printlogo


کد خبر: 227595تاریخ: 1399/9/15 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با محمود کلهر درباره شرایط پرسپولیس
این تیم مشکل مهره ندارد

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال پرسپولیس توانست در هفته چهارم لیگ بیستم با نتیجه 3 بر صفر از سد شاگردان مهدی رحمتی در تیم شهرخودرو عبور کند تا علاوه ‌بر حل مشکل گلزنی، جایگاه خود را در جدول بهتر کند. «وطن امروز» با محمود کلهر، پیشکسوت پرسپولیس درباره این دیدار و شرایط کلی این تیم گفت‌وگو کرده است. کلهر با اعلام رضایت از بازی پرسپولیس، امیدوار به قهرمانی قرمزها در لیگ قهرمانان آسیاست که فینالش اواخر آذر در قطر برگزار خواهد شد. 
***
* پرسپولیس این فصل را چطور می‌بینید؟
به نظر من پرسپولیس رفته‌ رفته آمادگی خود را پیدا می‌کند. به هر حال تیم بازی‌های سنگین و فشرده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا داشت و رسیدن به فینال این رقابت‌ها بسیار سخت بود. با وجود مشکلاتی که پرسپولیس داشت توانست به این مهم برسد و کادر فنی نمره قبولی گرفتند که نتیجه‌اش این شد که بهترین مربی از غرب آسیا یحیی گل‌محمدی انتخاب شد. ضمن اینکه بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شدند، خیلی خوب توانستند در خدمت تیم باشند و با شرایط باشگاه کنار بیایند. 
 
* پرسپولیس پیش از بازی با شهرخودرو تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود و خیلی‌ها می‌گفتند گل‌محمدی به دنبال پیدا کردن ترکیب ایده‌آل برای فینال لیگ قهرمانان آسیاست؛ شما با این موضوع موافقید؟
به نظر من یحیی بخوبی دارد از مهره‌هایش استفاده می‌کند و فرصتی را به بازیکنانی که کمتر به بازی گرفته می‌شدند، داده است. او می‌خواهد بازیکنانش را با آمادگی کامل به فینال آسیا ببرد. قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند بازیکنان گمنامی را به دنیا معرفی کند تا لژیونر شوند. مطمئنا بازیکنانی که در این مدت به بازی گرفته شده‌اند، در ترکیب پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان قرار خواهند رفت. 
 
* پرسپولیس برخلاف ۳ هفته اول لیگ توانست تیم شهرخودرو را با نتیجه پر گل ۳-۰ شکست دهد؛ ارزیابی شما از این بازی چیست؟
بهترین بازی پرسپولیس مقابل شهرخودرو بود. بهترین راه‌حل برای رسیدن به گل مقابل تیمی که بسته بازی می‌کند و عقب می‌نشیند، شوت زدن است که پرسپولیس بخوبی این کار را انجام داد. قفل دروازه شهرخودرو به کمک بازیکنان کلیدی مثل رسن، سرلک و نوراللهی باز شد. آمدن بازیکنانی مثل امیری و پهلوان در نیمه دوم هم ابزار هجومی تیم را بیشتر کرد که پرسپولیس به گل‌های بیشتری هم رسید. 
 
* درباره مهدی رحمتی، سرمربی جوان شهرخودرو کمی صحبت کنیم. او بدون تجربه و آموزش دوره‌های مربیگری به یکباره سرمربی یک تیم لیگ برتری شد که نتایج خوبی هم تا به این امروز نگرفته است؛ مربیگری برای رحمتی زود نبود؟
سوال خوبی پرسیدید. متأسفانه در فوتبال ما افرادی آمده‌اند و در رأس کار قرار گرفته‌اند که رفاقت و دوستی را به مربیان با رزومه بهتر ترجیح می‌دهند. شما ببینید که در تیم‌های پایه تیم ‌ملی هم این اتفاق افتاده است. متأسفانه کمیته تخصصی فدراسیون فوتبال هیچ کمکی به فوتبال پایه ما نکرده است. در لیگ ما هم داستان همین است. متأسفانه مدیران باشگاه‌ها انتخاب‌هایی می‌کنند که ستاره‌های فوتبال ما را می‌سوزاند. مهدی رحمتی یکی از بهترین‌هاست اما بهتر بود پله ‌‌پله راه را طی می‌کرد تا خدایی نکرده خدشه‌ای به رزومه کاری‌اش وارد نشود. امیدوارم در ورزش ما انتخاب‌های درست انجام شود و دنبال ستاره‌سوزی نباشیم. این مشکل مدیریتی در تیم‌های ملی و باشگاهی بیداد می‌کند. امیدوارم مربیان متخصص و با رزومه مشخص وارد فوتبال ما شوند.
 
* پرسپولیس 2 هفته دیگر باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود؛ فکر می‌کنید این تیم بتواند قهرمان این رقابت‌ها شود؟
پرسپولیس از نظر مهره مشکلی ندارد. در هر پست چند بازیکن دارد و حتی برخی بازیکنان می‌توانند در چند پست بازی کنند. به نظر من بازیکنانی که از تکنیک و دوندگی بالایی برخوردارند، می‌توانند به کمک تیم یحیی بیایند. خیلی از بازیکنان از پرسپولیس رفتند ولی خدشه‌ای به تیم وارد نشد و به فینال آسیا هم رسیدند. همین بازیکنان می‌توانند کف ترازو را به سمت پرسپولیس سنگین نگه دارند. پرسپولیس در لیگ این فصل کم گل ‌زده اما موقعیت گل زیادی ایجاد کرده است. تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود به شرطی که همه کمک کنند. 
 
* حضور جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس را چطور دیدید؟
امیدوارم حداقل ایشان راه مدیران قبلی را طی نکند و یک مدیریت قوی در باشگاه ایجاد کند. حضور ابراهیم شکوری در کنار آقای سمیعی که فوتبالی است، مطمئنا می‌تواند به او کمک کند. امیدوارم آرامش به پرسپولیس تزریق شود تا یحیی و شاگردانش در آسیا به موفقیت برسند. 
 
* با توجه به بدهی‌های سنگینی که بابت پرونده کالدرون و... از راه خواهد رسید، پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟
امیدوارم این اتفاق بیفتد. سال‌هاست ما درباره خصوصی شدن ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌شنویم ولی سرانجامی نداشته است. اگر این اتفاق بیفتد به نفع این ۲ باشگاه و فوتبال ما خواهد شد. 
البته ابتدا باید بدهی‌ها پرداخت شود تا سهام این ۲ باشگاه در بورس به فروش برسد. دلیل این بدهی‌ها بدون شک حضور مدیران ناکارآمد در هر دو باشگاه است که امیدوارم با حضور آقای سمیعی مشکلات پرسپولیس حل شود و تیم به جایگاه اصلی خود بازگردد. 

 


Page Generated in 0/0057 sec