printlogo


کد خبر: 227606تاریخ: 1399/9/15 00:00
اخبار

بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور طی ۳ روز آینده
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور طی 3-2 روز آینده خبر داد و گفت: سامانه بارشی فعال در کشور طی روز سه‌شنبه از مرزهای شرقی خارج می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه از امروز (۱۵ آذر) فعالیت سامانه بارشی به مناطقی از غرب و مرکز کشور نیز کشیده می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه در استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، قم، زنجان، اردبیل و شمال استان‌های سمنان و اصفهان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی گفت: طی روز یکشنبه در کل کشور جز جنوب سیستان‌وبلوچستان ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز دوشنبه (۱۷ آذر) از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود. ضیاییان در ادامه تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه این سامانه بارشی بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. 
***
بالا بودن نرخ اعتیاد در دانش‌آموزان ۹ استان
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی کشور بسیار کمتر از میانگین جهانی است، گفت: از نظر ما، ابتلای حتی یک دانش‌آموز هم به اعتیاد زیاد است.
 به گزارش ایسنا، دکتر اسکندر مؤمنی در نشست مشترک با وزیر آموزش‌وپرورش که با محوریت «رونمایی از مستندات برنامه کانون یاریگران زندگی» برگزار شد، گفت: نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی کشور 1/2 درصد است که با اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، آهنگ رشد اعتیاد در این قشر متوقف شده است. وی با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی در میانگین جهانی ۲۰ درصد است، افزود: نرخ شیوع دانش‌آموزی در ایران بسیار کمتر از میانگین جهانی است اما از نظر ما، ابتلای یک دانش‌آموز هم زیاد است و اگر مراقبت نکنیم، نرخ شیوع بیشتر خواهد شد.
مومنی در ادامه بیان کرد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه و هنرستان در استان‌های تهران، خراسان جنوبی، فارس، سمنان، البرز، خوزستان، کرمان، خراسان رضوی و کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است و مابقی برابر و مساوی هستند. وی قلیان و سیگار را دروازه ورود به مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان خواند و گفت: این دو تأثیر بسیار جدی در شروع اعتیاد دارند که در ادامه، دانش‌آموز به مصرف‌ مخدر گل و دیگر مواد مخدر از خانواده کانابیس رو می‌آورد. 
***
کیفیت نامطلوب هوا در تهران 
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت دیروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. به‌گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که طی صبح دیروز (۱۴ آذر) با حاکمیت جو پایدار و آرام همراه با انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. عدم وزش باد مؤثر تا صبح امروز (۱۵ آذر) همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و در نتیجه کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. حاکمیت جو پایدار و آرام طی روز نیز سبب تجمع آلاینده‌ها می‌شود و با افزایش تردد خودروها در ساعات پایانی شنبه بر غلظت آلاینده‌ها بویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد. از این‌رو احتمال می‌رود کیفیت هوای شهر تهران بویژه در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد. 
***
نوزاد ایلامی گواهی فوت گرفت اما در غسالخانه زنده شد
دادستانی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی که به دلیل اشتباه پزشکی، گواهی فوتش صادر شده بود، مهلت 48 ساعته داده است. به گزارش فارس، در روزهای اخیر ویدئویی در شبکه‌های مجازی ایلام در حال انتشار است که نشان می‌دهد نوزاد 51 روزه آبدانانی پس از اعلام فوت و صدور گواهی و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می‌گیرد. هنگامی که والدین، فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود 175 کیلومتر از ایلام انتقال می‌دهند، مسؤول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود و عملیات احیای نوزاد را شروع می‌کند. پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می‌شود. مراد ایمانی، پدر نوزاد ۵۱ روزه در گفت‌وگو با فارس گفت: چند روز پیش بچه را به علت تشنج به بیمارستانی در آبدانان بردیم که به علت کمبود امکانات از آنجا نوزادمان را به بیمارستان امام ایلام انتقال دادند؛ آنجا به دلیل عدم رسیدگی و نگه داشتن نوزادمان با حال وخیم در بخش عمومی، متاسفانه با کمبود اکسیژن مواجه شد و به کما رفت. 
پدر نوزاد ادامه داد: بعد از ۳ روز که نوزادمان در کما بود اطلاع دادند که فوت شده است. ما برای تحویل جنازه به بیمارستان رفتیم که از ما خواستند کتبا بنویسیم از تیم پرستاری هیچ شکایتی نداریم؛ بعد از اینکه نوزادمان 2 ساعت و نیم در سردخانه بود از ایلام تا آبدانان (175 کیلومتر) با ماشین خودم نوزاد را به غسالخانه انتقال دادم. وی گفت: در غسالخانه، غسال متوجه علائم حیاتی نوزاد می‌شود که با اطلاع اورژانس و بعد از تایید زنده بودن نوزاد، برای مراقبت بیشتر به بیمارستانی در آبدانان انتقال داده شد و از آنجا نوزادمان را به اهواز انتقال دادند و اکنون در حالت کما به‌سر می‌برد.
 رضا امیری‌‌مقدم، جانشین دادستان استان ایلام نیز در این باره گفت: به دستور دادستان تیم ویژه‌ای متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شد تا سریعا به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند. وی افزود: دادستانی به علوم پزشکی برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی 48 ساعت مهلت داده است. 

Page Generated in 0/0156 sec