printlogo


کد خبر: 227354تاریخ: 1399/9/9 00:00
اخبار

ترخیص نشدن کالا‌های اساسی از گمرک، نتیجه تخصیص نیافتن ارز
معاون فنی گمرک ایران در گفت‌و‌گو با صداوسیما با بیان پیگیری بحث دپو و ترخیص کالا از طرف گمرک و سایر سازمان‌ها، افزود: به دنبال نخستین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تیرماه سال جاری ترخیص کالا به صورت کامل اجرا نشد. مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: گمرک مکلف شد نسبت به ترخیص کالا‌ها در اسرع وقت اقدام کند. ارونقی درباره کالا‌های اساسی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی ترجیحی گفت: ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت اولویت خود را اعلام و سپس بانک مرکزی تامین ارز و گمرک نسبت به ترخیص کالا اقدام می‌کند. وی افزود: نگرانی واردکنندگان از تخصیص نیافتن ارز، یکی از مهم‌ترین مشکلات ترخیص نشدن کالا‌های اساسی از گمرک است. 
***
ونزوئلا به رغم تحریم‌های آمریکا صادرات نفت به چین را از سر گرفت
کاراکاس بعد از وقفه‌ای یک ساله به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، تحویل مستقیم نفت به چین را از سر گرفته است. 
رویترز با استناد به ردیابی داده‌های رفیتیو ایکون و اسناد داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا گزارش داد کاراکاس بعد از وقفه حدود یک ساله به دلیل تحریم‌های ایالات‌متحده، تحویل مستقیم نفت به چین را از سر گرفته است. به گفته این رسانه، شرکت دولتی نفت چین و پترو چاینا، از ماه آگوست ۲۰۱۹ بعد از گسترش تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا که هر شرکت خارجی که با PDVSA سروکار دارد را هدف قرار می‌داد، بارگیری محموله‌های نفتی از بندرهای ونزوئلا را متوقف کرده بودند. بر اساس گزارش سرویس نظارت تانکر ترکرز، نخستین نفتکش که تحویل محموله مستقیم نفت خام به چین را از سر گرفته است، نفتکش کیوتو است که در پایان ماه آگوست 8/1‌میلیون بشکه نفت در بندر خوزه ونزوئلا بارگیری کرد. 
طی ۵ سال گذشته، ایالات متحده مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه ونزوئلا بویژه شرکت نفتی دولتی PDVSA اعمال کرده است. این تحریم‌ها شامل مسدود شدن حساب‌های ونزوئلا در اروپا و مسدود کردن دارایی‌های شرکت نفتی PDSVA در ایالات متحده و همچنین منع معاملات با آنهاست.
***
قیمت پای مرغ از نرخ مصوب مرغ بیشتر شد
در حالی که حداکثر قیمت مصوب مرغ در بازار 20400 تومان است، هر کیلوگرم پای مرغ در میدان میوه و تره‌بار تهران 27700 تومان و بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ به فروش می‌رسد. در حال حاضر هر بسته پای مرغ 400 گرمی در میادین میوه و تره‌بار تهران 11100 تومان به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت این محصول پیش از گرانی مرغ 6 هزار تومان بود اما همزمان با افزایش قیمت مرغ در بازار قیمت پای آن نیز افزایش یافته است. 
***
سبدگردانی صندوق پالایشی یکم توسط سازمان خصوصی‌سازی
معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی درباره اینکه آیا برای بازارگردانی سهام صندوق پالایشی یکم، اقدامی از سوی وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی) انجام شده یا خیر، به مهر گفت: پیگیری وضعیت صندوق پالایشی یکم در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است و وزارت نفت مسؤولیت‌های خود درباره ثبت صندوق که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیگیر انجام آن بود را انجام داده است. هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به اینکه آیا وزارت نفت برای بازارگردانی این صندوق برنامه‌ای ندارد، اظهار داشت: وزارت نفت وظیفه‌ای در این زمینه ندارد و تمام اختیارات لازم را به سازمان خصوصی‌سازی سپرده‌ایم. 
***
واریز وجه سهام عدالت برای 3 میلیون و 236 هزار نفر
مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار درباره آخرین وضعیت سهام عدالت از سوی سهامداران گفت: بر اساس آخرین آمار، 4 میلیون و 31 هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان، 3میلیون و 236 هزار نفر وجه خود را دریافت کرده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارند. حسین فهیمی افزود: همچنین با امکان جدیدی که برای سهامداران عدالت فراهم شده است، 248 هزار نفر سفارش فروش خود را لغو کرده‌اند اما باید گفت که در مجموع از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، 13 هزار و 291 میلیارد تومان وجه فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده است. 4 میلیون و 31 هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان، 3 میلیون و 236 هزار نفر وجه خود را دریافت کرده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارند.

Page Generated in 0/0145 sec