printlogo


کد خبر: 227445تاریخ: 1399/9/11 00:00
اخبار

رشد ٣٢ درصدی صادرات محصولات کشاورزی
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با اشاره به رشد صادرات بخش کشاورزی در نیمه نخست امسال، گفت: به‌رغم مشکلات تحریم و شیوع بیماری کرونا، خوشبختانه هم در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و هم صادرات آبزیان با رشد مواجه بودیم. ارسلان قاسمی افزود: صادرات آبزیان در این مدت ٥٢ درصد و صادرات محصولات کشاورزی از نظر وزنی ٢٦ و از نظر ارزش ٣٢ درصد رشد کرده است. 
***
صندوق پالایشی یکم مجوز فعالیت گرفت
 سازمان بورس و اوراق بهادار، مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم را صادر کرد. بر این اساس، صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم مجاز است از تاریخ صدور این مجوز (۹ آذر ۹۹) با رعایت قوانین و مقررات مربوط و در چارچوب اساسنامه مصوب خود به عنوان یک «نهاد مالی- صندوق سرمایه‌گذاری» فعالیت کند. در همین راستا محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: همه فعالیت‌های مربوط به بازگشایی صندوق انجام شده و مدیر این صندوق باید به وسیله هماهنگی با سامانه معاملات بر خط (OMS) مجوز بازگشایی را از سازمان بورس اخذ کند و ترتیبات افشای ارزش خالص دارایی‌های صندوق را انجام دهد. وی افزود: مشکلی از سوی شرکت بورس برای بازگشایی وجود ندارد و به محض اعلام آمادگی از سوی مدیر صندوق و انجام فعالیت‌های مربوط در این زمینه نماد این صندوق بازگشایی خواهد شد. 
***
تمدید یک ماهه مهلت اظهارنامه مالیات ارزش افزوده
سازمان امور مالیاتی کشور، مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا درباره تسهیلات مالیاتی مؤدیان را برای اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال ۱۳۹۹ و سررسید پرداخت مالیات آن برای همه مودیان مالیاتی به مدت یک ماه تمدید ‌شد. همچنین بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض، به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض از اول آذر تا پایان سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود. 
***
تدوین قانون حمایت از رمز ارزها در مجلس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش نظارتی مشروحی پیرامون وضعیت صنعت استخراج رمز ارز و مبادلات داخلی آن در جلسه کمیسیون قرائت شد و طرح نمایندگان درباره قانون حمایت از رمز ارزها و ساماندهی بازار معاملات داخلی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مهدی طغیانی در تشریح جلسه دیروز کمیسیون متبوع خود گفت: گزارش نظارتی مشروحی درباره وضعیت صنعت استخراج رمز‌ارزها و مبادلات داخلی آن در ابتدای جلسه قرائت شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه کمیسیون پیرو گزارش‌های نظارتی می‌تواند نسبت به خلأها و ضعف‌های قانونی، طرح‌های اصلاحی را پیشنهاد دهد، افزود: بر این اساس بعد از ارائه گزارش نظارتی درباره رمزارزها، نمایندگان قانون حمایت از رمز‌ارزها و ساماندهی بازار معاملات داخلی آن را در چند ماده با دربرگیری مبادلات، بانک مرکزی، استخراج آن، تعرفه‌ها و... به مجلس پیشنهاد خواهند داد. وی تصریح کرد: در ادامه جلسه پیرو گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درباره بازار بورس، اصلاح قانون بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت. موادی از این طرح مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد کارگروه برای اصلاح قانون اوراق بهادار ارائه شد و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس نظرات خود را نسبت به این طرح ارائه کردند. 
***
افزایش مجدد قیمت بیت‌‌کوین
قیمت بیت‌‌کوین پس از افت هفته گذشته مجددا افزایش یافت. آنطور که راشاتودی گزارش داده است، بیت‌کوین پس از ضررهای شدید هفته گذشته، در حال بهبود است. بیت‌کوین بیش از ۲ درصد رشد داشت و روز دوشنبه بالای ۱۸۵۰۰ دلار معامله شد و به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار نزدیک‌تر شد. این افزایش جدید بعد از سقوط رمز ارزها در روز پنجشنبه رخ داد که قیمت به ۱۶۲۰۰ دلار رسیده بود. با این حال بیت‌کوین طی ۴ روز گذشته ۱۵ درصد رشد کرد و اوایل روز دوشنبه به حدود ۱۸۷۰۰ دلار رسید و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن 8/24 میلیارد دلار بود. تحلیلگران می‌گویند آخرین حرکات سیگنال اصلاحی بیت‌کوین به پایان رسیده است. قبل از رکود هفته گذشته، بیت‌کوین شاهد یک افزایش چشمگیر بود که قیمت آن را به بالاترین حد تقریبا در ۳سال گذشته رساند و اندکی پس از عبور از آستانه ۱۹۰۰۰ دلار برای نخستین‌بار از دسامبر ۲۰۱۷ نزول کرد.

Page Generated in 0/0160 sec