printlogo


کد خبر: 227434تاریخ: 1399/9/11 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با بهتاش فریبا پیش از بازی پیکان- استقلال
به این تیم امیدوارم

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال امروز (سه‌شنبه) در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف تیم پیکان می‌رود؛ دیداری که قرار است در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود که از چمن باکیفیتی برخوردار نیست. مدیران آبی‌ها در این باره مخالفت خود را برای بازی تیم‌شان در این استادیوم طی نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کردند اما باشگاه میزبان اصرار دارد حتما بازی در همین ورزشگاه انجام شود. خبر مصدومیت شیخ دیاباته، آقای گل فصل گذشته، هواداران استقلال را شوکه کرد و او تا ۳ هفته دور از میادین خواهد بود. «وطن امروز» با بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال درباره این بازی و شرایط آبی‌ها گفت‌وگو کرده است.

***

* استقلال با سرمربیگری محمود فکری تا به امروز چطور بوده؟
پس از آنکه همه ما و هواداران بابت آمدن استراماچونی سر کار بودیم، استقلال سرمربی جدیدش را دیر انتخاب کرد و تمرینات پیش‌فصلش را مثل خیلی از تیم‌های دیگر دیر شروع کرد. به هر حال یک تیم برای آماده‌سازی حداقل نیاز به ۴5-۴0 روز زمان دارد. شاید یکی از دلایل مصدومیت زیاد بازیکنان‌مان همین موضوع باشد که نتوانستند قبل از شروع لیگ بدن‌های خود را آماده کنند، چون بیشتر مصدومیت بچه‌ها به دلیل کشیدگی عضلات است. خدا را شکر بازیکن زیاد داریم که فاصله کمی از نظر فنی بین‌شان وجود دارد و به همین دلیل استفاده کردن از بازیکن دوم خیلی نمی‌تواند سخت باشد. بازی اول مقابل مس رفسنجان خوب بودیم. بازی دوم مقابل فولاد هم نتیجه را واگذار کردیم و هم حاشیه داشتیم که قشنگ نبود و نباید آن اتفاقات می‌افتاد. دیدار سوم برابر ماشین‌سازی سخت بود. به هر حال با توجه به بحرانی که به وجود آمده بود، جمع کردن تیم سخت بود؛ یک گل زدیم و چند موقعیت هم خلق کردیم. به نظر من استقلال باید بیشتر گل می‌زد. یکی از دلایلش هم این است که دیاباته تازه به تیم اضافه شده و باید خط هافبک ما بیشتر به مهاجمان پاس بدهد. خط دفاع خوبی داریم. سمت راست غفوری باتجربه عمل می‌کند. اتفاق خوب زوج‌سازی در سمت چپ استقلال بین میلیچ و نادری است. در سال‌های اخیر خیلی می‌گفتند اگر سمت راست استقلال را ببندیم، تیم‌شان می‌افتد اما حالا هر ۲ بازیکن چپ ما استانداردها را رعایت می‌کنند. من پیشرفت تاکتیکی استقلال را در بازی سوم مقابل ماشین‌سازی دیدم. وقتی پیشرفت را در تیم ببینیم، دل‌مان خوش می‌شود که آینده بهتر خواهد بود. 
 
* جای خالی علی کریمی، ستاره فصل گذشته استقلال در میانه زمین پر می‌شود؟
خیلی‌ها از کریمی حرف می‌زنند اما او دیگر از استقلال رفته و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. یک زمانی محمود فکری و حتی خود من هم در این پست بازی کردیم و رفتیم. به هر حال مربی باید برای این پست یک نفر را جای کریمی آماده کند؛ هفته قبل آرش رضاوند خیلی خوب بازی کرد که هم پاس می‌داد و هم شوت می‌زد. من به مهدی مهدی‌پور خیلی امیدوارم که بتواند در این پست توانایی‌های خود را نشان دهد، چون بازی‌های او را در ذوب‌آهن دیده‌ام. 
 
* خیلی از هواداران معتقدند حق دیاباته این نیست که در ترکیب اصلی جا نداشته باشد، نظر شما در این باره چیست؟
دیاباته دیرتر از بقیه بازیکنان به تیم اضافه شد. شما وقتی یک بازیکن ناآماده را در زمین بگذارید، ۲ تا مسأله به وجود می‌آید؛ یکی اینکه توانش زود تمام می‌شود و دومی که مهم‌تر است امکان آسیب‌دیدگی‌اش بیشتر می‌شود. وقتی بدن ناآماده باشد مصدومیت بیشتر و طولانی‌تر می‌شود. به نظر من کادر فنی تصمیم درستی گرفت که از ابتدای بازی‌ها دیاباته را در ترکیب تیم‌شان قرار نداد. استفاده از دیاباته وقتی کامل انجام می‌شود که از نظر بدنی به مرز آمادگی برسد. او هر موقع به زمین بازی بیاید، زهر خودش را می‌ریزد. در حال حاضر ارسلان مطهری در خط حمله بسیار خوب بازی می‌کند و قائدی هم که بازیکن خوب ما است. 
 
* امروز استقلال در ورزشگاهی به مصاف پیکان می‌رود که چمن مناسبی هم ندارد، این بازی را چطور می‌بینید؟
بازی سختی است. پیکان همیشه مقابل استقلال خوب بازی کرده است. مهدی تارتار در تیم‌‌هایی که مربی بوده، سابقه بردن استقلال را داشته است. تیم او معمولا بسته، تاکتیکی و باهوش بازی می‌کند. تیم ما روی زمین بازی را انجام می‌دهد و در زمین ورزشگاه شهر قدس با کیفیت پایین چمن طبیعی است که دچار مشکل شود. به هر حال پیکان هم می‌خواهد از شرایط میزبانی‌اش استفاده کند. با توجه به روحیه خوب بازیکنان استقلال، خیلی امیدوار هستم که با پیروزی این بازی را تمام کنیم. 
 
* فکر می‌کنید محمود فکری بتواند استقلال را پس از سال‌ها ناکامی در قهرمانی، به جام برساند؟
به نظر من صحبت درباره قهرمانی خیلی زود است. حداقل باید ۱2-۱0 بازی بگذرد و شرایط و عملکرد تیم‌ها را ببینیم. تراکتور، پرسپولیس، سپاهان و استقلال مدعی قهرمانی خواهند بود. کار آسانی نیست اما اگر مدیران بتوانند بستر (تمرینات، شرایط اقتصادی و جمع کردن حواشی) را فراهم کنند، قطعا استقلال می‌تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد. 
 
* صحبت از مدیریت تیم کردید. عملکرد سرپرست باشگاه استقلال را چطور می‌بینید؟
به نظر من بهترین کاری که توانستند انجام دهند این بود که اسپانسر جدید گرفتند. تا اینجا هم آنطور که شنیده‌ایم گویا کارگزار به طور کامل به تعهداتش عمل کرده است. تا قبل از این اتفاق وضعیت خوبی نداشتیم و کلی بدهی داشتیم. مدیریت و هیأت‌مدیره تلاش کردند بدهی‌ها کم شود و به نظر من تا الان هم بد کار نکرده‌اند. آنها باید شرایط و بستر را برای تمرینات تیم فراهم کنند. همه می‌دانیم که پیدا کردن زمین خوب در این فصل از سال خیلی سخت است. گهگاهی خود ما هم همین‌طور عمل می‌کردیم. تیم را به سالن یا زمینی با چمن مصنوعی می‌بردیم. کار سختی است اما در هر صورت مدیریت باید از تیم حمایت کند. 

Page Generated in 0/0055 sec