printlogo


کد خبر: 227497تاریخ: 1399/9/12 00:00
دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان خوزستان
جهادگران مقابله با سیل

گروه‌های جهادی برای کمک و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از بارش‌های اخیر در شهرهای جنوبی به استان خوزستان اعزام شدند تا بار دیگر در حمایت از هموطنان، اقدامات خود را در مسیر خدمات‌رسانی به کار گیرند. به گزارش «وطن امروز»، آبگرفتگی معابر و سرریز شدن آن به برخی خانه‌ها در اهواز و برخی شهر‌های استان خوزستان باز هم مشکلاتی را برای ساکنان مردم این منطقه ایجاد کرد، به طوری که اکنون ۲ هزار خانوار در شهرستان بندر امام خمینی با شرایط سختی در کانکس ساکن شده‌اند. در پی این اتفاق با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای امدادی و جهادی این ستاد برای کمک به آسیب‌دیدگان بارش‌های اخیر در استان خوزستان، به این مناطق اعزام شدند. سعید سلیمانی، مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، با حضور در منطقه سیل‌زده درویشیه شهرستان کارون ضمن بازدید از وضعیت منازل آسیب‌دیده و دیدار با مردم اظهار داشت: از روز دوشنبه در پی دستور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای امدادی و جهادی بنیاد احسان با تمام قدرت و توان به این مناطق اعزام شدند. وی افزود: توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده، ۵ تن برنج، ۵ تن مرغ و دیگر اقلام جیره خشک بین آسیب‌دیدگان از آبگرفتگی در حال انجام است. سلیمانی با اشاره به تخریب برخی منازل و وسایل زندگی مردم گفت: احداث ۳ آشپزخانه در اهواز و یک آشپزخانه در سربندر برای طبخ ۵۰ هزار پرس غذای گرم نیز از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام است. مدیرعامل بنیاد احسان از راه‌اندازی طرح «مهارت احسان» پس از پایان تخلیه منازل از آبگرفتگی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از پایان این مرحله، توسط گروه‌های جهادی متخصص همکار ستاد، وسایل آسیب‌دیده مردم این مناطق را تعمیر خواهیم کرد و تا آخرین لحظه عادی شدن شرایط زندگی در کنار مردم این مناطق خواهیم ماند. 
 
* خسارت مردم در آبگرفتگی باید جبران شود
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به جبران خسارات مردم در آبگرفتگی گفت: مشکل اسکان ۲ هزار خانواده منطقه کمپ ‌‌B بندر امام خمینی باید با انجام اقدامات لازم توسط مسوولان رفع شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فر که شبانه برای سرکشی به مناطقی از بندر امام خمینی(ره) که دچار آبگرفتگی شده بود رفته بود درباره منطقه‌ای به نام کمپ B اظهار کرد: در این منطقه حدود ۲ هزار خانواده با شرایط سختی در کانکس ساکن هستند که از مسؤولان تقاضا دارم با بازدید از این منطقه مشکلات مردم را بررسی و رفع کنند. وی افزود: نیاز است وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این افراد واگذار کند و قسمتی از ساخت‌وساز به صورت بلاعوض و پرداخت وام‌هایی با بازپرداخت بلندمدت صورت گیرد. نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: یکی از مطالبات جدی جوانان بندر امام خمینی و مناطق اطراف آن استفاده از نیروهای بومی و هدایت نیروهای غیربومی به مناطق دیگری است. حجت‌الاسلام موسوی‌فر تصریح کرد: مسؤولان پایتخت‌نشین باید بیایند و درد مردم خوزستان را ببینند، در اهواز که مرکز استان است با یک بارندگی چند ساعته خانه‌های مردم به زیر آب می‌رود که باید به هر نحو ممکن این‌مشکل حل شود. وی اذعان کرد: مردم می‌خواهند بدانند در بارندگی بعدی نیز این مشکلات ادامه دارد و نمی‌توانند آرامش داشته باشند؟ موسوی‌فر بیان کرد: مردم در این اتفاق بسیار متضرر شدند که باید با یک راهکار اساسی به مردم کمک کرد. 
 
* کمک‌رسانی سپاه و بسیج به مردم در آبگرفتگی ماهشهر
نیروهای سپاه و بسیج به مردم بندرماهشهر و بندرامام که به دلیل بارندگی‌های اخیر دچار آبگرفتگی شدند در حال کمک‌رسانی هستند. بندرماهشهر، بندر امام و شهرک چمران به‌دلیل بارش سنگین باران دچار آبگرفتگی شدید شدند. علاوه بر آبگرفتگی در معابر، در برخی مناطق آب درون منازل مردم رفت و موجب بروز مشکلاتی برای آنها شد. از همان ساعت اولیه سپاه و بسیج با تمام توان و امکانات به یاری مردم شتافتند و هم‌اکنون نیز این نیروها در فرآیند امدادرسانی حضور دارند.

Page Generated in 0/0065 sec