printlogo


کد خبر: 227388تاریخ: 1399/9/10 00:00
پیشنهاد IOC به رستمی، نصیرشلال و قاسمی برای دریافت مدال المپیک لندن
یکی از این 6 راه

کمیته بین‌المللی المپیک برای اینکه ورزشکاران بتوانند مدال جدید المپیک 2008 لندن خود را دریافت کنند، 6 گزینه پیشنهادی اعلام کرده است. 
بررسی مجدد نمونه‌های دوپینگ المپیک لندن خیلی از ورزشکاران را مجبور کرد مدال‌های خود را پس بدهند و در مقابل ورزشکاران دیگری یا صاحب مدال المپیک شدند یا رنگ مدال‌های‌شان تغییر کرد. 
در وزنه‌برداری المپیک لندن آمار دوپینگ مثبت بسیار بالا بود و منجر به تغییرات زیادی در نتایج المپیک شد. ۳ وزنه‌بردار ایران نیز جزو کسانی بودند که جایگاه‌شان در المپیک تغییر کرد. 
البته در کشتی آزاد هم ایران یک نماینده داشت که توانست به خوش‌رنگ‌ترین مدال برسد. 
در وزنه‌برداری سعید محمد‌پور از رده پنجم به مدال طلا رسید. وی مدال خود را در حاشیه مسابقات جهانی ۲۰۱۸ که در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد، دریافت کرد. 
نواب نصیرشلال و کیانوش رستمی نیز نفراتی هستند که مدال آنها به ترتیب به طلا و نقره تبدیل شده است. در کشتی آزاد نیز مدال برنز کمیل قاسمی به طلا تبدیل شد. بنابراین این ۳ نفر در انتظار دریافت مدال جدید المپیک خود هستند. 
در حال حاضر کمیته بین‌المللی المپیک 6 راه را پیش روی ورزشکاران قرار داده تا بتوانند مدال جدید المپیک خود را دریافت کنند. البته ورزشکارانی که قبلا مدال داشتند ابتدا باید مدال قبلی خود را پس بدهند تا بتوانند مدال جدید را دریافت کنند. 
6 گزینه پیشنهادی IOC:
۱- در بازی‌های المپیک بعدی
۲- در بازی‌های المپیک جوانان
۳- در مقر IOC یا موزه المپیک 
۴- در کمیته ملی المپیک کشور ورزشکار
۵- در یکی از رویدادهای فدراسیون جهانی رشته‌ای که ورزشکار در آن مدال گرفته است. 
۶- در یک مراسم خصوصی
ورزشکاران می‌توانند یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنند و سپس IOC از طریق کمیته ملی المپیک کشور ورزشکار در جریان انتخاب ورزشکار قرار می‌گیرد. همچنین فدراسیون جهانی رشته مربوط هم باید در جریان قرار بگیرد. 
IOC در نظر دارد در مدت زمان ۱۲ ماه مراسم‌های اهدای مدال المپیک ورزشکاران را برگزار کند مگر اینکه گزینه انتخابی ورزشکار گرفتن مدال در المپیک توکیو باشد.

Page Generated in 0/0059 sec