printlogo


کد خبر: 227621تاریخ: 1399/9/15 00:00
اخبار

جلیلی: پاسخ ندادن به دشمن تهدید بیشتری متوجه منافع و امنیت ما می‌کند
 سعید جلیلی در بزرگداشت مجازی شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شد، با بیان اینکه برخی صحبت از تنش‌زدایی می‌کنند، گفت: امروز هیچ عاملی به اندازه تردید، تنش‌زا نیست. وی تصریح کرد: برخی می‌گویند دشمن را تحریک نکنید تا تنش ایجاد نشود. باید گفت چه چیزی دشمن را تحریک می‌کند؟ اینکه دشمن احساس کند می‌تواند حقوق شما را زیر پا بگذارد، این تحریک‌زاست یا زمانی که دشمن احساس کند تعرض به شما هزینه دارد؟ اگر دشمن احساس کرد تعرض به شما هزینه ندارد، این تنش‌زاست. جلیلی تصریح کرد: پاسخ ندادن به دشمن است که او را جری‌تر می‌کند و تهدیدهای بیشتری را متوجه منافع و امنیت ما می‌کند. اگر برای رفتارهای تهدیدزای دشمن، هزینه ایجاد نشود، او هر روز تهدید جدیدتری را متوجه ما می‌کند. رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان درباره تزویر آمریکایی‌ها در برجام گفت: در بند ۵ برجام آمده که اگر می‌خواهید همین فعالیت علمی و تحقیق و توسعه را راجع به فلان موضوع علمی داشته باشید، صرفا باید آن را در نطنز انجام دهید. در واقع آنها می‌گویند این کار را بکنید تا اگر خواستیم، بتوانیم در آن اخلال ایجاد کنیم! اگر در جا‌های مختلف تحقیق و توسعه علمی داشته باشید، کار من سخت می‌شود و نمی‌توانم قوای تروریستی خود را به همه جا بفرستم. ایران این فعالیت‌ها را صرفا در تأسیسات نطنز انجام دهد تا وقتی که این فعالیت‌ها در یک جا متمرکز شد، عناصر خرابکار خودش را می‌فرستد و در آنجا خرابکاری می‌کنند. دیدید که چند وقت پیش این اقدام را انجام دادند. جلیلی ادامه داد: غربی‌ها می‌گویند تحقیق و توسعه شما نباید به فردو برود، چرا؟ چون در زیر زمین است و نمی‌توان آن را بمباران کرد. این استدلال دشمن در سال ۲۰۲۰ است.
***
آمریکا یکی از زیرمجموعه‌های شهید فخری‌زاده را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد یک فرد و یک نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 
به گزارش فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «گروه شهید میثمی» و مدیر آن را تحریم‌ کرده است. واشنگتن گفته «گروه شهید میثمی» از زیرمجموعه‌های «سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح» ‌(SPND) است که سال ۲۰۱۴ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. در این بیانیه تصریح شده، با اعمال این تحریم‌ها تمام دارایی‌های تحت تملک آنها که در ایالات متحده قرار دارند باید مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خزانه‌داری آمریکا گزارش شود. 
***
بورل: ایران دوباره با همان کارت‌ها بازی نمی‌کند
«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در مصاحبه‌ای با شبکه یورونیوز درباره اقدام تروریستی اخیر در به شهادت رساندن شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران گفت: ما باید ایرانی‌ها را درک کنیم، چون حق دارند احساس کنند به آنها خیانت شده است و احتمالا آنها هستند که نمی‌خواهند دوباره با همان کارت‌ها بازی کنند اما باید منتظر بمانیم. او در پاسخ به سوالی درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت گفت: من اطلاعات دیگری غیر از آنچه می‌توانم در عموم درباره آن اظهار نظر کنم، ندارم. 
***
برگزاری دومین جلسه دادگاه اسدالله اسدی در بلژیک
دومین جلسه دادگاه اسدالله اسدی، دیپلمات کشورمان به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به گردهمایی گروهک تروریستی منافقین برگزار شد. اسدالله اسدی در جلسه دوم دادگاه هم به دلیل مصونیت دیپلماتیک حاضر نشد و وکیل وی وظیفه دفاع از او در دادگاه را به عهده داشت. دادستان فدرال بلژیک از دادگاه درخواست ۲۰ سال زندان برای دیپلمات کشورمان کرده است. نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اسدی از دیپلمات‌های ایرانی مستقر در وین و ۳ متهم دیگر این پرونده روز جمعه ۷ آذر در شهر آنتورپ بلژیک برگزار شد که اسدی با قید داشتن مصونیت دیپلماتیک از شرکت در جلسه دادگاه خودداری کرد.
***
مقدم‌فر: دانشجوی تراز انقلاب باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد
حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس فرهنگی و رسانه‌ای با بیان اینکه دشمنان همواره سعی کرده‌اند صفت بیداری و استکباری‌ستیزی را از نماد 16 آذر بگیرند، گفت: در ادبیات سیاسی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها عموما از دانشجو به‌ عنوان معترضان جهانی حکومت‌ها یاد می‌شود، یعنی معمولا از دانشجویان به ‌عنوان ابزاری برای سرنگونی حکومت‌ها استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: امروز با حرکت‌های علمی و پیشرفت‌های علمی در جهان، نظام سلطه همواره سعی دارد از پیشرفت علم و فناوری، علیه ملت‌ها استفاده کند. ما چاره‌ای نداریم تا برابر دسیسه‌های آنها مقاومت کنیم و اگر 16 آذر سال 1332 دانشجویان ما به خیابان آمدند و علیه آمریکایی‌ها فریاد زدند، امروز نیز این فریاد را باید در عرصه‌های علمی و فناوری داشته باشیم. چرا نظام سلطه، شهید فخری‌زاده و شهید سلیمانی و شهید طهرانی‌مقدم‌ را ترور می‌کند؟ شهید طهرانی‌مقدم یک دانشمند بود و شهید فخری‌زاده، فخر دانشگاه به شمار می‌آمد.  در پاسخ باید گفت زیرا امروز دانشگاهیان ما مسیر را پیدا کرده‌اند. مقدم‌فر تصریح کرد: از ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب این است که پاسخگوی نیازهای مردم و انقلاب اسلامی باشد. دانشجوی انقلابی باید با مردم ارتباط خوبی داشته باشد. امروز وقتی دانشجویان در اردوهای جهادی و در بحران‌ها در کنار مردم حضور پیدا می‌کنند، تأثیرات بسزایی را به ارمغان می‌آورند. 

Page Generated in 0/0061 sec