printlogo


کد خبر: 229172تاریخ: 1399/10/20 00:00
اخبار

رئیس مجلس در سفر استانی به چهارمحال‌وبختیاری:
شکستن دیوان‌سالاری نخستین کار شهید سلیمانی بود
محمدباقر قالیباف در ادامه برنامه نظارت‌های میدانی خود با سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری از شرکت فولاد سفیددشت بروجن، جاده لردگان- ایذه و روستای عشایرنشین لبد شهرستان کوهرنگ بازدید کرد و در جمع علما و فرهیختگان این استان به سخنرانی پرداخت. محمدباقر قالیباف در بدو ورود به استان چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها حداقل امکانات و نیازها وجود ندارد و مشکلات جدی است. ما باید برای اداره کشور از تمرکز‌گرایی بپرهیزیم. محمدباقر قالیباف در دومین روز سفر خود به این استان روز پنجشنبه از روستای لبد شهرستان کوهرنگ نیز بازدید کرد و در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.رئیس مجلس همچنین در نشست با علما و نخبگان استان چهارمحال‌و‌بختیاری اظهار داشت: دیوان‌سالاری امروز باعث ناکارآمدی شده، البته سوء‌مدیریت هم در این موضوع تأثیرگذار است و یقینا اگر سوء‌مدیریت نبود، دیوان‌سالاری در هم می‌شکست. شهیدان فخری‌زاده و حاج‌قاسم سلیمانی نخستین کارشان شکستن همین دیوان‌سالاری بود. وی ادامه داد: ربع قرن است با همه وجود درک کردم اگر کسی می‌گوید ارزشی و انقلابی هستم و می‌خواهم راه شهدا و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را ادامه دهم، باید قادر باشد کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برساند.
***
نظارت میدانی آیت‌الله رئیسی بر بخش‌های قضایی استان کرمانشاه
رئیس قوه‌ قضائیه در جریان نوزدهمین سفر استانی خود به همراه جمعی از معاونان و مسؤولان قضایی کشور از بخش‌های مختلف قضایی استان کرمانشاه بازدید کرد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جریان نوزدهمین سفر استانی‌اش به همراه جمعی از معاونان و مسؤولان قضایی کشور، 18 دی‌ماه وارد کرمانشاه شد. 
حضور در شورای اداری استان کرمانشاه، دیدار با قضات، کارکنان و مسؤولان قضایی و حضور در شورای قضایی از برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به استان کرمانشاه بود.
در این سفر بررسی مسائل و مشکلات قضایی- حقوقی استان کرمانشاه و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌ بودند در دستور کار قرار گرفت. 
آیت‌الله رئیسی در نشست با نهادهای مردم‌نهاد حوزه صلح و سازش استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: یکی از محورهایی که در دستور قوه‌قضائیه قرار گرفته، صلح و سازش، داوری و میانجیگری و حل اختلافات و رفع خصومت‌ها با کمک مردم است. 
رئیس قوه‌ قضائیه همچنین در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی کرمانشاه گفت: دستگاه قضایی باید مانند پدری مهربان عمل کند، به گونه‌ای که اگر فردی به او ستم شده به دستگاه قضا به عنوان یک ملجا و پناهگاه نگاه کند. 
***
سرلشکر باقری:
انتقام شهید فخری‌زاده قطعی است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مجازات آمران و عاملان جنایت ترور شهید محسن فخری‌زاده مسیر خود را طی می‌کند و در زمان و مکان خود اتفاق خواهد افتاد؛ انتقام الهی قطعی است اما زمان و مکان آن را جبهه اسلام تعیین می‌کند. به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید محسن فخری‌زاده گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند مجازات آمران و عاملان این جنایت مسیر خود را طی می‌کند و در زمان و مکان خود اتفاق خواهد افتاد. انتقام الهی قطعی است اما زمان و مکان آن را جبهه اسلام تعیین می‌کند. سرلشکر باقری ادامه داد: برای شهید فخری‌زاده بن‌بست معنا نداشت. خود من شاید در چند مورد به این عزیز می‌گفتم که فلان مشکل را داریم، هیچ‌گاه نمی‌گفت ما هنوز به این سطح از علم و فناوری نرسیده‌ایم. می‌گفت تلاش می‌کنیم و خداوند هم برکت می‌دهد و همین طور هم بود. شاید 90 درصد طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در مجموعه را ایشان دنبال کردند و به نتیجه رسیدند یا در حال به نتیجه رسیدن است. قابل بیان نیست، اما واقعیت این است که هر چه می‌گفتیم با فاصله زمانی معقولی در اختیار ما قرار می‌گرفت. 
***
دادستان نظامی تهران:
پرونده هواپیمای اوکراینی بزودی به دادگاه نظامی تهران ارسال می‌شود
دادستان نظامی تهران درباره بررسی قضایی پرونده سقوط هواپیمایی اوکراینی تاکید کرد: در تحقیقات این پرونده هیچ خط قرمزی برای کشف حقیقت و اجرای قانون و عدالت وجود نداشت. دادستان نظامی تهران طی اطلاعیه‌ای درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام کرد: این سانحه با حضور 40 متخصص با انجام ۲ پرواز و رعایت تمام مختصات پرواز سانحه‌دیده شبیه‌سازی شد که در نوع خود در بررسی سوانح هوایی منحصر‌به‌فرد بود و اطلاعات جعبه‌های سیاه نیز در آزمایشگاه BEA پاریس با حضور بازپرس پرونده و نمایندگان تمام کشورهای ذی‌ربط به طور شفاف با رعایت استانداردهای بین‌المللی پیاده‌سازی شد. غلا‌م‌عباس ترکی در ادامه از نهایی شدن گزارش گروه‌های کارشناسی این پرونده خبر داد و افزود: گزارش سازمان هواپیمایی کشوری برای کشورهای ذی‌ربط ارسال شده است. به گفته این مقام قضایی، همکاری‌های فنی و قضایی دوجانبه ایران و اوکراین در چارچوب موافقتنامه همکاری‌های قضایی بین ۲ کشور با حسن‌نیت و شفافیت ادامه دارد. دادستان نظامی تهران در پایان گفت: تحقیقات دادسرا به اتمام رسیده و بزودی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه نظامی تهران ارسال می‌شود و مرحله رسیدگی در دادگاه، مستقل از دادسرا انجام خواهد شد. 

Page Generated in 0/0061 sec