printlogo


کد خبر: 229061تاریخ: 1399/10/17 00:00
اخبار

ملک جماران بلندمرتبه‌سازی می‌شود
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: با وجود هشدارهای اعضای شورای شهر درباره ملک جماران، مسؤولان دولتی اقدام به تصویب مجوز بلندمرتبه‌سازی در محله جماران کردند. به گزارش فارس، محمدجواد حق‌شناس افزود: اعضا شورای عالی شهرسازی و معماری به جای متوقف کردن روند تراکم‌فروشی در تهران، بدون توجه به آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این امر سقف تراکم‌های ساختمانی را به صورت فاجعه‌آمیز افزایش دادند. وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در هفته‌های اخیر رویکرد مخرب طرح تفصیلی و تراکم‌فروشی در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: ‌پس از اعتراض و هشدارهای بیش از نیمی از اعضای شورای شهر درباره قانون‌شکنی‌های آشکار دولت درباره ملک جماران، دولت به جای توجه به دغدغه قانونی شورای شهری‌ها و رعایت مصلحت شهر اما در یک گروکشی و زورگویی آشکار اقدام به تصویب مجوز بلندمرتبه‌سازی در محله جماران کرده است. وی همچنین گفت: آیا آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی و همچنین محیط‌زیستی و اقتصادی این شهرفروشی‌ها مطالعه و پیش‌بینی شده است؟ چطور می‌شود در یک دوره شهرداری، از دل ساختمان‌های ۳ تا ۴ طبقه یک‌مرتبه صدها برج 10 طبقه سر بلند کند. عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود تذکر اعضای شورای شهر تهران، عدم محدودیت ارتفاع محله جماران شنیده شده است و مدیران شهرداری تهران با مسؤولان شورای عالی شهرسازی و مسؤولان نهاد ریاست‌جمهوری جلساتی را با رویکرد مغایر نظرات اعضای شورای شهر و مفاد طرح تفصیلی مبتنی بر صیانت از بافت قدیمی و سنتی جماران برگزار کرده‌اند. حق‌شناس تصریح کرد: تذکر شدید خود را به این رویه انفعالی شهرداری اعلام می‌کنم و پیگیری حقوق مردم و شهر را از حناچی مطالبه دارم. 
***
رئیس پلیس فتای پایتخت خبر داد
انهدام باند کپی و فروش کارت‌های مسافری مترو
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای باند کپی و فروش کارت‌های تردد مسافری یک‌ساله مترو بدون محدودیت سفر خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: با مراجعه نماینده شهرداری تهران به پلیس فتا و ارائه شکایت درباره کپی کارت‌های تردد مسافری مترو بدون محدودیت و فروش گسترده این کارت‌ها در سراسر تهران بزرگ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت. این مقام انتظامی افزود: طی هماهنگی با مراجع قضایی، در گام نخست نحوه کپی‌برداری کارت‌های مذکور توسط تیم اسکیمر پلیس فتای پایتخت مورد بررسی قرار گرفت و افسران تیم مبارزه با اسکیمر این پلیس اقدامات تخصصی خود را در این باره آغاز کردند. گودرزی در ادامه افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ با بررسی‌های گسترده متوجه فعالیت یک باند حرفه‌ای ۴ نفره در زمینه کپی و فروش کارت‌های نامحدود مترو در سراسر تهران شده و در ادامه با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری اعضای این باند شدند.
***
آلودگی هوا و کم‌بارشی پدیده جوی غالب کشور تا اواخر بهمن
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: بر اساس مدل‌های اقلیمی، جو ایران تا 6 هفته آینده کماکان کم‌بارش و پایدار خواهد بود. از این‌رو دور از انتظار نیست که مشکل آلودگی هوا در کشور ادامه داشته باشد. احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود کم‌بارشی در ایران تا 6 هفته آینده (اواخر بهمن‌ماه) ادامه یابد، این درحالی است که دی و بهمن‌ماه زمان ورود سامانه‌های بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور است و متاسفانه آنومالی (بی‌هنجاری) بارش‌ها طی روزهای آینده بویژه در نوار غربی و جنوبی کشور منفی خواهد بود. وی ادامه داد: برقراری جوی آرام در کشور سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود. از این‌رو دور از انتظار نیست مشکل آلودگی هوا در کشور طی نیمه دوم دی و بهمن‌ماه ادامه داشته باشد. وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های سازمان هواشناسی طی هفته‌های اخیر در تهران در سطوح بالای جو - فاصله حدود ۱۲ تا ۱۳ کیلومتری از سطح زمین - وزش باد نداشته‌ایم و جو کاملا پایدار بوده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده نیز کماکان کلانشهرهای کشور با آلودگی هوا مواجه باشند. 
***
در صورت تداوم روند فعلی
اسقاط خودروهای فرسوده  ۱۰۰۰ سال طول می‌کشد!
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ تعداد خودروهای فرسوده در کشور به 8 میلیون دستگاه می‌رسد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته تنها ۸۰۰۰ دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده، اگر همین روند ادامه پیدا کند، اسقاط این 8 میلیون خودروی فرسوده هزار سال طول می‌کشد! محمود مشهدی‌شریف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تفاهمنامه‌ای که سال گذشته در رابطه با اسقاط موتوسیکلت منعقد شد، مقرر شد خرداد امسال به ازای شماره‌گذاری هر موتوسیکلت یک موتوسیکلت فرسوده اسقاط شود اما با توجه به اینکه امکان اسقاط موتوسیکلت فراهم نیست طی این مدت هیچ موتوسیکلتی اسقاط نشده است. وی در ادامه از تردد ۳ میلیون خودروی فرسوده در کشور خبر داد و گفت: اگر تمام وسایل نقلیه را معادل‌سازی و شاخص را گواهی خودرو در نظر بگیریم، می‌توان گفت در حال حاضر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار گواهی اسقاط در کشور وجود دارد. به گفته وی، تا سال ۱۴۰۴ تعداد خودروهای فرسوده در کشور به ۸ میلیون دستگاه می‌رسد که با معادل‌سازی می‌توان گفت ۴ سال بعد ۲۰ میلیون گواهی اسقاط در کشور وجود خواهد داشت. با توجه به اینکه در سال گذشته تنها ۸۰۰۰ خودروی فرسوده اسقاط شده، اگر همین روند ادامه پیدا کند، اسقاط ۸ میلیون خودروی فرسوده هزار سال طول می‌کشد.

Page Generated in 0/0056 sec