printlogo


کد خبر: 229044تاریخ: 1399/10/17 00:00
یک مقام دولت مستعفی یمن اعلام کرد امارات از سومین فرودگاه بزرگ یمن به عنوان زندان استفاده می‌کند
شکنجه‌گاه اماراتی‌ها در جنوب یمن

گروه بین‌الملل: انتشار خبر مربوط به استفاده اماراتی‌ها از یک فرودگاه بین‌المللی به عنوان زندان غیرقانونی علیه یمنی‌ها برگ دیگری از جنایات متجاوزان علیه مردم یمن است؛ جنایاتی که در تلافی شکست‌های مکرر متجاوزان سعودی- اماراتی از نیروهای مقاومت، علیه مردم و غیرنظامیان یمنی صورت می‌گیرد. 
 
* دولت مستعفی یمن: امارات فرودگاه الریان را شکنجه‌گاه کرده است
به گزارش «وطن امروز» به نقل از روزنامه عربی۲۱، یک مسؤول دولت مستعفی یمن، امارات را به اخلال و کارشکنی در روند راه‌اندازی سومین فرودگاه بزرگ یمن و استفاده از آن به عنوان یک «زندان غیرقانونی» متهم کرد. مختار الرحبی، مشاور وزیر اطلاع‌رسانی در دولت مستعفی یمن در توئیتی نوشت: نیروهای اماراتی از این فرودگاه به عنوان یک زندان غیرقانونی استفاده کرده و در آن مرتکب شنیع‌ترین شکنجه‌ها در حق مردم یمن می‌شوند. وی همچنین در توئیت دیگری نوشت: نیروهای اماراتی با دستورالعمل‌های دولت (مستعفی) یمن درباره راه‌اندازی دوباره فرودگاه الریان در شهر المکلا مخالفت کردند. مسؤولان اماراتی تاکنون اظهارنظری در این باره نداشته‌اند. فرودگاه بین‌المللی الریان سومین فرودگاه بزرگ در یمن پس از فرودگاه‌های صنعا و عدن محسوب می‌شود که از آوریل ۲۰۱۵ به دلیل کنترل نیروهای القاعده بر شهر المکلا، پروازها در این فرودگاه متوقف شد. 
 
* انصارالله: سیاست محاصره به بن‌بست خورده است
در همین حال «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن به‌دنبال توافق دوحه - ریاض برای بازگشایی مرزها و برچیده شدن محاصره قطر از سوی عربستان، در توئیتی نوشت: سیاست محاصره و جنگ محتوم به شکست است. محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم در واکنش به توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرزها و رفع محاصره قطر، لغو محاصره و ازسرگیری روابط این کشور با عربستان سعودی را به ملت قطر تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این موضوع آغازی بر پایان جنگ و تنش در منطقه و توقف جنگ علیه یمن و رفع محاصره آن باشد. وی در این باره گفت: معیار سنجش آشتی (کشورهای حاشیه) خلیج‌فارس با قطر و با نظارت کویت ۳ موضوع است که در صورت عدم وقوع هر کدام این آشتی رخ نخواهد داد؛ اول آنکه این لغو محاصره صوری نباشد به معنای آنکه پس از نشست (شورای همکاری) محاصره دوباره برقرار شود. دوم؛ توافق به خاطر عادی‌سازی روابط نباشد، به نحوی که این همان هدف نشست و مهم‌ترین خروجی آن بویژه با توجه به حضور هیأت آمریکایی در این نشست باشد و سوم برگرفته از استقلال هر کشوری با حفظ روابط برابر بین‌المللی‌اش باشد.

Page Generated in 0/0055 sec