printlogo


کد خبر: 227496تاریخ: 1399/9/12 00:00
اخبار

توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی از سوی پلیس
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی در اجرای سومین مرحله رزمایش همدلی مومنانه در پلیس پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی دیروز در سومین مرحله رزمایش همدلی مومنانه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در این مرحله از رزمایش بیش از ۲۰۰۰ بسته غذایی شامل ۱۱ قلم خوراکی نظیر برنج، روغن و... تهیه شده که از امروز (دیروز 11 آذر) در میان نیازمندان توزیع خواهد شد. وی با بیان اینکه ارزش ریالی هر کدام از بسته‌ها حدود ۴ میلیون ریال است، گفت: پلیس علاوه بر تامین امنیت و در راستای مسؤولیت اجتماعی خود در روزهای سخت اقدام به تهیه و توزیع این اقلام کرده است. به گفته رئیس پلیس پایتخت، هزینه خرید تمام اقلام از سوی پرسنل نیروی انتظامی و با مشارکت آنان تهیه شده است. رحیمی با اشاره به ۲ مرحله قبلی طرح رزمایش همدلی مومنانه در ستاد فاتب نیز گفت: در مرحله اول این رزمایش بیش از ۲۰۰۰ بسته غذایی و در مرحله دوم نیز بیش از ۴۰۰۰ بسته غذایی میان نیازمندان توزیع شد و با احتساب بسته‌های مرحله سوم، باید بگویم پلیس پایتخت تاکنون بیش از ۸۰۰۰ بسته کمک معیشتی را در میان اقشار محروم توزیع کرده است. 
***
حناچی قانون را اجرا نمی‌کند
عضو شورای شهر تهران گفت: برخی مصوبات شورا حتی پس از گذشت یک سال همچنان توسط شهرداری اجرا نمی‌شود و این سوال از شهردار تهران مطرح است که نقش اعضای شورا چیست؟‌ به گزارش فارس، محمدجواد حق‌شناس در صحن شورا بیان کرد: یکی از مشکلاتی که درباره اجرای قانون در حوزه شهرداری تهران وجود دارد این است که همکاران ما در شورای شهر با همه تلاش و کار کارشناسی، طرح‌ها و لوایح را بررسی می‌کنند و در نهایت مصوبه‌ها ابلاغ می‌شود ولی شهردار تهران نسبت به اجرای آن بی‌توجهی می‌کند. وی با بیان اینکه بر اساس قانون، مصوبات شورا باید اجرا شود، ادامه داد: برخی مصوبات شورا حتی پس از گذشت یک سال همچنان توسط شهرداری اجرا نمی‌شود و این سوال از شهردار تهران مطرح است که نقش اعضای شورا چیست؟‌ حق‌شناس بیان داشت: با تلاش، مصوبه‌‌ای که مطالبه میلیون‌ها ایرانی است را ابلاغ می‌کنیم اما به تشخیص حناچی این مصوبه اجرا نمی‌شود؛ این موضوع باید روشن باشد که چرا با وجود پیگیری‌های فراوان و حتی مکاتبات تلفنی محسن هاشمی با حناچی اقدامی در این راستا صورت نمی‌گیرد. 
***
امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۴‌هزار نفر در ۸ استان سیل‌زده
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در ۴ روز گذشته به بیش از ۴ هزار نفر در ۸ استان سیل‌زده امدادرسانی شد. مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۱۰۹ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین در ٨ استان ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه‌وبویراحمد، گلستان و لرستان دچار سیل و آبگرفتگی شدند که ۱۲۵ تیم امدادی به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند. وی افزود: تاکنون به ٤٩٠٢ نفر امدادرسانی شده که از این تعداد ۷ نفر به مناطق امن و ۳ بیمار هم به مراکز درمانی منتقل شدند. ولی‌پور گفت: در این مدت ٥٧٥ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و ۸۷ واحد مسکونی هم از آب تخلیه شدند. وی تصریح کرد: ۱۰۰ دستگاه چادر، ۲۱۱۰ تخته پتو، ۹۷۰ تخته موکت، ۵۰۲۷ کیلوگرم نایلون، ۳۸۵ ست شست‌وشو و ۱۷۳ شعله والور هم میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است. او با بیان اینکه ۵۶۵ نجاتگر کار امدادرسانی را برعهده داشتند، گفت: در این مدت ٣٥٢ بسته غذایی، ۳۸۱۵ قوطی کنسروجات، ۱۶۱۰ کیلوگرم برنج، ۷۴۵ کیلوگرم قندوشکر، ۶۵۵ کیلوگرم حبوبات و ۲۰۹ کیلوگرم روغن میان مردم ۸ استان سیل‌زده توزیع شده است. 
***
احتمالات جدی  برای منشأ بوی مرموز در تهران
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نمی‌شود در کوچه و خیابان دنبال منشأ بو باشیم، گفت: لازم است تمام دستگاه‌ها مشارکت کنند و همکاری لازم را در این باره داشته باشند. ما هم این آمادگی را داریم که نهایت همکاری را در این باره انجام دهیم. به گزارش ایسنا، با گذشت ۲ سال از ماجرای بوی مرموز و یک سال از خرید دستگاه سنجش بو، دوباره بویی مرموز به تهران برگشته و خبرساز شده است. در این شرایط این سوال وجود دارد که آیا دستگاه‌های سنجش بو که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خریداری شده بود، مورد استفاده قرار گرفته است. رضا کرمی‌محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره استفاده از این دستگاه‌ها گفت: نکته مهمی که باید مدنظر قرار بگیرد این است که باید یک سازمان به عنوان متولی رسیدگی به این موضوع و منشأیابی آن مشخص شود و دیگر بخش‌ها و دستگاه‌ها هم در یافتن آن با این سازمان همکاری و همراهی داشته باشند. کرمی‌محمدی با بیان اینکه نمی‌شود فقط در کوچه و خیابان دنبال منشأ بو باشیم، گفت: لازم است تمام دستگاه‌ها مشارکت کنند و همکاری لازم را در این باره داشته باشند. سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم این آمادگی را دارد که نهایت همکاری را در این باره انجام دهد. وی ادامه داد: در شرایط فعلی نیز ما با استفاده از ۲ دستگاه اقداماتی را برای سنجش منشأ بود انجام دادیم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و البته احتمالات جدی وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم. وی افزود. تا اینجا با بررسی‌های مختلف تقریبا محرز شده است که آرادکوه نمی‌تواند منشأ این بو باشد. 

Page Generated in 0/0113 sec