printlogo


کد خبر: 229190تاریخ: 1399/10/21 00:00
اخبار

داربی ۹۴؛ بزرگداشت شهدای اقتدار و افتخار ایران اسلامی
دیدار نود و چهارم ۲ تیم استقلال - پرسپولیس در لیگ برتر بیستم با نام شهدای اقتدار و افتخار ایران اسلامی نامگذاری شد. 
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقه نود‌و‌چهارم ۲ تیم استقلال - پرسپولیس در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ که روز دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه‌(س) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، با نام شهدای اقتدار و افتخار ایران اسلامی نامگذاری شد. 
بازیکنان و کادر فنی ۲ تیم پیش از شروع مسابقه به شهیدان سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، حاج‌ محسن فخری‌زاده و حاج‌حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران ادای احترام خواهند کرد. 
همچنین مراسم عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه قبل و بین ۲ نیمه مسابقه برگزار می‌شود، همچنین با توجه به ایام سالگرد شهادت ۱۶ مامور آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو، از این شهدا نیز تجلیل خواهد شد.
***
پرونده جدایی ترابی از العربی بسته شد
روزنامه الوطن و مدیر باشگاه فوتبال العربی خیال همه را راحت کردند: «مهدی ترابی و مهرداد محمدی در این تیم ماندنی‌اند».
در چند هفته اخیر شایعات فراوانی پیرامون مهدی ترابی، ستاره سابق پرسپولیس وجود داشت. برخی روزنامه‌های قطری حتی تا همین دیروز اخبار جدایی او را پوشش می‌دادند و درباره این شایعه می‌نوشتند اما حالا مشعل المالک، مدیر تیم فوتبال العربی این اخبار را تکذیب کرده است. 
تکذیب جدایی ترابی در حالی اتفاق می‌افتد که او این هفته ستاره تیمش در دیدار با الاهلی بود و هفته قبل نیز وی با گلزنی برابر الخور و شادی خاصش، توجه‌ها را به خود جلب کرده بود اما با این حال همچنان شایعاتی پیرامون قرار گرفتنش در فهرست مازاد شنیده می‌شد. 
 با توجه به درخشش ترابی در پرسپولیس، از این تیم به عنوان مقصد بعدی‌اش نام برده می‌شد و حتی ابراهیم شکوری، سخنگوی قرمزها نیز علاقه این باشگاه نسبت به بازگشت ستاره سابق خود را بروز داده بود. 
اما سرانجام این مشعل المالک بود که روی شایعات خط بطلان کشید و گفت: «العربی با هیچ بازیکن جدیدی قرارداد نبسته و گروه فعلی در نیم‌فصل بعدی نیز با تیم ادامه خواهند داد».
مدیر العربی در حالی این صحبت را مطرح می‌کند که شایعاتی درباره انتقال یوسف المساکنی به این تیم و جدایی مهدی ترابی یا مهرداد محمدی در رسانه‌ها منتشر شده بود. جز ۲ بازیکن ایرانی، آرون گونارسون و ایوب عزیز دیگر خارجی‌های این تیم به شمار می‌روند. 
العربی توانسته با کسب ۱۸ امتیاز به رتبه هفتم صعود کند و حالا فرصت بهبود عملکرد در بازی‌های آینده را هم خواهد داشت. 
***
امیدوار رضایی: خصوصی‌سازی سرخابی‌ها برای ورود به عرصه انتخابات است
قوه قضائیه باید وارد ماجرا شود
رئیس سابق هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره موج جدید به راه افتاده در وزارت ورزش و جوانان درباره خصوصی شدن سرخابی‌ها صحبت‌های جالبی بیان کرد. در سال آخر دولت حسن روحانی بار دیگر تب واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی بالا گرفته و این در شرایطی است که کمتر کسی است نداند این ۲ باشگاه تا چه اندازه ضررده هستند اما با این حال مدام تاکید می‌شود صورت‌های مالی آنها تصویب شده و آماده واگذاری به بورس یا فرابورس هستند. در این باره خبرگزاری فارس با امیدوار رضایی، رئیس سابق هیات‌مدیره استقلال و کسی که سال‌ها در مجلس به عنوان نماینده حضور داشته و در این باره تحقیق کرده و حتی گزارش خود را برای چگونگی عرضه این ۲ باشگاه به بخش خصوصی به دولت روحانی ارائه داده، گفت‌و‌گو کرده است. وی در این باره اظهار داشت: برایم جالب است چطور دولت در حالی که سال 92 در گزارشی مفصل به آقای صالحی‌امیری، سرپرست وقت وزارت ورزش و جوانان درباره چگونگی واگذاری این ۲ باشگاه به بخش خصوصی توضیحات کامل ارائه کردم، اکنون و در سال آخر به فکر واگذاری افتاده است! چرا بعد از این همه سال باید در سال آخر دولت این واگذاری انجام شود؟ وی افزود: این صحبت‌ها به نظر غیرواقعی می‌آید. ۲ شرکت استقلال و پرسپولیس سودده نیستند. شرط اول واگذاری سودده بودن است. حتی برای حرفه‌ای‌سازی این ۲ باشگاه و ارائه گزارش به فیفا و ‌ای‌اف‌سی تراز مالی باید مثبت شود. این مدل واگذاری بیشتر باعث می‌شود آنها سربار دولت شوند. رضایی در ادامه تاکید کرد: نمی‌دانم اکنون درباره تراز مالی این ۲ باشگاه به ‌ای‌اف‌سی و فیفا چه گزارشی داده می‌شود اما قوه ‌قضائیه باید وسط بیاید. یکی از موارد مهم واگذاری بحث صلاحیت داشتن است. واگذاری در هر حوزه شرایط و ویژگی‌های خود را دارد و یکی از مهم‌ترین مباحث این است که آیا شرکت یا فرد حقیقی که می‌خواهد این ۲ شرکت را خریداری کند، صلاحیت آن را دارد. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال 92 در حکمی از من خواسته شد پیشنهاداتم را برای واگذاری این ۲ باشگاه ارائه دهم که بر اساس اصل 44 و سیاست‌های کلی کشور نحوه واگذاری را تهیه کردم. اکنون دغدغه‌هایی مثل امنیت و اداره بهینه و تضمین‌های لازم برای واگذاری باید در اولویت باشد. بعد از این مراحل، این سوال پیش می‌آید که چگونه سهام آنها باید به مردم که صاحبان حقیقی هستند، واگذار شود. در واقع باید به صورت واقعی این واگذاری به مردم انجام شود. اگر قرار به واگذاری است باید سهام این ۲ باشگاه به مردم برسد؛ نه ۲ گروه خاص. امیدوار رضایی تصریح کرد: برایم واقعا جالب است که یک سال است دولت دوباره به فکر واگذاری افتاده. به‌شخصه به این روند امید ندارم. اینکه در سال آخر به فکر این موضوع افتاده‌اند، به نظر بیشتر برای ورود به عرصه انتخابات است. این ۲ باشگاه در دادگاه‌ها محکومیت‌هایی دارند که شاید خیلی از آنها رسانه‌ای نشده باشد.

Page Generated in 0/0065 sec