printlogo


کد خبر: 227397تاریخ: 1399/9/10 00:00
اخبار

تغییر نام خیابانی در کنار وزارت دفاع به شهید فخری‌زاده
اعضای شورای شهر تهران با رای اکثریت خود به تغییر نام خیابان صنایع واقع در محدوده میدان نوبنیاد به نام شهید محسن فخری‌زاده رای مثبت دادند. به گزارش «وطن امروز»، صبح دیروز پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید فخری‌زاده با قید ۲ فوریت در دستور شورای شهر قرار گرفت و محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر ضمن محکوم کردن ترور این شهید والامقام، گفت: در راستای تکریم شهیدان بزرگوار یکی از اصول شورای شهر پنجم نامگذاری معابر به نام این افتخارآفرینان بود که آمارها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد نامگذاری‌ها به شهدای انقلاب، دفاع‌مقدس، مدافع حرم، ترور و... اختصاص دارد. وی با بیان اینکه طرح ۲ فوریت تغییر نام خیابانی به نام شهید فخری‌زاده با امضای ۱۵ نفر از اعضایی که در صحن حضور داشتند تقدیم هیأت‌رئیسه شد، اظهار کرد: پیشنهاد شده است خیابان صنایع واقع در منطقه یک که در کنار وزارت دفاع، محل کار این برادر بزرگوار بود به نام شهید فخری‌زاده تغییر یابد. بنا به این گزارش، اعضای شورای شهر با رای اکثریت خود به این تغییر نام رای مثبت دادند و خیابان صنایع در محدوده میدان نوبنیاد واقع در منطقه یک به شهید فخری‌زاده تغییر نام داد. 
***
تشدید برخورد با مخدوش کردن پلاک در ساعات ممنوعه تردد
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با مخدوش کردن پلاک خودرو در ساعات ممنوعه تردد در شهر خبر داد. سرهنگ علی همه‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعمال محدودیت‌های شبانه تردد از ساعت 21 تا 4 بامداد که با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شده است، گفت: خوشبختانه عمده شهروندان همکاری خوبی با مسؤولان داشته و به محدودیت‌ها توجه کافی دارند اما متاسفانه در مواردی مشاهده شده است افراد معدودی با مخدوش کردن پلاک یا پوشاندن آن سعی در تردد در ساعات غیرمجاز داشته‌اند. وی با بیان اینکه ماموران پلیس با این موارد برخورد قاطع خواهند داشت، افزود: تیم‌های گشت پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در معابر با هر گونه مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک در ساعات ممنوعیت تردد برخورد می‌کنند. به گفته همه‌خانی، مخدوش کردن پلاک علاوه بر اینکه تخلف بوده و مشمول جریمه است، جرم هم محسوب می‌شود و مرتکبان به مرجع قضایی معرفی شده و خودروی‌شان توقیف می‌شود.
***
وانت‌بارها و سواری‌های پلاک عمومی در ساعات ممنوعه جریمه نمی‌شوند
رئیس پلیس راهور ناجا از مجاز بودن تردد وانت‌بارهای پلاک عمومی و سواری‌های عمومی (تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی) در طول شبانه‌روز خبر داد و گفت: محدودیتی برای آنها قائل نشدیم و جریمه‌ای برای آنها ثبت نخواهد شد. سردار سیدکمال هادیانفر گفت: تردد وانت‌بارهای پلاک عمومی و سواری‌های عمومی (تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی) در طول شبانه‌روز مجاز بوده و محدودیتی برای آنها لحاظ نشده و جریمه‌ای برای آنها ثبت نخواهد شد. وی افزود: وانت‌بارهای پلاک شخصی هم می‌توانند برای جابه‌جایی اقلام و نیازمندی‌های مردم و بازار در معابر درون‌شهری و برون‌شهری (جز ساعت‌های ۲۱ تا ۴صبح که برابر مصوبات مرتبط حق تردد نخواهند داشت) تردد کنند. هادیانفر افزود: اگر جریمه‌ای برای اینگونه وسایل نقلیه ثبت شده باشد، بعد از اتمام مدت محدودیت و ممنوعیت در ترددها نسبت به بررسی، اصلاح و حذف آنها به صورت سیستمی اقدام خواهیم کرد. 
***
ارائه خدمات درمانی توسط بانوان بسیجی به خانوارهای در قرنطینه
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: بانوان بسیجی همزمان با هفته بسیج با مراجعه به منازل بیماران کرونایی، به ارائه خدمات از جمله غربالگری و... ‌پرداختند. مینا بیابانی در گفت‌وگو با مهر، درباره اقدامات بسیج جامعه زنان در هفته بسیج گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا محور اصلی اقدامات بسیج کمک به مشاغل آسیب‌دیده از قرنطینه و خانواده‌های نیازمند بود. به همین منظور نیز مرحله سوم کمک‌های مومنانه از لحاظ تنوع خدمات، توسعه بیشتری یافت و در چندین مرحله کمک‌های مومنانه را انجام دادیم. توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند و در قرنطینه از جمله اقدامات ما بود. وی با ارائه آماری از اقدامات انجام‌شده طی ۳ ماه گذشته، خاطرنشان کرد: در طول این مدت بیش از ۱۳۳ هزار بانوی جهادگر بسیجی در اجرای طرح کمک مومنانه مشارکت داشتند. در طول این مدت نیز بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی و ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار بسته بهداشتی میان نیازمندان توزیع شده است. بیابانی با توضیح درباره خدمات انجام‌شده در زمینه بهداشتی در هفته بسیج تصریح کرد: در طرح کمک مومنانه و در راستای طرح شهید سلیمانی، بسیجیان در گروه‌های مختلف بهداشتی ساماندهی شدند و ضمن تماس با خانواده‌ها، برای اجرای خدمات درمانی به منازل آنها اعزام می‌شدند. 
***
قیمت بلیت مترو افزایش نمی‌یابد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد معاون حمل‌و‌نقل شهردار این بود که سهم مردم در بلیت مترو توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیت مترو نبوده و نیست. محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس گفت: در حال حاضر قیمت تمام‌شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است که بر اساس تصویب پیشین یک‌سوم از این هزینه را مردم، یک‌سوم را دولت و یک‌سوم را شهرداری می‌داد. پیشنهاد ایشان این بود که سهم مردم هم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیت مترو نبود. 

Page Generated in 0/0076 sec