printlogo


کد خبر: 227597تاریخ: 1399/9/15 00:00
اخبار

نحوه انتخابی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ اعلام شد
نقشه صعود
فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)‌ فرمول و نحوه صعود تیم‌ها به رقابت‌های قهرمانی مردان و زنان سال ۲۰۲۲ جهان را اعلام کرد. 
مسابقات والیبال قهرمانی مردان و زنان جهان در سال ۲۰۲۲ همانند دوره گذشته با حضور ۲۴ تیم برتر جهان برگزار خواهد شد. 
در گروه مردان، این رقابت‌ها به میزبانی روسیه برگزار می‌شود و این کشور به همراه لهستان قهرمان سال ۲۰۱۸ مردان جهان، از هم‌اکنون سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرده‌اند. 
در ۵ قاره جهان، مسابقات انتخابی برگزار خواهد شد و تیم‌های اول و دوم سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان را کسب خواهند کرد. در قاره اروپا اگر روسیه و لهستان جزو تیم‌های اول و دوم مسابقات انتخابی باشند، تیم‌های بعدی جایگزین می‌شوند. 
همچنین ۱۲ تیم دیگر، بر اساس رده‌بندی جهانی سال ۲۰۲۱ فدراسیون جهانی والیبال، سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ در روسیه را کسب خواهند کرد. 
مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان در سال ۲۰۲۲ به میزبانی ۲ کشور هلند و لهستان برگزار خواهد شد و این کشورها به همراه صربستان قهرمان سال ۲۰۱۸ زنان جهان، از هم‌اکنون سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرده‌اند. 
در ۵ قاره جهان مسابقات انتخابی زنان نیز برگزار خواهد شد و تیم‌های اول و دوم، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را کسب خواهند کرد. در قاره اروپا اگر هلند، لهستان و صربستان جزو تیم‌های اول و دوم مسابقات انتخابی باشند، تیم‌های بعدی جایگزین می‌شوند. 
همچنین ۱۱ تیم دیگر، بر اساس رده‌بندی جهانی سال ۲۰۲۱ فدراسیون جهانی والیبال سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان ۲۰۲۲ را کسب خواهند کرد.
***
درخشش تاریخی ستاره ایرانی در لیگ اروپا
الهیار صیادمنش پنجشنبه‌شب در لیگ اروپا دروازه لسترسیتی را باز کرد. در مرحله پنجم دور گروهی لیگ اروپا، تیم زوریا اوکراین در حالی به مصاف لسترسیتی رفت که در ۴ بازی گذشته فقط ۳ امتیاز اندوخته بود. در این بازی الهیار صیادمنش، مهاجم جوان ایرانی از دقیقه ۸۱ به زمین آمد و چهار دقیقه بعد از ورود، نخستین گل بازی را به ثمر رساند تا یک پیروزی باارزش را برای تیمش به ارمغان بیاورد. 
***
مرگ چهارمین چهره سرشناس فوتبال عراق به خاطر کرونا
بازیکن سابق تیم‌ ملی فوتبال عراق به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. 
به گزارش الحره، فدراسیون فوتبال عراق در پیامی درگذشت کریم سلمان، مدافع سابق تیم‌ ملی این کشور را تایید کرد. 
در پیام فدراسیون فوتبال عراق آمده است: با نهایت تأسف و تأثر درگذشت کریم سلمان، مدافع سابق تیم ‌ملی و سرمربی الکرخ را به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت می‌گوییم. 
سلمان ۵۵ سال سن داشت و چند روز پیش به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود. 
کریم سلمان چهارمین بازیکن سابق فوتبال عراق است که به خاطر کرونا جان خود را از دست می‌دهد. پیش از این هم احمد راضی، ناظم شاکر و علی هادی قربانی این ویروس مرگبار در سال جاری شدند. 
***
هالند سال ۲۰۲۰ را از دست داد
مهاجم نروژی بروسیا دورتموند تا پایان سال جاری نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. 
به گزارش کیکر، ارلینگ هالند امید نخست گلزنی بروسیا دورتموند در دیدار برابر لاتزیو بود. این بازیکن نروژی در تمرین قبل از این بازی مصدوم شد و نتوانست دورتموند را همراهی کند. 
لوسیان فاوره، سرمربی دورتموند درباره آسیب‌دیدگی این ستاره تیمش گفت: متاسفانه هالند در تمرین مصدوم شد. او ۴ تا ۶ هفته نمی‌تواند تیم را همراهی کند و به همین خاطر سال جاری را از دست داد. هالند نمایشی خیره‌کننده در لیگ قهرمانان اروپا داشته است. او در ۱۲ بازی اخیر این تیم توانسته ۱۶ گل در این رقابت بزرگ به ثمر برساند که بهترین آمار در تاریخ این رقابت‌هاست. 
جدال دورتموند برابر لاتزیو با تساوی یک - یک به پایان رسید تا تیم فاوره با ۱۰ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی باقی بماند. 

Page Generated in 0/0241 sec