printlogo


کد خبر: 227620تاریخ: 1399/9/15 00:00
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی: دانشمندان هسته‌ای ایران خواب آرامی ندارند، آنها می‌دانند آنچه این هفته رخ داد می‌تواند برای هر یک از آنها نیز رخ دهد
سیگنالِ زدن

گروه سیاسی:  «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، روزجمعه در اظهاراتی به‌ طور ضمنی تهدید کرد که ترورهای بیشتری علیه دانشمندان هسته‌ای ایران رخ خواهد داد. 
به گزارش «وطن امروز»، پایگاه خبری شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در این باره گفته است: «فخری‌زاده را ‌شناسایی کردیم و او را تعقیب می‌کردیم. می‌دانستیم آنچه انجام می‌دهد اقدامی در قالب یک طرح است که خاورمیانه و تمام جهان را به خطر می‌اندازد».
طبق این گزارش، او همچنین در بخشی از اظهاراتش مدعی شده است: «فکر می‌کنم دانشمندان هسته‌ای ایران خواب آرامی ندارند. آنها می‌دانند آنچه این هفته رخ داد، می‌تواند برای هر یک از آنها نیز رخ دهد». الی کوهن همچنین ادعا کرد: «برای ما روشن است که ایران با تمام قدرت تلاش خواهد کرد قدرت هسته‌ای به دست آورد و اسرائیل ابدا این اجازه را نخواهد داد».
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست ویدئوکنفرانسی در «اندیشکده هادسون» تاکید کرد که بازگشت به «توافق ناقص هسته‌ای ایران» اشتباه خواهد بود. وی در سخنرانی خود در این اندیشکده آمریکایی افزود: تحت توافق قبلی(برجام) به ایران اجازه داده شده سانتریفیوژهای مدرن خود را توسعه دهد و توانایی غنی‌سازی خود را دو برابر کند که می‌تواند به آنها توان ساخت فوری بمب دهد. 
در جریان پرسش و پاسخ در این ویدئو‌کنفرانس، از نتانیاهو درباره اتهامات موجود به رژیم صهیونیستی برای ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران نیز سوال شد. 
نتانیاهو در پاسخ به این سوال از پاسخ دقیق طفره رفت و گفت: آنها(ایرانی‌ها) همیشه ما را سرزنش می‌کنند؛ درست یا غلط. هر چیزی که در ایران اتفاق می‌افتد ما را سرزنش می‌کنند. 
این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از چند منبع آگاه از دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند هسته‌ای ایران خبر داده بود. 
نتانیاهو اخیرا در جلسه کابینه از اعضای دولت خود خواسته است درباره ترور دانشمند هسته‌ای- دفاعی ایران اظهار نظر نکنند.
اظهارات مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که بی‌پروا‌تر از گذشته به تهدیدات بیشتر در عملیات تروریستی روی آورده‌اند در حالی است که حسن روحانی هفته گذشته در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده گفته بود: ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آن هستند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند. روحانی با بیان اینکه آنها در فکر یک آشوب و بلوا بودند و بدانند ما دست آنها را از پیش خواندیم و آنها موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خودشان دست پیدا کنند!
در عین حال جو بایدن پس از چند روز سکوت نسبت به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران موضع‌گیری کرد. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در این باره گفت سخت است بگوید ترور محسن فخری‌زاده، چه میزان تعاملات او با ایران را پیچیده خواهد کرد. 
بایدن در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد از سیاست‌های ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم. او (ترامپ) [از توافق] خارج شد تا چیز بهتری به ‌دست بیاورد، [ولی] چه کاری انجام دادند؟ آنها (دولت ترامپ) توانمندی [ایران] برای داشتن مواد اتمی را افزایش دادند. آنها (ایران) در حال حرکت به سمت توانایی داشتن میزان کافی مواد برای ساخت سلاح اتمی هستند و البته مساله موشکی هم که هست. بایدن در ادامه افزود: با تمام این چیزها، به‌ نظرم بسیار سخت خواهد بود. اما یک چیز را می‌دانم؛ ما نمی‌توانیم این کار را تنها انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگ‌تری باشیم تا نه‌تنها با ایران، بلکه با روسیه و چین و بسیاری از مسائل دیگر مقابله کنیم. 
بایدن چند روز قبل هم در گفت‌وگو با نیویورک تایمز شرط‌هایی را برای بازگشت دولتش به برجام گذاشت که این شروط می‌تواند توافق هسته‌ای سال 2015 را وارد شرایط جدید و پیچیده‌ای کند. علاوه بر بایدن، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل به طور تلویحی از ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان حمایت کرد. وزیر خارجه آلمان در پاسخ به این سوال اشپیگل که آیا حمله به محسن فخری‌زاده را به عنوان امری مجاز تلقی می‌کنید، گفت: از لحاظ ذهنی می‌تواند شرایطی به وجود بیاید که برای پیشگیری از جرمی که افراد بخواهند مرتکب شوند، حقوق ملل آن را بپذیرد.
 ماس همچنین با اشاره به برجام اظهار کرد: آلمان به دنبال یک جایگزین و توافق هسته‌ای گسترده‌تر با ایران است، زیرا توافق فعلی دیگر کافی نیست. وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با مجله «اشپیگل» مدعی شد: شکلی از «توافق هسته‌ای پلاس» نیاز است که مطابق با منافع ما است. ما از ایران انتظارات روشنی داریم: نبود سلاح هسته‌ای و همچنین نبود برنامه موشک بالستیک که کل منطقه را تهدید می‌کند. ایران همچنین باید نقش دیگری در منطقه بازی کند. او در ادامه ادعا کرد توافق گسترده‌تر نیاز است، زیرا نمی‌توان به ایران اعتماد کرد. 
ادعاهای مقامات اروپایی و تعیین شرط و شروط‌ جدید برای ایران در برجام در شرایطی اتفاق می‌افتد که تروئیکای اروپا در سایه مماشات و انفعال دستگاه سیاست خارجی کشورمان، نه‌تنها به هیچ یک از تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل نکرده است، بلکه حتی از پوسته محافظه‌کاری هم که با خروج ترامپ از برجام در پیش گرفته بود، بیرون آمده است. 
سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان هم طی مصاحبه‌ با دویچه وله گفت، در برجام شکاف‌هایی وجود دارد که باید پر شود و برنامه موشکی و حضور ایران در منطقه در آن لحاظ شود. 
جرمی ایزاکاروف در این باره ادعا کرد: «در توافق هسته‌ای با ایران شکاف‌هایی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود و مشخصا گام‌های دولت ایران در راستای بی‌ثبات کردن خاورمیانه، تداوم برنامه موشکی و نقض شروط درج‌شده در توافق، به ما تضمینی درباره عملی بودن این توافق نمی‌دهد».

Page Generated in 0/0067 sec