printlogo


کد خبر: 228547تاریخ: 1399/10/7 00:00
بامداد دیروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک بیمارستان کودکان و یک مرکز توانبخشی معلولان را هدف قرار دادند
حمله نیمه‌شب صهیونیست‌ها به بیمارستان کودکان غزه

گروه بین‌الملل: توحش صهیونیست‌ها اگرچه موضوع تازه‌ای نیست و بارها در گزارش‌های حقوق بشری از آن سخن گفته شده است اما هربار اشغالگران قدس به سبک تازه‌ای سبب غافلگیری جهان می‌شوند. یکی از این موارد بامداد دیروز بود که جنگنده‌های این رژیم یک بیمارستان تخصصی کودکان و یک مرکز توانبخشی معلولان را هدف قرار دادند. صهیونیست‌ها البته طبق روال سابق خود ادعا کرده‌اند یک سایت تولید موشک را هدف قرار داده‌اند. همچنین صدای انفجاری در نزدیکی مسجدی در غرب نوار غزه هم شنیده شد. صدای انفجاری نیز در منطقه التفاح در نوار غزه شنیده شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این انفجار ناشی از شلیک موشکی از یک پهپاد بوده و 3 موشک نیز از یک جنگنده به این منطقه شلیک شده است. شبکه خبری العالم نیز گزارش داد توپخانه رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران یک نقطه بازرسی نیروهای مقاومت در شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه کرده‌ است. 
تا عصر دیروز خبر دقیقی از تلفات حملات صهیونیست‌ها توسط رسانه‌های مرتبط با حماس مخابره نشد اما از شدت واکنش مقامات مرتبط با جبهه مقاومت مشخص است حمله ناجوانمردانه صهیونیست‌ها تلفات و صدمات زیادی داشته است. گفتنی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جمعه‌شب و به گزارش برخی رسانه‌ها بامداد دیروز نوار غزه را هدف حملات گسترده‌ای قرار داده و اقدام به بمباران پایگاه‌ها و برج‌های دیده‌بانی مقاومت در شمال، شرق و مرکز این باریکه کردند. در این حملات هوایی، خسارت‌های سنگینی به این منطقه وارد شده و ۲ جوان و کودک فلسطینی نیز زخمی و برای مداوا به بیمارستانی در غزه منتقل شدند. 
 
* واکنش حماس
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله بامداد دیروز رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان کودکان و مرکز توانبخشی معلولان در غزه را محکوم کرد و آن را یک جنایت وحشیانه خواند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حازم قاسم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: بمباران نوار غزه با هواپیماهای جنگی موجب ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان شده و در این حملات یک بیمارستان کودکان و یک مرکز توانبخشی معلولان آسیب دیده است. قاسم افزود: این جنایت‌ها هرگز عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف نمی‌کند، بلکه موجب پافشاری هرچه بیشتر بر ادامه مبارزه و گرفتن حقوق مشروع خود خواهد شد. 
 
* غافلگیری جدید برای صهیونیست‌ها
حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه و بمباران بیمارستان کودکان در حالی است که گروه‌های مقاومت بزودی رزمایش بزرگی برگزار می‌کنند. در همین ارتباط محمد البریم (ابومجاهد)، سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد: رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت در نوار غزه، غافلگیری‌های جدید و پیام‌های متعددی برای دشمن صهیونیستی و ملت فلسطین دارد. بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی الاعلام الحربی شاخه فلسطین، البریم افزود: رزمایش مذکور این پیام اطمینان را برای ملت فلسطین دارد که مقاومت در میدان متحد است و ملت طی روزهای آینده پیشرفت توانایی‌های مقاومت و اتحاد سران آن را خواهند دید. ابومجاهد در ادامه گفت: انجام این رزمایش به هیچ‌وجه به این معنا نیست که مقاومت، ارتشی نظامی است، بلکه این رزمایش تأکید می‌کند مقاومت، ارتشی متحد و معتقد به اتحاد میدانی در مقابله با دشمن صهیونیستی دارد. وی تصریح کرد: پیام رزمایش مذکور به دشمن این است: هر حمله اسرائیل علیه ملت ما با پاسخ و تصمیم واحد از اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی روبه‌رو خواهد شد. ابومجاهد درباره حمله بامداد دیروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم گفت: روش و خوی رژیم اشغالگر، انجام جنایت است و مقاومت هر بار سازوکار خود را برای پاسخ دارد. بر اساس این گزارش، این رزمایش به نام «الرکن الشدید» سه‌شنبه ۹ دی آغاز خواهد شد. 

Page Generated in 0/0064 sec