printlogo


کد خبر: 227331تاریخ: 1399/9/9 00:00
تکلیف سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ۱۵ آذر مشخص می‌شود
هنوز هیچ‌ چیز مشخص نیست!

چندی پیش بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از این گفت که همه رویدادهای فرهنگی و هنری تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد. در همان زمان بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان این صحبت‌های وزیر را جمع‌بندی نهایی وزارت ارشاد برای برگزاری جشنواره‌ها از جمله جشنواره فیلم فجر دانستند؛ جشنواره‌ای که با گسترش شیوع کرونا در ایران بحث‌های بسیاری در ارتباط با برگزاری یا عدم برگزاری آن در فضای رسانه‌ای کشور به گوش می‌رسید. بسیاری معتقد بودند با توجه به اوج‌گیری کرونا در فصول سرد، امکان برگزاری این جشنواره نیست و برخی دیگر معتقد بودند مدیران وزارت ارشاد هر طور که شده این رویداد را با الگوبرداری از رویدادهایی مثل جشنواره فیلم ونیز برگزار خواهند کرد، البته آن رویداد در دوره‌ای برگزار شد که موج شیوع کرونا در کشور ایتالیا تا حدودی فروکش کرده بود اما حالا با اوج‌گیری کرونا در سراسر جهان معلوم نیست آیا امکان برگزاری چنین رویدادهایی نه فقط در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز وجود دارد یا نه. 
در این چند روز اخیر نیز اخبار ضدونقیضی در ارتباط با برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال جاری در رسانه‌ها منتشر شد؛ ابتدا برخی رسانه‌ها از انتقال زمان برگزاری این رویداد به بهار سال آینده خبر دادند اما اندکی بعد دبیر جشنواره فیلم فجر این خبر را تکذیب کرد و از این گفت که هنوز تکلیف این موضوع نهایی نشده است. 
روز گذشته اما مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در برنامه «در انتهای الوند» در ارتباط با آخرین تصمیمات برای برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: «پیش از این هم اعلام کرده بودیم که تا ۲ ماه مانده به جشنواره فجر متناسب با وضعیت شیوع کرونا، شورای سیاست‌گذاری جشنواره فجر درباره برگزاری آن تصمیم‌گیری خواهد کرد. همچنان در حال بررسی هستیم و تا پانزدهم آذر تصمیم درباره برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر رسما اعلام می‌شود که این جشنواره بهمن برگزار می‌شود یا موکول می‌شود به زمانی دیگر». 
نکته اینجاست که این اظهارنظر در حالی از سوی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی صورت گرفته که هر ساله مدت‌ها پیش از این فراخوان جشنواره فیلم فجر منتشر شده بود و در بازه زمانی آذر و دی، عملا کار هیأت انتخاب جشنواره آغاز شده بود تا با نزدیک شدن به زمان آغاز جشنواره فجر در بهمن‌ماه، اسامی آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف این جشنواره مشخص و رسانه‌ای شود. حالا اما در شرایطی که در حال رسیدن به نیمه آذر ماه هستیم، هنوز نه‌تنها فراخوان این جشنواره منتشر نشده بلکه حتی وضعیت برگزاری این جشنواره در سال جاری نیز مشخص نیست؛ در این شرایط بعید به نظر می‌رسد با توجه به شرایط پیچیده برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد با محدودیت‌های کرونایی و آنلاین یا غیرآنلاین بودن آن، بتوان نسبت به برگزاری دوره سی‌ونهم جشنواره فیلم فجر در سال جاری امیدی داشت. 

Page Generated in 0/0049 sec