printlogo


کد خبر: 227400تاریخ: 1399/9/10 00:00
تعداد کل قربانیان 47875 نفر
389
* طی 24 ساعت 389 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند

بسیاری از متخصصان اعلام کرده‌اند در صورت تداوم محدودیت‌ها و تعطیلی‌های پراکنده، می‌توان به نتایج آن امیدوار بود. دولت ابتدا با تعطیلی‌ها مخالفت می‌کرد اما با درخواست‌های مکرر متخصصان و وزارت بهداشت با تعطیلی‌های نصفه و نیمه و پراکنده (و نه تعطیلی سراسری) موافقت کرد. آثار این محدودیت‌ها تا هفته بعد مشخص خواهد شد اما آمارهای فعلی نشان می‌دهد محدودیت‌ها و عدم فعالیت هر چند ساعتی، اگر زودتر اعمال می‌شد می‌توانست از بسیاری از مرگ‌و‌میرها جلوگیری کند. 
سخنگوی وزارت بهداشت نیز دیروز اعلام کرد شخصا مخالف پایان محدودیت‌هاست. 
سیماسادات لاری دیروز درباره آخرین وضعیت کرونا گفت: در محدودیت‌های فعلی تعدادی از شهرها از محدوده قرمز خارج شده‌اند ولی به محض اینکه ما پروتکل‌ها را رعایت نکنیم این بیماری شدت می‌گیرد. نظارت بر محدودیت‌ها برعهده وزارت کشور و سایر دستگاه‌هاست و مسؤولیت وزارت بهداشت نظارت بر بیمارستان‌هاست تا ببینیم تاثیر این محدودیت‌ها در آمار مبتلایان و فوتی‌ها چگونه است. 
لاری در ادامه با اشاره به امکان بازتعریف محدودیت‌ها گفت: روند سیر شیوع این بیماری به رفتار ما بستگی دارد که شکر خدا روند نزولی داشته است ولی به محض رعایت نکردن پروتکل‌ها،  رشد مجدد ابتلا به ویروس کرونا را شاهد خواهم بود. ما باید ارزیابی دقیق‌تری برای اجرای محدودیت‌ها داشته باشیم؛ با توجه به فصل سرد و دورهمی‌های خانوادگی در محیط سربسته و با توجه به اینکه شب یلدا را در پیش داریم، امکان تداوم محدودیت‌ها وجود خواهد داشت، ضمن اینکه معتقدیم محدودیت‌ها از ساعت 21 تا 4 بامداد در کاهش دورهمی‌های خانوادگی تاثیر مثبت داشته است. 
وی تاکید کرد: با ارزیابی دستگاه‌های مختلف در قرارگاه و ارائه گزارش و جمع‌بندی، در نهایت ستاد کرونا تصمیم می‌گیرد که آیا محدودیت‌ها ادامه داشته باشد یا خیر. 
لاری با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت درخواست هدفمند و شناور بودن قطع محدودیت‌ها را دارد، گفت: ما مخالف قطع یکباره محدودیت‌ها هستیم تا از عادی‌انگاری در مردم هم جلوگیری شود. توزیع تست‌های سریع در شهرستان‌ها از ۲ روز پیش آغاز شده و طرح بسیج محله‌محور با عنوان «شهید قاسم سلیمانی» با کمک بسیج و هلال‌احمر در حال اجراست. وی با اشاره به طرح جدید در شناسایی افراد مبتلا اظهار داشت: همراه داشتن کارت شناسایی ملی برای افراد الزامی است تا به وسیله بارکدهای آن از ورود اشخاص بیمار به محل‌های شلوغ و ادارات جلوگیری شود. 
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از شناسایی ۱۲۹۵۰ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد. 
سیماسادات لاری گفت: از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۷۹۵ نفر از آنها بستری شدند. 
وی گفت: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید. لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۹ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۴۷هزار و ۸۷۵ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۵۲ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌و‌بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. لاری همچنین گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان‌و‌بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

Page Generated in 0/0074 sec