printlogo


کد خبر: 229202تاریخ: 1399/10/21 00:00
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد
تردد بین استانی آزاد ، سفر به شمال ممنوع

با کاهش آمار مرگ و میر و بستری ‌شدن کرونایی در کشور، بسیاری از شهرهایی که در وضعیت نارنجی کرونا قرار داشتند، اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت ترددها در این شهرها برداشته شده است. به گزارش «وطن امروز»، دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به قرارگیری تهران در وضعیت زرد، گفت: برای تردد بین شهرهای زرد نیاز به مجوز تردد نیست. حسین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی در طرح «هوشمند مدیریت کرونا» گفت: بر اساس این طرح، ورود خودرو با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و از سوی دیگر ورود پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای دیگر ممنوع و تا زمانی که وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی به وضعیت عادی بازگردد، شرایط به همین منوال است. وی افزود: تهران در وضعیت زرد قرار گرفته است، لذا اگر همشهریان تهرانی بخواهند از تهران به شهرهای زرد بروند نیازی به برگه تردد بین‌شهری نیست اما بی‌تردید ورود به شهرهای نارنجی و قرمز برای پلاک‌های غیربومی ممنوع است. وی تاکید کرد: با وجود اینکه در چند هفته گذشته شهر قرمز نداشتیم اما متاسفانه ۵ شهر استان مازندران قرمز است، همچنین 30 شهر در کشور نارنجی و ۲۱۲ شهر هم زرد است. قطعا در 7 شهر قرمز کشور اصناف به جز گروه یک، نمی‌توانند فعالیت کنند و جلسات ادارات با توجه به محدودیت‌های کرونایی باید برگزار شود. 
 
* سفر به شمال ممنوع
استاندار تهران با اشاره به وضعیت زرد در استان تهران، از استمرار ممنوعیت تردد به استان‌های شمالی خبر داد. انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مردم و مسؤولان، خوشبختانه استان تهران در وضعیت زرد قرار دارد. وی با تشریح محدودیت‌های وضعیت زرد، تاکید کرد: دورکاری یک‌سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی در استان تهران اعمال می‌شود و محدودیت تردد خودروها از ۹ شب تا ۴ صبح استمرار دارد. استاندار تهران با اشاره به ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۴ درباره وضعیت تردد بین‌استانی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر درخواست‌ها مربوط به تردد به استان‌های شمالی است که بعضا در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند، محدودیت تردد به این استان‌ها ادامه دارد و تردد به سایر استان‌ها مجاز است. 
 
* ۷ شهر قرمز و ۳۰ شهر نارنجی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دیروز با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر کرونا گفت: اکنون به جز استان‌های شمالی، بقیه استان‌ها وضعیت مناسبی دارند که امیدواریم این وضعیت تداوم داشته باشد. استان مازندران یکی از استان‌هایی است که بیشترین موارد ابتلا را در آنجا داریم و استان گلستان و گیلان هم نیاز به مراقبت بیشتر دارند. وی گفت: ۷ شهر قرمز، ۳۰ شهر نارنجی و ۴۱۱ شهر زرد و آبی در کشور داریم. از ۷ شهر قرمز ۵ شهر آمل، ساری، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران هستند و ۲ شهر بندرگز و کردکوی در استان گلستان هستند که نیاز به مراقبت بیشتر دارند. 
 

Page Generated in 0/0061 sec