printlogo


کد خبر: 227511تاریخ: 1399/9/12 00:00
امارات، بحرین و کویت شامگاه دوشنبه ناگهان ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند
شیوخ مرتجع خلیج‌فارس از چه ترسیده‌اند؟

نشریه میدل ایست‌آی طی گزارشی نوشت: ایران به امارات گفته است در صورت هرگونه حمله آمریکا، این کشور را مورد هدف قرار خواهد داد. 
در گزارش این رسانه منطقه‌ای آمده است: یک منبع بلندپایه در امارات به ما گفت ایران مستقیما با محمد بن‌زاید، ولیعهد امارات در هفته گذشته تماس گرفته و تهدید به ضربه به این کشور در صورت هرگونه حمله آمریکا به ایران کرده است. 
این منبع گفت: این تهدید را بن‌زاید مستقیما از سوی ایران دریافت کرد و پای هیچ واسطه‌ای در میان نبود. به گفته این منبع، ایران به بن‌زاید گفته است: «ما شما را مسؤول ترور فخری‌زاده می‌دانیم». این منبع گفت تماس ایران با بن‌زاید چندین ساعت قبل از بیانیه امارات در محکومیت ترور فخری‌زاده بوده است. 
گفتنی است وزارت خارجه بحرین نیز شامگاه دوشنبه، ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای در این باره نوشت: «وزارت خارجه بحرین ترور آقای محسن فخری‌زاده در تهران را محکوم می‌کند». در این بیانیه بر «لزوم هم‌سو‌سازی تلاش‌ها برای کاهش تنش و جلوگیری از آن در منطقه و همچنین حفاظت از امنیت و ثبات» تأ‌کید شده است. در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به شرایطی که منطقه در آن قرار دارد، بحرین از تمام طرف‌ها می‌خواهد حداکثر خویشتنداری را داشته باشند و از کشاندن منطقه به سوی سطح جدیدی از بی‌ثباتی و تهدید صلح خودداری کنند. 
همچنین وزارت خارجه کویت شامگاه روز دوشنبه در بیانیه‌ای ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته‌ هسته‌ای ایران را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده، بر موضع ثابت این کشور در رد هر گونه اقدام خشونت‌آمیز با هر انگیزه‌ای تأکید کرد. در ادمه بیانیه‌ ضمن تسلیت به جمهوری اسلامی ایران، بر رد هر گونه اقدام که به افزایش تنش و تضعیف ثبات منطقه منجر شود، تأکید شده است. این بیانیه‌ در حالی است که «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت روز دوشنبه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی اخیر و به شهادت رساندن محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرده بود. 

Page Generated in 0/0065 sec