printlogo


کد خبر: 227410تاریخ: 1399/9/10 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی برای درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور جناب حجت‌الاسلام آقای حاج‌سیدمحمدعلی شهیدی رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و همه دوستان و همکاران و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. حضور در عرصه‌های گوناگون انقلاب و نظام اسلامی که آخرین آن مسؤولیت در بنیاد شهید و خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهیدان بود، ذخیره‌ معنوی عظیمی است که موجب علو درجات ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۹ آذر ۱۳۹۹
***
سرنخ‌های وزارت اطلاعات از عوامل ترور شهید فخری‌زاده
وزارت اطلاعات اعلام کرد سرنخ‌هایی از عوامل ترور شهید محسن فخری‌زاده به دست آمده است. 
بر این اساس، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات ضمن عرض تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده از نخبگان و خادمان جمهوری اسلامی در عرصه علم، فناوری و صنعت دفاعی، اعلام کرده است با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) سرنخ‌هایی از عاملان این حمله تروریستی به دست آمده است که اطلاعات تکمیلی متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
***
افشای طرح اسرائیل برای ترور سیدحسن نصرالله توسط حزب‌الله
روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌‌الیوم گزارش داد: هفته گذشته حزب‌الله لبنان طرح اسرائیل برای ترور سیدحسن نصرالله و تعدادی از رهبران طرفدار ایران در سوریه، عراق و فلسطین را فاش کرد. بر اساس گزارش این نشریه، نصرالله در دیدار اخیر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس ایران این موضوع را به اطلاع او رسانده و همچنین ارزیابی‌های حزب‌الله درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای و موشکی ایران و مقر متحدان تهران در منطقه قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ را بیان کرده است. 
***
روزنامه رسمی چین ترور شهید فخری‌زاده را «بی‌شرمانه» توصیف کرد
«هو شیجین» سردبیر روزنامه گلوبال‌تایمز چین در یادداشتی ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای ایران را محکوم کرد. به گزارش فارس، شیجین در یادداشت خود درباره این ترور نوشت: «کشورهای غربی در برابر این اقدام وحشیانه و بی‌شرمانه ساکت مانده‌اند. تصور کنید اگر یک دانشمند برجسته در آمریکا یا انگلیس ترور می‌شد چه سونامی‌ای از محکوم کردن علنی آن به راه می‌افتاد». این روزنامه‌نگار چینی در ادامه می‌نویسد: «آیا دوباره یک جعبه پاندروا (منشأ بدیمنی و مصیبت) باز شده است؟ آیا جهان به عصر استفاده از تروریسم برای دستیابی به منافع ملی عمده باز خواهد گشت؟ چنین پسرفتی نفرت‌انگیز است و هیچ‌کس از آن پیروز خارج نخواهد شد».
***
ساندی‌تایمز انگلیس:
عملیات ترور دانشمند ایرانی کار موساد است 
یک نشریه انگلیسی نوشت: محسن فخری‌زاده، دانشمند اتمی و مغز متفکر برنامه هسته‌ای ایران در عملیاتی کشته شد که بدون شک کار «موساد» بوده است. 
روزنامه ساندی‌تایمز در تحلیل خود نوشت: روشی که در این عملیات به کار گرفته شد-‌هدف قرار دادن غافلگیرانه ۳ اتومبیل در یک بزرگراه و کشتن فرد مورد نظر و سپس ناپدید شدن- همان روشی است که موساد دهه‌هاست از آن برای خلاص شدن از دشمنان اسرائیل استفاده می‌کند. 
این روزنامه انگلیسی می‌افزاید: اگر این عملیات کار اسرائیل باشد، توسط «کیدون» واحد ویژه‌ای در موساد که عملیات ترور در خارج از مرزهای اسرائیل را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، انجام شده است.
***
کوبا ترور شهید فخری‌زاده را قویاً محکوم کرد
وزیر خارجه کوبا ترور‌ شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران را قویا محکوم کرد و گفت: ما مخالف همه اشکال و مظاهر تروریسم هستیم.. «برونو رودریگز» شنبه‌شب در توئیتی با اشاره با ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشت: ما حمله تروریستی که به کشته شدن دانشمند برجسته ایرانی محسن فخری‌زاده‌مهابادی منجر شد را قویا محکوم می‌کنیم. وی افزود: ما مخالف همه اشکال و مظاهر تروریسم هستیم.  وزرای خارجه ونزوئلا، آفریقای جنوبی، قطر، سوریه، از جمله مقاماتی بودند که این اقدام تروریستی را محکوم کردند.
***
مقام صهیونیست:
جهان باید برای ترور فخری‌زاده ممنون اسرائیل باشد
یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌‌تایمز درباره ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای اذعان کرد رژیم صهیونیستی پشت این اقدام جنایتکارانه قرار داشته است. به گزارش ایسنا، وی که بنا بر گزارش نیویورک‌تایمز سال‌ها پیگیر پرونده شهید فخری‌زاده برای اسرائیل بوده است، گفت: جهان باید برای ترور محسن فخری‌زاده ممنون اسرائیل باشد.  این مقام صهیونیست همچنین گفت: ما به انجام اقدامات لازم علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد. 

Page Generated in 0/0141 sec