌زاده که خود در لیست ترور است، از نخبگی وی و تدارک سنگین تیم ترور گفت. علاوه بر تخصص دفاعی و هسته‌ای، در ساخت کیت تشخیص و پیشبرد واکسن ایرانی کرونا هم نقش مهمی داشت. مرگ دانشمندان ایرانی امثال آقا محسن عزیز در بستر، حیف است. پیشرفت هسته‌ای پاسخی به این ترورهاست.
***
سردار سلامی در پاسخ به پیام رهبر انقلاب:
تا آخر ایستاده‌ایم
سرلشکر سلامی در پیامی از پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا به آحاد بسیجیان قدردانی کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا به آحاد بسیجیان قدردانی کرد. در بخشی از پیام سردار سلامی خطاب به معظم‌له آمده است:
 پیام آسمانی حضرتعالی در سالروز میلاد «بسیج» موجی از شادابی، طراوت و شور انقلابی در میان بسیجیان فداکار و عزیزمان آفرید و در فراز‌های امیدبخش، الهام‌آفرین و دل‌انگیز خود، قله‌های بلندی را پیش روی آنان گشود تا در گستره‌ای عظیم از فضای معنوی و ارزشی، پیشگامان علم و فناوری، بیرق‌داران امنیت و آرامش، شکافندگان سینه سختی‌ها و درهم‌شکنندگان رویاهای دشمنان، کید شیاطین مستکبر عالم را بی‌اثر و با توکل و اخلاص به سوی افق‌های روشن امید و پیروزی پیش روند. اینجانب به نیابت از همه پاسداران و بسیجیان از این پیام الهی صمیمانه تشکر می‌کنم. از خداوند متعال برای وجود نازنین، شریف و نورانی حضرت‌عالی سلامت و سعادت روزافزون مسألت داریم؛ آقا جان! تا آخر ایستاده‌ایم. 
***
اسدالله اسدی در جلسه محاکمه حاضر نشد
جلسه محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که چندی پیش با ادعای برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در یکی از تجمعات منافقین در اروپا دستگیر شده بود روز گذشته برگزار شد. 
به گزارش «وطن امروز»، جلسه محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که چندی پیش با ادعای برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در یکی از تجمعات منافقین در اروپا دستگیر شده بود، در حالی روز گذشته (7 آذر/ 27 نوامبر) برگزار شد که وی با استناد به قانون مصونیت دیپلماتیک در جلسه دادگاه حاضر نشد. 
وزارت خارجه هم بازداشت او را به عنوان «نقض مصونیت دیپلماتیک» محکوم کرده است.
***
خطیب‌زاده: روند فعلی صلح در افغانستان پروژه کاخ سفید است
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا و برخی کشورهای دیگر به ‌دنبال تضعیف دولت مرکزی افغانستان هستند، تاکید کرد: تهران از مذاکرات صلح دوحه خشنود نیست و روند فعلی صلح، پروژه سیاسی کاخ سفید است. 
به گزارش فارس، سعید خطیب‌زده تأکید کرد آمریکا به‌دنبال تخریب ساختارهای افغانستان همزمان با خروج نظامیانش از این کشور است. 
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با آریانا‌نیوز،  افغانستان را در اشغال آمریکا ‌خواند و گفت: مردم افغانستان به دنبال خارج شدن از زیر سایه اشغال هستند. 
وی همچنین تأکید کرد تهران خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از افغانستان است. 
***
بیستمین مرحله انتقال زندانیان ایرانی از تایلند
سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند اعلام کرد بیستمین مرحله انتقال زندانیان ایرانی از تایلند انجام شد.
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک، بیستمین مرحله انتقال محکومان ایرانی محبوس در تایلند اجرا شد. 
در این مرحله با هماهنگی مقام‌های ذی‌ربط ۲ کشور و بر اساس موافقتنامه انتقال محکومان، ۴ زندانی طبق ماده 4 موافقتنامه فوق به ایران منتقل شدند. بر اساس مفاد ماده مذکور، هر تبعه دولت دریافت‌کننده که دارای محکومیت مبنی بر حبس، توقیف یا هر شکل دیگر محرومیت از آزادی باشد، می‌تواند به کشور متبوع خود بازگردد. 
بر این اساس تاکنون یکصد‌و‌چهل‌و‌دو نفر از محکومان به کشور منتقل شده‌اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0332 sec