printlogo


کد خبر: 228569تاریخ: 1399/10/7 00:00
اخبار

احضار دژپسند به مجلس درباره پرونده هفت‌تپه
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: طبق قول قبلی، احضار وزیر اقتصاد به مجلس در دستور کار هفته آتی مجلس قرار خواهد گرفت. هیات داوری با ترکیب تقریبا دولتی در پرونده هفت‌تپه بر‌خلاف نظر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به‌نفع واگذاری غلط رأی داد. از قوه ‌قضائیه درخواست داریم حق را به حق‌دار رسانده و متخلفان را تحت پیگرد قرار بدهد. 
***
پیشنهاد یک پایه مالیاتی جدید
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد کرد برای تراکنش‌های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان در کشور یک در هزار مالیات در نظر گرفته شود. سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی افزود: به فرض اگر به حساب کسی بیش از 10 میلیون تومان واریز شد به صورت اتوماتیک یک در هزار مالیات یعنی از 10 میلیون تومان 10 هزار تومان به حساب خزانه ریخته شود. وی ادامه داد: اگر چنین عرصه‌ای برای تراکنش‌های بانکی در نظر گرفته شود حتی می‌توان بسیاری از مالیات‌ها را در کشور حذف کرد و در عین حال معافیت‌های مالیاتی را در راستای رونق کسب‌وکار، تولید و مواردی از این دست توسعه داد، چون درآمدی که از این محل حاصل می‌شود حداقل 10 برابر درآمد مالیاتی فعلی است. 
***
به جای حمایت از وارد‌کننده از تولیدکننده حمایت کنیم
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید داخل، گفت: دولت در ترخیص کالاها هول نشود و اجازه ترخیص کالاهایی که به تراز تولید کشور ضربه می‌زند را ندهد. عزت‌الله اکبری تالارپشتی درباره واردات کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند، اظهار داشت: حمایت از تولید داخل سیاستی است که به امنیت ملی کشور متصل است؛ تمام قوانین بالادستی کشور حامی تولید داخل است. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اختلاف پیش آمده اخیر بین تولید‌کنندگان و واردکنندگان پارچه‌های رومبلی، اظهار داشت: در زمینه تولید باید یک مجموعه‌ای از حمایت‌ها و مشوق‌ها از تولیدکنندگان وجود داشته باشد که این حمایت‌ها وجود ندارد، بلکه عکس آن رفتارهای ایضایی در راستای واردات مشاهده می‌شود. باید با سیاست‌هایی که وزارت صمت اعمال می‌کند، جلوی این کارها گرفته شود. درباره اینکه کسانی طرح کنند که ما باید واردات انجام دهیم و تولیدکنندگان قیمت را ارزان یا گران می‌گویند، مرجع تشخیص وزارت صمت است. وی تصریح کرد: طبق قانون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بویژه کمیسیون صنایع طرفدار تولید داخلی هستیم. درباره تولید داخل هم به زبان بگوییم حمایت می‌کنیم کفایت نمی‌کند بلکه باید مجموعه‌ای از اقدامات‌ حمایتی باشد که تولید‌کنندگان در قبال تمام کارشکنی‌هایی که انجام می‌شود، مقاوم بمانند و بتوانند به تولید ادامه دهند.
***
فروش ۱۳۱ هزار میلیارد تومان  انواع اوراق دولتی
سی‌امین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد و پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مجموعا 2077 میلیارد تومان اوراق با نرخ میانگین 20 درصد به فروش رسید. در پایان با احتساب ۱۲۹ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده در هفته‌های قبل، مجموع فروش اوراق از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد. 
***
امحای ۱۴۰۰ تن ذرت در سال گذشته به دلیل طولانی شدن روند توزیع
عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور درباره مشکلات فعالان این صنف اظهار داشت: متأسفانه به دنبال عدم صدور مجوز از سوی متولیان سامانه بازارگاه جهت توزیع نهاده‌های دامی اظهارشده در گمرک یا صدور با تأخیر این مجوزها، کالاهای اساسی موجود در بنادر و گمرکات پس از طی شدن مدت زمان قانونی ۲ ماهه در لیست کالاهای متروکه قرار گرفته و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد که این مساله علاوه بر افزایش میزان زیان‌دهی واردکنندگان، بازار نهاده‌های دامی را به هم می‌ریزد. ایمان رنگی تصریح کرد: بروکراسی و اشکالات سامانه بازارگاه موجب شده تا هم تولیدکنندگان صنایع دام و طیور و هم مصرف‌کنندگان نهایی کالا و واردکنندگان ضرر و زیان‌های بسیاری را متحمل شوند اما همچنان انگشت اتهام برای با هم خوردن تنظیم بازار نهاده‌های دامی به سمت واردکنندگانی گرفته شود که گرفتار مشکلات فرآیند توزیع کالا در بازار هستند. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز به دلیل طولانی شدن روند توزیع نهاده‌های دامی در بازار و فاسد شدن ۱۴۰۰ تن ذرت دامی در روی کشتی، ناچار شدیم این میزان ذرت را امحا کنیم.

Page Generated in 0/0048 sec