printlogo


کد خبر: 228562تاریخ: 1399/10/7 00:00
اخبار

افزایش دما و آلودگی هوا در کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش تدریجی دمای هوا در کشور، از افزایش آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: یکشنبه (۷ دی) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، روز دوشنبه (۸دی) نیز در کهگیلویه‌و‌بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شمال فارس، جنوب اصفهان، غرب کرمان و یزد ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. به گفته ضیاییان، از روز سه‌شنبه (۹ دی) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود. همچنین از امروز (۷ دی) تا آخر هفته، پایداری هوا در شهرهای صنعتی سبب افزایش آلاینده‌های صنعتی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
***
جریمه کرونایی بیش از ۵۵ هزار خودرو در یک روز
نیروی انتظامی اعلام کرد جمعه گذشته ۴۳ هزار و ۶۵۹ دستگاه خودروی سواری در طرح محدودیت تردد شبانه و ۱۴هزار و ۷۲ دستگاه خودرو در مناطق نارنجی جریمه شدند. نیروی انتظامی در تشریح گزارش عملکردش در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در روز جمعه پنجم دی‌ماه، اعلام کرد در این روز ۶۸۹۲ نفر از نیروهای خود را در ۱۹۵۸ نقطه از کشور به کار گرفته است. همچنین در این روز با اقدامات انجام‌شده از سوی پلیس، میزان ترددها ۳۰ درصد در مقایسه با روز مشابه سال قبل کاهش داشته است. در جمعه گذشته ماموران نیروی انتظامی از ۷۴۵۵ واحد صنفی در کشور بازدید کرده و به ۳۸۵۴ واحد تذکر دادند. همچنین برای ۱۰۸۴ واحد نیز صورتجلسه صادر و ۱۳۰ واحد نیز پلمب شد. ماموران پلیس در این روز به رانندگان ۵۳ هزار و ۳۹ دستگاه خودروی سواری نیز تذکر لسانی داده و با ممانعت از سفر ۲۷هزار و ۱۱۷ دستگاه خودروی سواری، رانندگان و مسافران آنها را به مبدا خود بازگرداندند. 
***
فروشنده واکسن تقلبی کرونا دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده‌ای با موضوع فروش آمپول‌های تقلبی کرونا در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم قبل از اینکه جان کسی را به خطر بیندازد، دستگیر شد. سرهنگ داوود معظمی گودرزی افزود: شخصی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس تحت عنوان فروش آمپول درمان کرونا از وی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است. وی خاطرنشان کرد: متهم با ترفندهای زیرکانه شاکی را فریب داده و تعداد ۵ عدد آمپول کرونا به قیمت هر عدد۴۰ میلیون ریال به فرد قربانی فروخته و مجموعا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است که پس از مراجعه به بیمارستان و بررسی توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود آمپول‌ها تقلبی بوده است. این مقام انتظامی بیان داشت: با تلاش‌های پلیس فتا، ردپای مجرم در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و در حالی که قصد فروش این آمپول‌های مرگبار به شخص دیگری را داشت دستگیر شد. 
***
ابهام در تأمین واکسن خارجی کرونا
نایب‌رئیس انجمن داروسازان درباره آخرین اطلاعات از واردات واکسن کرونای خارجی به کشور گفت: هنوز وزارت بهداشت درباره اینکه از کجا، چه واکسنی و برای چند نفر خریداری خواهد شد، اطلاعات شفافی ارائه نداده است. به گزارش فارس، سیدعلی فاطمی، عضو انجمن داروسازان ایران با اظهار تاسف از اینکه هنوز آمار شفافی از واکسن‌های درخواست شده ایران توسط وزارت بهداشت ارائه نشده است، گفت: مشکلات انتقال 224 میلیون دلار حل شده و با احتساب این مبلغ، حدود 6 تا 20 میلیون دوز واکسن می‌تواند وارد کشور شود. با توجه به متغیر بودن قیمت واکسن‌ها به واسطه تکنولوژی ساخت مشخص نیست دقیقا چه تعداد واکسن را دریافت خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه برخی واکسن‌ها تقریبا 4 برابر دیگر واکسن‌ها قیمت دارند، گفت: اگر واکسن‌های گران‌تر خریداری شود، حدود 6 میلیون نفر واکسینه می‌شوند و اگر واکسن‌های ارزا‌ن‌تر خریداری شود، حدود 20 میلیون نفر می‌توانند در ایران واکسینه شوند. صحبت درباره تعداد دوز وارداتی صرفا گمانه‌زنی است. نایب‌رئیس انجمن داروسازان گفت: واکسن‌های بر پایه MRNA معمولا ارزان‌تر و ایمن‌تر هستند و واکسن‌هایی که بر پایه روش‌های قدیمی ویروس غیرفعال ساخته شده‌اند 120 دلار قیمت دارند و واکسن‌های مدرنا و فایزر هم به مبلغ 30 تا 50 دلار به فروش رسیده‌اند. وی با تایید اظهارات رئیس بانک مرکزی مبنی بر دریافت 8 میلیون دوز واکسن کرونا برای هموطنان اظهار داشت: این ارز تخصیصی حداقل برای 6 میلیون ایرانی کفایت می‌کند. 
***
 حذف ۱۴ بانک از روند پرداخت جرایم رانندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از حذف ۱۴ بانک بدحساب از فرآیند پرداخت جرایم رانندگی خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متاسفانه در مواردی شاهد آن بودیم که مردم در پرداخت جریمه‌های رانندگی خود دچار دو بار پرداخت می‌شدند. یعنی یک بار پول را پرداخت کرده و برای دریافت خدمت نظیر نقل و انتقال و... به مراکز پلیس مراجعه می‌کردند اما آنجا مشاهده می‌کردند هنوز جریمه‌شان پابرجاست و در سیستم گزارش اعمال وصول نیامده است. لذا برخی از این رانندگان برای آنکه کارشان راه بیفتد و دوباره به مراکز مراجعه نکنند، بار دیگر اقدام به پرداخت جریمه می‌کردند و اصطلاحا دوبار پرداختی انجام می‌شد. وی در ادامه افزود: با بررسی این موضوع مشخص شد متاسفانه یکسری بانک‌ها در شرایطی که باید به شکل برخط و آنلاین مبالغ جریمه را در خزانه واریز کنند، این کار را نکرده و از 8 ساعت تا ۳۶ ساعت این مبالغ را در حساب خود نگهداری کرده‌اند. بنابراین با بررسی‌های انجام‌شده معلوم شد ۱۴ بانک پول مردم را در حساب خود نگهداری می‌کنند و همین موضوع مردم را دچار مشکل کرده است، لذا این ۱۴ بانک را از روند دریافت جرایم رانندگی حذف کردیم.

Page Generated in 0/0053 sec