printlogo


کد خبر: 228537تاریخ: 1399/10/7 00:00
کتاب

اهدای بیش از 5 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم
انتشارات «کتاب جمکران» بیش از 5200 جلد کتاب اهدایی را به کمک نیروهای جهادی بین کتابخانه‌های مناطق محروم توزیع کرد. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به اینکه مسجد مقدس جمکران امروز به عنوان یکی از مراکز مورد اعتماد مردم با زیرساخت‌ها و تجربیات مطلوب در زمینه جذب و توزیع کمک‌های مردمی به شمار می‌رود، لذا می‌تواند یکی از پایگاه‌های فرهنگ‌سازی برای این امر مبارک و لازم باشد. در همین راستا اخیرا یکی از بانیان فرهیخته، انتشارات کتاب جمکران را برای تهیه و توزیع کتب اهل‌بیتی، ویژه کتابخانه‌های مناطق محروم انتخاب کرد. انتشارات کتاب جمکران با حمایت مالی این خیر شیرازی، در چند ماه اخیر، در مجموع بیش از 5200 جلد کتاب مناسب و جذاب را تهیه و بتدریج توسط نیروهای جهادی در کتابخانه‌های مناطق محروم از جمله مناطق میناب و بشاگرد توزیع کرد. 
***
۱۵ دی برگزاری اختتامیه جایزه جلال
دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه جلال، از برگزاری اختتامیه سیزدهمین دوره این جایزه در روز چهارشنبه 15 دی، ساعت 23 در قالب برنامه «شب روایت» ویژه جایزه جلال آل‌احمد از شبکه 4 سیما خبر داد. به گزارش تسنیم، مصطفی جلالی، دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه جلال در این زمینه گفت: «این برنامه تلویزیونی به دلیل محدودیت‌های ناشی از اپیدمی کرونا و عدم مصوبه ستاد ملی کرونا برای برگزاری اختتامیه به صورت رسمی،‌ به اختتامیه سیزدهمین دوره جلال اختصاص پیدا کرده است. به دلیل کرونا امکان برگزاری با حضور برگزیدگان نیست‌ اما از طریق تماس تلفنی و تصویری با آنها ارتباط برقرار خواهیم کرد. در برنامه اختتامیه دبیر علمی‌، دبیر اجرایی،‌ معاون فرهنگی وزارت ارشاد یا شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند داشت». دبیر اجرایی جایزه جلال همچنین از دوبرابر شدن جایزه 12 نویسنده و مستندنگار بخش ویژه این دوره که به چهره‌های برتر ادبیات دفاع‌مقدس به انتخاب اصحاب رسانه اختصاص دارد‌، خبر داد و گفت:‌ «با موافقت معاون فرهنگی وزارت ارشاد، جوایز این 12 چهره برتر از 10 میلیون تومان به 20 میلیون تومان رسید. همچنین هدیه‌ ناقابلی که برای تمام نامزدهای بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده بود نیز ۲ برابر شد».
***
روایت زندگی شهید ابوحامد در رمان «پروانه سوم»
رحیم مخدومی از انتشار تازه‌ترین رمان خود با عنوان «پروانه سوم» برای مخاطب نوجوان با موضوع زندگینامه شهید ابوحامد، فرمانده لشکر فاطمیون خبر داد. به گزارش تسنیم، رحیم مخدومی، نویسنده کشورمان ‌از انتشار رمان تازه خود برای مخاطب جوان با موضوع زندگینامه یکی از شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: «این کتاب که «پروانه سوم» نام دارد،‌ رمانی است با موضوع زندگی شهید ابوحامد، فرمانده لشکر فاطمیون که برای رده‌سنی نوجوان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌شود. منابع من برای نگارش این رمان مصاحبه با نیروهای شهید ابوحامد در تیپ فاطمیون، خانواده و نزدیکان شهید بوده است. چون مخاطب نوجوان است ما راوی را نیز دختر شهید قرار دادیم که با مخاطب ارتباط بهتری برقرار شود‌». رمان نوجوان «پروانه سوم» تا سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی منتشر و روانه بازار نشر می‌شود».

Page Generated in 0/0051 sec