printlogo


کد خبر: 229073تاریخ: 1399/10/17 00:00
اخبار

سردار حجازی:
تنش‌آفرینی آمریکا برای آنها دردسرساز خواهد شد
سردار سید‌محمد حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در منطقه گفت: الان ترامپ درگیر انتخابات است و ذهن او مشغول این است و اگر بخواهد اقدام رذیلانه‌ای انجام داده و تنش‌آفرینی کند، بعید است سیستم‌های آمریکا مانند ارتش این کشور او را همراهی کنند. اما قطعا رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی کاری می‌کنند که او را به ورطه‌ای بکشانند و غرق در تشنج و بحران در منطقه کنند. آنها می‌خواهند دل‌شان را خنک کرده و انتقامی از ایران بگیرند و رئیس‌جمهور آینده آمریکا را در سراشیبی‌ای قرار دهند که راه بازگشت نداشته باشد و به سمتی سوق دهند که مجبور باشد دنباله‌رو تصمیمات ترامپ باشد. جانشین نیروی قدس سپاه افزود:‌ این تحلیل نیست و اطلاعاتی است که ما داریم مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی و کشورهایی مانند سعودی تلاش می‌کنند در روزهای آخر ریاست‌جمهوری ترامپ بحران و تنشی به بار بیاورند و به اهداف خود برسند. وی با تاکید بر لزوم هوشیاری، تاکید کرد: البته ما از سردمداران آمریکایی توقع بصیرت نداریم ولی می‌گوییم جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آماده و هوشیارند و تحرکات آنها را نظارت و رصد می‌کنند. تحرکات آنها در منطقه توجیهی ندارد و این تلاش‌ها که انجام می‌دهند، نوعی ماجراجویی و بحران‌سازی است و مراقب باشند خودشان و طرفداران‌شان را به گرفتاری نیندازند و دردسر برای آنها ایجاد نکنند. 
***
صدور حکم حبس برای 6 نفر از متهمان پرونده روح‌الله زم
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه ‌قضائیه در سی‌و‌هفتمین نشست خبری خود با خبرنگاران در ارتباط با پرونده روح‌الله زم و همدستان داخلی وی و همچنین شیرین نجفی گفت: این پرونده، ابعاد گسترده‌ای دارد. بخشی از این پرونده قبلا منتهی به رای و رای صادره قطعی و اجرا شد اما این پرونده به اتمام نرسیده است. اخیرا از ناحیه دادگاه بعد از صدور کیفرخواست توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران، درباره ۶ نفر دیگر از متهمان این پرونده، حکم صادر شده و این ۶ نفر به محکومیت‌های حبس ۲ تا ۱۰ سال محکوم شدند. 
وی ادامه داد: خانمی که از وی اسم برده شد، در زمره افرادی است که در همین بخش پرونده دستگیر شد و تحت تعقیب قرار گرفت و در همین کیفرخواست برای او حکم صادر شده و محکومیت پیدا کرده است اما به جهت آنکه هنوز این حکم به قطعیت نرسیده و در مرحله تجدیدنظرخواهی است، از بیان عناوین اتهامی هرکدام از این افراد و همچنین موضوعات مربوط به میزان مجازات دقیق آنها معذورم و با قطعیت دادنامه نتایج آن اعلام خواهد شد. سخنگوی قوه ‌قضائیه گفت: درباره نفر دیگری در همین پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته آینده دادگاه وی برگزار می‌شود و سایر افرادی که در این پرونده اتهاماتی متوجه آنهاست، فرآیند رسیدگی به اتهامات آنها ادامه دارد.
***
جزئیات ترور فرماندهان مقاومت از زبان وزیر عراقی
ناصر الشبلی، وزیر حمل‌و‌نقل عراق در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الفرات در رابطه با چگونگی ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: آسمان کشور به طور کامل توسط سازمان هوانوردی عراق کنترل می‌شود و هیچ هواپیمایی حتی پهپادها بدون موافقت این سازمان اجازه ورود به حریم هوایی را ندارند. به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: رادارهای غیرنظامی توان رصد هواپیماهای نظامی را ندارند و جنایت با پهپاد انجام شد. الشبلی خاطرنشان کرد: یک مخبر سری تحرکات فرماندهان شهید در سوریه و عراق را اطلاع داده بود. 
***
لفاظی ولیعهد عربستان علیه برنامه هسته‌ای و موشکی ایران
ولیعهد سعودی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه و جهان است. محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی در سخنرانی در نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس که در عربستان در حال برگزاری است، مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران امنیت و صلح منطقه و ‌جهان را تهدید می‌کند. او با هشدار در این باره که عدم اجرای پادمان آژانس در زمانی که عربستان به طور فعال به دنبال برنامه هسته‌ای است، می‌تواند منجر به پنهان کردن برخی فعالیت‌های هسته‌ای، بدون قرار گرفتن ذیل بازرسی‌های آژانس شود، افزود: طبق فعالیت‌های هسته‌ای افشا شده عربستان، کشف ساخت تاسیسات هسته‌ای بدون اطلاع آژانس، باعث نگرانی جدی است. بن‌سلمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: هدف پروژه‌های ‌تخریبی‌ای که نمایندگان نظام ایران آنها را بر عهده می‌گیرند، ایجاد ناامنی در منطقه است. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف برنامه‌ها و پروژه‌های ایران که ثبات و امنیت را تهدید می‌کنند، به طور جدی تلاش کنند. 
***
کرمانشاه؛ مقصد نوزدهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه
آیت‌الله رئیسی در نوزدهمین سفر استانی خود روز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه به همراه جمعی از مسؤولان عالی قضایی به استان کرمانشاه سفر می‌کند. در این سفر بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند، در دستور کار قرار خواهد گرفت. دیدار با قضات، کارکنان و مسؤولان قضایی و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رئیس قوه‌قضائیه در سفر به استان کرمانشاه خواهد بود. آیت‌الله رئیسی در پایان سفر با حضور در شورای قضایی استان به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی استان کرمانشاه خواهد پرداخت. لازم به ذکر است این سفر با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی این ستاد انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0131 sec