printlogo


کد خبر: 228552تاریخ: 1399/10/7 00:00
گزارش «وطن امروز» از وضعیت استقلال در روزهای سرد زمستانی
مصدومیت‌ بلای‌ جان آبی‌ها‌

زهره فلاح‌زاده: داستان مصدومیت‌‌های بازیکنان استقلال به امروز و دیروز بازنمی‌گردد؛ سال‌هاست آبی‌ها چه در زمین مناسب و چه زمین بی‌کیفیت، چه با پزشکان حاذق و چه با پزشکان جدید و کمتر شناخته شده، هر هفته چند مصدوم دارند. البته استقلال در چند سال اخیر و در فصل زمستان که باید در ۳ جبهه حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شرکت و بازی‌های فشرده‌ای را برگزار کند، کمتر دچار مشکل مصدومیت بازیکنان می‌شد. 
حالا شرایط آبی‌ها به شکلی شده که اگر در یک دیدار تمام نفرات‌شان را در اختیار داشته باشند، یک معجزه و موهبت الهی به حساب می‌آید. در این فصل شیخ دیاباته، آقای گل فصل قبل، نیامده مصدوم شد، داریوش شجاعیان با قرارداد جدید به تیم آمد اما باز هم مثل چند فصل اخیر مصدوم است و محمد نادری هم که با جنجال‌های فراوان به جمع آبی‌ها اضافه شد، احتمال رسیدنش به داربی پایتخت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. 
البته شنیده شده از بین این ۳ بازیکن کلیدی، حضور دیاباته در داربی قطعی شده و وضعیت شجاعیان و نادری هنوز نامشخص است. 
با این شرایط به نظر می‌رسد باید بررسی شود چه اتفاقی در این سال‌ها رخ داده که استقلال تمرینی را بدون مصدوم آغاز نمی‌کند و به پایان نمی‌رساند! آبی‌ها حتی از تیم‌های ته‌جدولی هم بیشتر مصدوم دارند و هنوز بازی‌های این تیم فشرده نشده که بگوییم مشکل از این ناحیه است. بدون شک یکی از دلایل مصدومیت‌های بازیکنان یک تیم می‌تواند زمین تمرین باشد اما آبی‌ها در حال حاضر یکی از بهترین زمین‌ها را در اختیار دارند و کشیدگی همسترینگ باریکنان بیشتر به نحوه بدنسازی آنها بازمی‌گردد. این روزها هر بازیکنی که در استقلال مصدوم می‌شود، بیشتر از ناحیه همسترینگ است و بازیکنی مثل سیاوش یزدانی 6 بار از این ناحیه در ۲ فصل اخیر مصدوم شده که نوعی رکورد است. 
دومین دوئل فکری با مربیان آبی
استقلالی‌ها چهارشنبه پیش ‌رو با گل‌گهر صدرنشین بازی دارند؛ تیمی که با امیر قلعه‌نویی شگفتی‌ساز شده و محمود فکری دومین دوئل مربیان استقلالی را قرار است تجربه کند. او در نخستین دیدار مقابل تیم نکونام شکست خورد و حالا باید دید فکری می‌تواند از سد شاگردان قلعه‌نویی عبور کند یا خیر. فکری هنوز نتوانسته هوادارانش را از نحوه بازی تیمش راضی کند و به نظر می‌آید در صورت عدم نتیجه‌گیری در داربی پایتخت، کادر استقلال دچار تغییر و تحول عظیمی شود. 
 
* بازی پرسپولیس - سپاهان پیش از داربی برگزار شود
مدیران آبی‌های پایتخت خواستار برگزاری دیدار پرسپولیس و سپاهان پیش از داربی پایتخت شدند. آنها اعتقاد دارند در این دیدار امکان کارت گرفتن بازیکنان پرسپولیس وجود دارد و در صورت لغو این دیدار همه شرایط به نفع پرسپولیسی‌ها می‌شود. 
 
* پاداش ویژه کارگزار برای برد در داربی
طبق گفته مدیران باشگاه استقلال، کارگزار جدید این تیم، (شرکت های‌وب) برای پیروزی در داربی جایزه ویژه‌ای در نظر گرفته است. کارگزاری که برای هر ۳ پیروزی گذشته این تیم پاداش نقدی داده بود و این اولین بار در تاریخ باشگاه دولتی در ایران است که یک کارگزار علاوه بر مبلغی که باید به باشگاه بدهد، پاداش هم در نظر می‌گیرد. 
***
[فکری علیه اینستاگرام]
سرمربی استقلال روز گذشته مصاحبه مهمی را انجام داد و یکی از مشکلات بزرگ استقلال را در این سال‌ها فضای مجازی دانست. او در این باره می‌گوید: یکی از دلایلی که در چند سال اخیر باعث عدم موفقیت استقلال شده است، اینستاگرام و فضای مجازی است. این موضوع را خیلی‌ها به من منتقل کردند و هر چه جلوتر آمدیم مطمئن شدم این صحبت‌ها درست است. من وقتی در بیرون از استقلال بودم، این مسائل را می‌دیدم ولی الان کاملا آن را حس می‌کنم. اعتقاد دارم یک بازیکن حرفه‌ای باید تمام تمرکزش روی بازی‌ها و تمرینات باشد. نظم و انضباط، ساعت رفت و آمد بازیکن به محل تمرین، رفتار با هوادار، احترام به بزرگ‌تر‌ها و حتی بزرگ‌ترها به کوچک‌تر‌ها برای من خیلی مهم است. زمانی که خودم فوتبال بازی می‌کردم این موارد را رعایت می‌کردم، چون به من هم یاد داده بودند. الان هم انتظارم از بازیکن همین است. نظم و انضباط اصول مهم من در کار مربیگری است و به هیچ عنوان نمی‌توانم از بی‌نظمی و اینگونه مسائل بگذرم. وقتی هدف یکی باشد، مجموعه موفق می‌شود. من خودم کمترین فعالیت را در فضای مجازی دارم و اگر از ابتدای فصل دقت کرده باشید، شاید فقط چند پست و استوری در اینستاگرام منتشر کردم اما حالا دیگر تصمیم دارم کلا تا زمانی که در اینجا مسؤولیت دارم، در این فضا فعالیت نکنم. این را خیلی‌ها به من پیشنهاد کردند و من هم با مطالعه و مشورت آن را قبول کردم. وقتی من به عنوان نفر اول و مسؤول فنی تیم این کار را می‌کنم همه باید چنین کاری را انجام بدهند. به قولی همه باید پاشنه‌ها را برای موفقیت تیم ور بکشیم. خیلی از بازیکنان استقلال در صفحات اینستاگرام‌شان تبلیغات می‌کنند؛ من نمی‌خواهم به آنها بگویم اینستاگرام‌شان را ببندند، اعتقادی هم به این نوع رفتار ندارم اما مطمئن باشید از این به بعد همه چیز کنترل شده خواهد بود. بازیکن استقلال باید پاسخگوی هوادار باشد، فضای مجازی و مصاحبه‌های غیرمعقول و خیلی چیزهای دیگر او را از هدفش دور خواهد کرد. حواس بازیکنان و مجموعه تیمی ما باید به استقلال باشد نه اینستاگرام و مسائل حاشیه‌ای. برای پست و استوری گذاشتن وقت زیاد است ولی برای قهرمانی با یک اشتباه همه چیز از دست می‌رود. مطمئنا در همین یکی دو روز این موضوع را به بچه‌ها منتقل می‌کنم. نه فقط بازیکنان تیم، بلکه تمام افرادی که کنار ما هستند باید این مسائل را رعایت کنند. یک تیم برای قهرمانی همدلی و تلاش و سختکوشی می‌خواهد. وقتی یک نفر می‌خواهد وزن کم کند باید غذای چرب را کنار بگذارد، مواد قندی نخورد، ورزش کند و عرق بریزد. بازیکن و کادر فنی استقلال هم برای رسیدن به قهرمانی و موفقیت باید تلاش کند. شاید بازیکن و کادر فنی و خیلی‌ها در طول یک فصل درگیر فضای مجازی باشند، آن زمان است که همین هواداران از بازیکنان انتقاد می‌کنند که چرا به جای فوتبال روی مسائل دیگر تمرکز داشتید.

Page Generated in 0/0121 sec