printlogo


کد خبر: 229048تاریخ: 1399/10/17 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با بهتاش فریبا در هفته ماقبل داربی
وضع آبی‌ها بهتر است

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال در آستانه داربی پایتخت با برد مقابل آلومینیوم اراک به صدر جدول بازگشت تا پس از چندین فصل ناکامی، این بار با شرایط مناسب به مصاف رقیب سنتی‌اش برود. «وطن امروز» با بهتاش فریبا، پیشکسوت و عضو کمیته فنی استقلال درباره دیدار این تیم با آلومینیوم و داربی پیش ‌رو
گفت‌وگو کرد. 
***
* استقلال توانست به دومین برد متوالی خود در لیگ برتر دست یابد؛ بازی این تیم مقابل آلومینیوم را چطور دیدید؟
بازی خوبی بود. محمود فکری رفته‌ رفته با اضافه شدن مصدومان به نسبت بازی‌های اول فصل شرایط بهتری دارد. دست او برای تغییر و تعویض بازیکنان باز بود و بموقع هم انجام شد. کار عقلانی هم این بود که وقتی هفته بعد داربی را پیش‌رو دارید، بازی را کنترل کنید تا مصدومیتی برای بازیکنان رخ ندهد. اضافه شدن رضاوند و شجاعیان در نیمه دوم هم برای این بود که مالکیت میانه زمین در اختیار استقلال باشد که این اتفاق هم افتاد و بازی را کنترل کردند. البته چند موقعیت گل هم داشتیم که بچه‌ها دقت لازم را نداشتند. اگر پیش از داربی به جای ۲ گل، ۴ گل می‌زدیم، روحیه تیم به مراتب بیشتر می‌شد اما خدا را شکر توانستیم ۳ امتیاز بازی قبل از داربی را به دست آوریم. رشید مظاهری هم در این دیدار خیلی خوب ظاهر شد. 
 
* مظاهری این روزها درون دروازه عملکرد درخشانی دارد. 
ستاره‌های تیم ما مدافعان وسط‌مان هستند که کمتر می‌گذارند توپ به رشید برسد و وقتی هم به او می‌رسد، برای استقلال بزرگی می‌کند. مظاهری امسال لیاقت بهترین‌ها را دارد؛ حتی پوشیدن لباس تیم ملی. 
 
* اینکه محمد دانشگر در سمت چپ بازی کند موافقید؟ 
ما ۳ بازیکن سمت چپ داریم. میلیچ، نادری و کریم‌زاده جوان. نادری که مصدوم بود، میلیچ هم که به دلیل انضباطی در این دیدار نبود. به هر حال مربی وقتی از بازیکنی مثل دانشگر در پست دیگری استفاده می‌کند، حتما تفکری پشت آن دارد. بازی با گل‌گهر هم دانشگر به غیر از پنالتی‌ای که داد، خوب بازی کرد. به نظر من بازی نکردن میلیچ در سیرجان به خاطر این بود که او سرعتش به اندازه سرعت بازیکن سمت راست‌ گل‌گهری‌ها نبود و استفاده از دانشگر به خاطر سرعت او بود. سمت راست پرسپولیس بیشتر از چپ فعال است و ما باید حواس‌مان به این موضوع باشد. 
 
* برخورد محمود فکری با میلیچ را تأیید می‌کنید؟
وقتی مدیریت تصمیم می‌گیرد بازیکنان تا روز داربی مصاحبه نکنند یا مربی تصمیم می‌گیرد در اینستاگرام فعالیتی نداشته باشند، اگر بازیکنی برخلاف تصمیم باشگاه کاری انجام دهد، یعنی به حرف آنها گوش نکرده و بی‌توجهی کرده است. اگر محمود فکری این برخورد را با میلیچ نمی‌کرد، ممکن بود این اتفاق باز هم تکرار شود و حرف کادر او به زمین می‌افتاد. به نظر من کار فکری درست بوده و همه بازیکنان باید از تصمیم کادر فنی تبعیت کنند. میلیچ بازیکنی باشخصیت و حرفه‌ای است و شاید متوجه این تصمیم نبوده است. او در این مدت مشکلی نداشته و شاید بعد از پادوانی باشخصیت‌ترین بازیکن خارجی استقلال هم باشد. 
 
* در آستانه داربی استقلال در صدر جدول قرار دارد؛ شرایط تیم را برای این بازی حساس چطور می‌بینید؟
درست است که پرسپولیس پیش از داربی ۲ دیدار کمتر از استقلال برگزار می‌کند اما شرایط تیم ما خیلی خوب است و آنها می‌دانند کار آسانی نخواهند داشت. این دیدار حکم ۶ امتیاز را دارد. این بازی همیشه خاص بوده و ربطی به جایگاه تیم‌ها ندارد. پیروزی در داربی خیلی مواقع باعث شده مربیان تیم‌ها حفظ شوند. به نظر من استقلال از نظر روحی- روانی شرایط خوبی دارد و امیدوارم بازی خوبی هم انجام دهد. 
 
* پیش‌بینی‌ شما از داربی چیست؟
من هیچ ‌موقع پیش‌بینی نمی‌کنم اما می‌دانید که دوست دارم استقلال برنده این دیدار شود. به نظر من شرایط استقلال بهتر است. تا قبل از بازی با گل‌گهر مهاجمان ما تنها یک گل‌زده بودند اما در ۲ دیدار گذشته ۳ گل به ثمر رساندند. این موضوع نوید خوبی در روز بازی با پرسپولیس می‌دهد. در بازی با آلومینیوم اراک دیاباته ۱۰ دقیقه بازی کرد و توانست ۳ موقعیت ایجاد کند و حتی قائدی هم با ورود او گل زد. باید یک هزار ماشاءالله هم به ارسلان مطهری بگوییم. او فکر کنم بالای 5/11 کیلومتر مقابل آلومینیوم دوید و چندین بار از محوطه استقلال توپ گرفت و رو به جلو حرکت ‌کرد. خدا را شکر ۳ مهاجم آماده در آستانه داربی داریم. 
 
* شما خودتان چند بازی به عنوان بازیکن در داربی حاضر بودید؟
دقیق یادم نیست اما از سال ۵۹ که به استقلال آمدم تا سال ۶۷ تنها یک دیدار به علت مصدومیت بازی نکردم. آن هم داربی معروفی که استادیوم پر از جمعیت بود و ما با تک گل پرویز مظلومی پرسپولیس را شکست دادیم. 
 
* بابت نبودتان حسرت نخوردید؟
خیلی حسرت خوردم. به هر حال بازی استقلال - پرسپولیس همیشه ماندگار می‌ماند. من خودم زیباترین گل‌هایم را مقابل شاهین و هما به ثمر رساندم اما همیشه گلی که به پرسپولیس زدم، بحثش هست. 
 
* چه خاطره شیرینی از داربی دارید؟
خاطره شیرین من در داربی‌ای بود که ما یک بر صفر عقب بودیم و با اضافه شدن حسن روشن به بازی و پاس گل او در دقیقه ۸۸ گل مساوی را به ثمر رساندم. این یکی از خاطرات خوب من از داربی است که توانستیم شکست مقابل پرسپولیس را به مساوی تغییر دهیم. 
 
* عملکرد مدیریت جدید را ‌چطور ارزیابی می‌کنید؟
من قبلا هم گفتم مدیری باید انتخاب شود که پول به باشگاه بیاورد. به نظر من با بستن قرارداد با های‌وب مدیر جدید کار را بخوبی جلو برده است. آنطور که من شنیدم این کارگزار به تمام تعهداتش هم عمل کرده است. بحث البسه، حقوق بازیکنان و زمین تمرین هم حل شده است. یک مدیر باید دیگر چه کار کند؟ وقتی شما به عنوان مدیر وظیفه‌تان را درست انجام بدهید، بازیکنان هم به عنوان بازوهای اصلی برای گرفتن نتیجه، وظیفه خودشان را بخوبی انجام خواهند داد. 
 
* اگر حرفی باقی‌مانده می‌شنویم.
یکسری افراد خط می‌گیرند و در این شرایط خوب تیم می‌خواهند محمود فکری را بزنند. خبرنگار از فکری می‌پرسد اگر بازی با آلومینیوم و پرسپولیس را نبرید، شما را برکنار می‌کنند؟ تیمی که صدر جدول است آیا مربی را برکنار می‌کند؟! اینها خط‌دهی است. درست است استقلال زیبا بازی نمی‌کند اما اگر زیبا هم بازی کند ولی نتیجه نگیرد و در رده هفتم، هشتم باشد، باز هم یکسری افراد ناراضی هستند. البته خدا را شکر ۲ هفته است استقلال زیبا هم بازی می‌کند. 

Page Generated in 0/0057 sec